וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות החשאיות, הפגישות המתוחות: מאחורי הקלעים של חקירת טראמפ

19.4.2019 / 10:54

במשך שנתיים התובע המיוחד ראיין עשרות עדים במטרה לגבש את שאירע במהלך הקמפיין ב-2016. בין המרואיינים היו מקורבי הנשיא לשעבר שהפנו לו גב ובחרו לשתף פעולה בחקירה: היועץ שסירב לפטר את מולר, המושל שייעץ לו לשמור את התסכול לעצמו וראש הסגל שניסה להרגיע את הרוחות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

דוח חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר שפורסם אתמול (חמישי) התבסס על עשרות ראיונות, הערות ועדויות שחיברו יחד את התמונה שהציגה את שהתרחש בתוך הבית הלבן של הנשיא דונלד טראמפ. הדוח המלא חשף לפחות עשרה מקרים בהם שיבש הנשיא את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, כולל ניסיונות להדיח את מולר ולעודד את העדים שלא לשתף פעולה עם החקירה.

מולר ואנשיו העמידו לדין 34 אנשים, בהם מקורבים של טראמפ ששיתפו פעולה בחקירת התובע המיוחד. בכירי הממשל לשעבר תיארו שיחות סגורות ופגישות מתוחות מאחורי הקלעים של הנשיאות, שהולידו דוח בן 448 עמודים לפיו לא נמצאו ראיות מוחלטות לקשר בין קמפיין טראמפ לרוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
"המשחק נגמר": מולר הסיר את האיום שריחף על נשיאותו של טראמפ
אחרי שפרסם 4 עמודים מתוך 400: התובע הכללי יגיש את דוח מולר המלא
החקירה אולי הסתיימה, אבל חבר המושבעים של מולר ממשיך לעבוד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס תורמים יהודים בלאס ווגאס, שלדון אדלסון, 7 מרץ 2019. רויטרס
המקורבים הפנו לו גב ושיתפו פעולה עם מולר. טראמפ/רויטרס

ב-17 במאי 2017 בישר לטראמפ התובע הכללי לשעבר ג'ף סשנז כי סגנו, רוד רוזנשטיין, מינה את מולר לתפקיד התובע המיוחד. סשנז שהה עם טראמפ בחדר הסגלגל, שם קיימו השניים ריאיונות לתפקיד ראש ה-FBI ויצא כשסגנו סיפר לו על החדשות.

לפי רישומיה של ראשת הסגל של סשנז, ג'ודי האנט, הנשיא נשען לאחור בכיסאו כשהתובע הכללי שב וסיפר לו על המינוי. "אלוהים, זה נורא. זה סוף הנשיאות שלי. נדפקתי", אמר טראמפ. מאוחר יותר שחזר סשנז כי הנשיא קרא לעברו: "היית אמור להגן עליי". עוד הוסיף כי "כולם אמרו לי שאם אקבל אחד מהיועצים העצמאיים האלה זה יהרוס את הנשיאות שלי. זה לוקח שנים רבות ואני לא אוכל לעשות שום דבר. זה הדבר הנורא ביותר שאי פעם קרה לי".

עוד באותו נושא

דוח מולר נחשף: טראמפ ניסה להשתלט על החקירה ולהדיח את התובע המיוחד

לכתבה המלאה

פגישה מתוחה

ראש הסגל ג'ון קלי תיאר פגישה "מתוחה" בחדר הסגלגל בבוקר 6 בפברואר 2018 בניסיון להרגיע את הרוחות בין טראמפ ליועץ הבית הלבן ג'ון מקאהן. חודשים קודם לכן, מקאהן היה על סף התפטרות כשסיפר שהנשיא אמר לו להיפטר ממולר. כעת, טראמפ כעס כי ה"ניו יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט" פרסמו כתבות על סירובו של היועץ לפטר את התובע המיוחד.

"מעולם לא אמרתי לפטר את מולר", פתח טראמפ את הפגישה לפי העדות שמסר מקאהן לתובע המיוחד. "אף פעם לא אמרתי 'לפטר'. הסיפור הזה לא נראה טוב. אתה צריך לתקן את זה. אתה היועץ של הבית הלבן". מקאהן סירב, והוסיף כי כל הפרטים במאמר ה"ניו יורק טיימס" מדויקים.

"האם אמרתי את המילה 'לפטר'"?, שאל הנשיא בשנית. היועץ סיפר כי הגיב: "אמרת 'תתקשר לרוד (רוזנשטיין) ותספר לו שלמולר יש ניגודים והוא לא יכול לשמש כתובע המיוחד'". מקאהן שחזר כי טראמפ אמר: "אף פעם לא אמרתי זאת".

התובע הכללי של אמריקה ג'ף סשנז במהלך מסע"ת וושינגטון, ארה"ב 15 בדצמבר 2017. רויטרס
בישר לטראמפ על מינוי מולר. סשנז/רויטרס

"העניין עם רוסיה נגמר"

בערב יום האהבה של שנת 2017, טראמפ אירח לארוחת צהריים את מושל ניו ג'רזי דאז כריס כריסטי, שהפך לבעל בריתו כבר בתחילת קמפיין הנשיאות. הנשיא אמר למושל כי הפיטורים של יועצו לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין, יפתרו את בעיותיו. "עכשיו שפיטרנו את פלין, העניין עם רוסיה נגמר", כך התבטא הנשיא לדברי כריסטי.

המושל צחק ואמר לטראמפ כי הוא צופה שהם ימשיכו לדון על רוסיה גם בשנה הבאה. "זאת הייתה הבעיה. פיטרתי את פלין. זה נגמר", התנגד טראמפ. כריסטי אמר לנשיא כי לא כדאי שידבר על החקירה, גם אם הוא מתוסכל, כי פיטורי פלין עתידים להטריד אותו במשך זמן רב, "כמו מסטיק שנדבק לסוליית הנעל שלך".

מכתב ההתפטרות של סשנז

במהלך טיסתו של טראמפ מערב הסעודית לישראל במאי 2017, הוא הושיט את ידו לכיס מכנסיו ושלף את מכתב ההתפטרות שהגיש לו סשנז יומיים קודם לכן. הנשיא הראה את המכתב ליועציו הבכירים, כולל הופ היקס, ששחזרה את שאירע בפני צוותו של מולר.

יועצו האסטרטגי לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, וראש הסגל לשעבר, ריינס פריבס, חששו מכך שהנשיא אוחז במכתב וישתמש בו נגד משרד המשפטים. השניים החליטו לקחת אותו לידם. "הנשיא אחז בגרונו של משרד המשפטים", אמר פריבס. אולם כשפנה אל טראמפ בביקורו במזרח התיכון וביקש ממנו את המכתב, הנשיא התעקש כי אינו ברשותו. לטענתו, הוא נשאר בבית הלבן. רק כעבור עשרה ימים, שלושה ימים לאחר חזרתו לוושינגטון, הוא מסר את המכתב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully