וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדת דמוקרטית אחרי פרסום הדוח: "לפתוח בהליכים להדחת טראמפ"

הסנאטורית הבכירה אליזבת וורן קראה לפתוח בהדחתו של נשיא ארה"ב בעקבות פרסום על הדוח של מולר על ההתערבות הרוסית בבחירות, ממנו עולה ניסיונות לשיבוש החקירה. המועמד הרפובליקני לשעבר מיט רומני: "נגעל מחוסר היושרה של הנשיא וסביבתו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בעקבות הדוח על חקירת התערבות רוסיה בבחירות ב-2016, הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה אליזבת וורן, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, קראה הלילה (שישי) לקונגרס לפתוח בהליכי הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ. "חומרת ההתנהלות הפסולה דורשת מהנבחרים משני הצדדים להניח בצד את השיקולים הפוליטיים ולמלא את חובתם החוקתית", אמרה וורן בטוויטר.

וורן, סנאטורית ממסצ'וסטס, הפכה למועמדת הראשונה מבין 18 המשתתפים במרוץ הדמוקרטי הקוראים להדחת טראמפ, יום אחרי פרסום הדוח של החוקר המיוחד רוברט מולר. "התעלמות ממאמצי הנשיא לשבש את החקירה באמצעות התנהגותו הלא נאמנה תגרום לנזק מתמשך למדינה שלנו", טענה.

דוח מיוחד - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
השיחות החשאיות, הפגישות המתוחות: מאחורי הקלעים של חקירת טראמפ
"המשחק נגמר": מולר הסיר את האיום שריחף על נשיאותו של טראמפ
החקירה אולי הסתיימה, אבל חבר המושבעים של מולר ממשיך לעבוד

אליזבת וורן, סנטורית דמוקרטית בארצות הברית. רויטרס
"להניח את השיקולים הפוליטיים בצד". וורן, שקראה להדחת טראמפ/רויטרס

קולות נגד טראמפ נשמעו גם מתוך המפלגה הרפובליקנית. המועמד לנשיאות לשעבר מיט רומני אמר כי הוא "נגעל" מחוסר היושרה של טראמפ והסובבים אותו. הסנאטור מיוטה, שנחשב לאחד ממבקריו של טראמפ, אמר כי אלה הן "חדשות טובות" שלא נמצאו מספיק ראיות כדי להאשים את טראמפ, אך הוסיף: "אף על פי כן, אני נגעל מרמת חוסר היושרה וחוסר ההגינות של האנשים בדרגים הגבוהים ביותר במדינה, כולל הנשיא".

רומני אמר כי הוא מזועזע בין היתר מכך ש"אזרחים שעבדו בקמפיין לנשיאות קיבלו בברכה עזרה מרוסיה, כולל מידע שהושג באופן בלתי חוקי, ואף אחד מהם לא פעל כדי ליידע את מערכת אכיפת החוק האמריקנית, ומכך שיו"ר הקמפיין פעל לקדם את האינטרסים של רוסיה באוקראינה".

עוד באותו נושא

דוח מולר נחשף: טראמפ ניסה להשתלט על החקירה ולהדיח את התובע המיוחד

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו ג'רזי, 19 בנובמבר 2016. AP
מבקר את נשיא ארה"ב מבית. רומני עם טראמפ/AP

בעוד שמולר החליט שלא להעמיד לדין את טראמפ, הוא אמר כי החקירה "לא מזכה אותו". מולר ואנשיו העמידו לדין 34 אנשים, בהם מקורבים של טראמפ ששיתפו פעולה בחקירת התובע המיוחד. בכירי הממשל לשעבר תיארו שיחות סגורות ופגישות מתוחות מאחורי הקלעים של הנשיאות, שהולידו דוח בן 448 עמודים לפיו לא נמצאו ראיות מוחלטות לקשר בין קמפיין טראמפ לרוסיה. הדוח המלא חשף לפחות עשרה מקרים בהם שיבש הנשיא את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, כולל ניסיונות להדיח את מולר ולעודד את העדים שלא לשתף פעולה עם החקירה.

מולר לא הגיע למסקנה אם טראמפ אכן שיבש את החקירה, אבל גם לא זיכה אותו והותיר פתח לקונגרס לחקור זאת. הוא צפוי להעיד בקרוב בקונגרס לבקשת הדמוקרטים. הדוח מציג הוכחות לכך שטראמפ הורה לפטר את ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי במאי 2017 לאחר שסירב להצהיר כי לא נמצא תחת חקירה באופן אישי. עוד פורסם בדוח כי טראמפ עודד את מנהל הקמפיין שלו לשעבר פול מנפורט "לא לשתף פעולה עם הממשל". מולר ציין "כמה ראיות" לכך שטראמפ ידע שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין קיים שיחות עם שגריר רוסיה לפני כניסתו לתפקיד כנשיא, אולם אלו לא היו חד-משמעיות ולא ניתן היה להשתמש בהן כדי לבסס את החשד לשיבוש חקירה.

אחרי מסיבת העיתונאים של בר, הנשיא, שכינה את החקירה נגדו "ציד מכשפות" שוב ושוב לאורך השנתיים האחרונות, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סוף המשחק, אין קנוניה, אין שיבוש חקירה", על רקע הלקוח מסדרת "משחקי הכס". "עובר עליי יום טוב", אמר עם פרסום הדוח. "זה נקרא אין קנוניה, ואין שיבוש חקירה. עלינו להגיע לשורש העניין של הדברים האלה... ואסור שזה יקרה שוב לאף נשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully