וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב הדמוקרט בטו א'ורורק אסף מיליונים ב-24 השעות הראשונות לקמפיין

19.3.2019 / 3:02

המועמד שהפסיד ב-2018 לטד קרוז בטקסס, ושהכריז בשבוע שעבר על ריצתו לנשיאות, הצליח לגייס כ-6.1 מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות לפתיחת הקמפיין שלו. א'ורורק אף שבר שיא גיוס של 38.1 מיליון דולר ברבעון אחד, כשרק ברני סנדרס מאחוריו, עם 10 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בטו א'ורורק אסף יותר מ-6.1 מיליון דולר ביממה הראשונה מאז שהכריז על ריצתו בפריימרז הדמוקרטים - כך הכריז היום (שני) הקמפיין של חבר הקונגרס לשעבר, שנחשב לכוכב העולה של המפלגה והראה את יכולות גיוס תמיכת ההמונים שלו. הוא עקף את הסנאטור ברני סנדרס, שאסף 5.9 מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות לקמפיין שלו.

הוא השיק את קמפיין הנשיאות שלו ביום חמישי האחרון דרך סרטון שפרסם ברשתות החברתיות ובביקור בן שלושה ימים באיווה, המדינה הראשונה שבה יתקיימו הפריימריז בפברואר בשנה הבאה.

א'ורורק התבלט ועלה לתודעה הלאומית בזכות הקמפיין לסנאט ב-2018, בו הפסיד. האתגר שלו - להביס את הסנטור הרפובליקני טד קרוז - משך אליו קהל רב והוסיף כסף למערך התרומות שלו. א'ורורק רשם שיא של 38.1 מיליון דולר ברבעון אחד - מתוך סך כולל של 80 מיליון דולר - יותר מכל מרוץ אחר של סנטור אמריקני. ברני סנדרס החזיק בשיא הקודם - 10 מיליון דולר - אותו גייס עד סוף השבוע הראשון של מסע הפרסום שלו.

עוד בוואלה! NEWS
יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית: לא תומכת בהדחת טראמפ, הוא לא שווה את זה‎
ככה ממש לא מנצחים את טראמפ: המפלגה הדמוקרטית נקרעת מבפנים
ההפסד ב-2016 הספיק לה: קלינטון שוללת ריצה נוספת מול טראמפ

חבר הקונגרס, בטו או'רורק במהלך ראיון לאופרה וינפרי, במנהטן, ניו יורק  5 בפברואר 2019. רויטרס
שבר שיא תרומות יותר מכל סנטור אמריקני. בטו א'ורורק/רויטרס

כמה דמוקרטים אחרים הציגו סכומים קטנים יותר. הסנאטורית קמלה האריס גייסה לטובת הקמפיין שלה כ-1.5 מיליון דולר, ב-24 השעות הראשונות. הסנאטורית אליזבת וורן, אספה יותר מ-299,000 דולר, ביום שבו פתחה את וועדת החקירה שלה. וורן הינה המועמדת הדמוקרטית הראשונה שדחתה את האמצעים המסורתיים של מימון הקמפיין שלה, והכריזה כי לא תקיים אירועים לגיוס כספים עם דמי כניסה גבוהים.

הסנאטורית האמריקנית איימי קלובוצ'אר דיווחה על גיוס של יותר ממיליון דולר ב-48 השעות הראשונות של מסע הבחירות שלה, ואילו מושל וושינגטון ג'יי אינסלי דיווח על יותר ממיליון דולר, שלושה ימים לאחר כניסתו למרוץ.

הדמוקרטים צברו כסף רב ממסעות הקמפיינים השונים שלהם, כשאל מולם ניצב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהחל במסע הבחירות הנוסף שלו עם 19.2 מיליון דולר במזומן. א'ורורק הדגיש בקמפיין שלו כי התרומות עבורו "אינן בסיוע של ה'וועדות לפעולה פוליטית', תאגידים או גופים בעלי אינטרסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully