וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית: לא תומכת בהדחת טראמפ, הוא לא שווה את זה‎

12.3.2019 / 9:17

פלוסי אמרה כי עד שלא יהיו ראיות חותכות נגד נשיא ארה"ב, אין לפתוח במהלך מאחר שהוא יפלג את ארה"ב. לאחרונה פתח בית הנבחרים בחקירה נרחבת נגד הנשיא, הכולל חשד לעבירות שמהוות בסיס להדחה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לא סבורה שיש להדיח את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אלא אם יש סיבות מוצדקות ביותר לכך ותמיכה דו-מפלגתית. בריאיון לוושינגטון פוסט שפורסם אתמול (שני), הסבירה פלוסי הדמוקרטית את עמדתה בכך שהמהלך יפלג את ארצות הברית. "אני לא בעד הדחה", אמרה הדמוקרטית הבכירה ביותר בקונגרס. "הדחה תהיה כל כך מפלגת כך שעד שאין משהו מחייב ומהדהד ודו-מפלגתי, אני לא חושבת שאנחנו צריכים ללכת בנתיב זה. הוא לא שווה את זה".

זאת הייתה התגובה הישירה ביותר של פלוסי עד כה בנוגע להדחה אפשרית של טראמפ, נושא שבו היא עסקה בזהירות מאחר שהוא עשוי לפלג את הדמוקרטים ואת דעת הקהל לפני הבחירות לנשיאות ולקונגרס בשנה הבאה. פלוסי הבהירה כי היא לא סבורה שטראמפ מתאים לכהן בתפקידו. "הוא לא מתאים מבחינה מוסרית, אינטלקטואלית ושכלית", אמרה בריאיון.

לקריאה נוספת על חקירות טראמפ
ארה"ב: 47 חודשי מאסר נגזרו על מנהל קמפיין טראמפ לשעבר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי ב-5 בפבראור 2019. רויטרס
פלוסי וטראמפ בנאום מצב האומה, בחודש שעבר/רויטרס

התובע המיוחד רוברט מולר חוקר את התערבותה של רוסיה בבחירות ב-2016, שיתוף פעולה אפשרי בין הקמפיין של טראמפ לבין מוסקבה ואם טראמפ ניסה לשבש את חקירתו. הנשיא מכחיש כי הוא עבר על החוק בצורה כלשהי ואמר כי מדובר ב"ציד מכשפות".

מולר אמור לסיים בקרוב את חקירתו, שהחלה לפני כמעט כשנתיים, ולהגיש את ממצאיו בדוח לתובע הכללי החדש וויליאם באר. אם הדוח יכלול ראיות לעבירות שביצע הנשיא, הקונגרס עשוי לפתוח בהליך נגדו.

ועדת המשפט בבית הנבחרים, שתוביל כל מהלך אפשרי להדחה, פתחה לאחרונה בחקירה נרחבת בחשד לשחיתות, ניצול סמכות לרעה ושיבוש חקירה נגד טראמפ, עבירות שיכולות להוות בסיס להדחה. יו"ר הוועדה, ג'רולד נדלר הדמוקרטי, אמר כי הוא סבור שהנשיא שיבש את חקירת המעורבות הרוסית, אבל הבהיר כי מוקדם מדי להחליט אם יש לפתוח בהליך הדחה.

הדמוקרטים נתונים ללחץ גובר מהאגף השמאלי במפלגה לפתוח בתהליך הדחת הנשיא, כולל קמפיין פרסום שמוביל המיליארדר טום סטייר לתמיכה במהלך נגד טראמפ. כדי להדיח את נשיא ארצות הברית, יש צורך ברוב רגיל בבית הנבחרים - שנשלט על ידי הדמוקרטים - וברוב של שני שלישים בסנאט, שנשלט על ידי הרפובליקנים - מה שמקטין עוד יותר את הסיכוי להיתכנותה של הדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully