וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים דמוקרטים יחרימו את ועידת איפא"ק: "נותנת במה לקיצוניים"

כמה מהמועמדים הבולטים לנשיאות, בהם ברני סנדרס ואליזבת וורן, הודיעו שלא יגיעו לוועידת השדולה הפרו-ישראלית. מוקדם יותר קרא ארגון ליברלי בולט להחרמת האירוע בטענה שמופיעים בו "אישים שמעורבים בהפרת זכויות אדם". באיפא"ק אמרו כי הם גאים בנציגות משתי המפלגות

עשית היסטוריה בהודעת על הרצון להכיר בריבונות בגולן/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

כמה מהמתמודדים במרוץ הצפוף למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות לא ישתתפו בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, אחרי שארגון פרוגרסיבי בולט בארצות הברית קראו להם להחרים את האירוע. הסנאטורים אליזבת וורן, ממסצ'וסטס, קמלה הריס מקליפורניה וברני סנדרס מוורמונט לא יגיעו לוועידה.

אחד מיועציו של סנדרס, ג'וש אורטון, הסביר בריאיון לרשת NBC כי הסנאטור הדמוקרטי "מודאג מהבמה שאיפא"ק מספקת למנהיגים קיצוניים שמתנגדים לפתרון שתי המדינות". גם בשנת 2016, שבה התמודד סנדרס מול הילרי קלינטון על מועמדות המפלגה לנשיאות, הוא נעדר מהאירוע ובמקום זאת התייחס באריכות לנושא הישראלי-פלסטיני באחד מנאומיו.

עוד בוואלה! NEWS:
"ההצהרה תוביל להגברת האלימות": ברוסיה ובטורקיה תוקפים את טראמפ
"שפל ביזארי חדש": טראמפ ממשך לתקוף את מקיין המנוח
הכוכב הדמוקרט בטו א'ורורק אסף מיליונים ב-24 השעות הראשונות לקמפיין

הסנאטורים ברני סנדרס ואליזבת וורן בוועדת הבריאות, העבודה והפנסיות בסנאט ב-7 בספטמבר 2017. AP
לא יגיעו לוועידת השדולה הפרו-ישראלית. סנדרס עם וורן/AP

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, הם לא הנציגים היחידים מהמפלגה הדמוקרטית שייעדרו, כשאליהם מצטרפים גם ראש העיר סאות' בנד פיט בוטיג'ייג, השר לשעבר חוליאן קסטרו וחבר בית הנבחרים לשעבר בטו א'ורורק. גם מנכ"ל סטארבאקס לשעבר הווארד שולץ, ששוקל להתמודד כמועמד עצמאי, לא צפוי להופיע באירוע של השדולה הפרו-ישראלית.

החלטת המועמדים לוותר על ההשתתפות באירוע המרכזי מגיעה ימים אחרי שהארגון הליברלי MoveOn.org קרא לכל המועמדים שיתמודדו לנשיאות ב-2020 להחרימו. "אין זה סוד שאיפא"ק פעלה כדי לעכב מאמצים דיפלומטיים כמו הסכם הגרעין עם איראן, חותרת תחת ההגדרה העצמית של הפלסטינים ומזמינה לבמה אישים שמעורבים באופן פעיל בהפרת זכויות אדם", הסביר עיראם עלי, מנהלי קמפיין לוועידת הפעולה הפוליטית של הארגון. "שאלנו את חברינו מה הם חושבים כדי שנקבל החלטות מושכלות יותר - יותר מ-74% מהם הסכימו שמועמדים פרוגרסיביים צריכים לוותר על ועידת איפא"ק".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בועידת איפא"ק, 6 במרץ 2018. חיים צח, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"גאים בכך שהמנהיגות הדו-מפלגתית תדבר". נתניהו בוועידת איפא"ק, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע"מ

בוועידה ישתתפו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן כמה מנהיגים דמוקרטים בולטים כמו יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר. דובר איפא"ק מרשל וויטמן אמר ש"הוועידה תמיד התמקדה בקונגרס. אנחנו גאים שהמנהיגות הדו-מפלגתית בבית הנבחרים ובסנאט ידברו".

שמה של השדולה עלה לכותרות בשבועות האחרונים אחרי שחברת בית הנבחרים איליהן עומאר ממינסוטה צייצה כמה ציוצים שנויים במחלוקת על ישראל, בהם הטענה שאיפא"ק משלמת לפוליטיקאים כדי לתמוך בישראל. מחוקקים וארגונים רבים האשימו אותה באנטישמיות ובהנצחת סטריאוטיפיים יהודיים פוגעניים.

איפא"ק, שפועלת ללא מטרות רווח, איננה תורמת ישירות למועמדים אך מקדמת מסרים פרו-ישראליים בוושינגטון. בתגובה לדבריה של עומאר, שהתנצלה לאחר מכן על דבריה, מסרה השדולה היא "גאה להיות מעורבת בתהליך הדמוקרטי לחיזוק קשרי ארצות הברית וישראל".

חברת הקונגרס אילהאן עומאר בכנס בוושינגטון, פברואר 2019. רויטרס
אמירותיה כונו אנטישמיות אחרי ציוציה נגד איפא"ק. עומאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully