וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 47 חודשי מאסר נגזרו על מנהל קמפיין טראמפ לשעבר

8.3.2019 / 2:47

בית משפט בווירג'יניה קבע כי העונש שדרשה התביעה לגזור על פול מנפורט בגין שורה של עבירות מס וכספים הוא "מוגזם", ושלח אותו לכלא לארבע שנים. בשבוע הבא ייגזר דינו של מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ בהליך משפטי אחר המתנהל נגדו בוושינגטון, בנוגע להדחת עד

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

בית משפט בווירג'יניה גזר הלילה (שישי) 47 חודשי מאסר על פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בגין שורה של עבירות מס וכספים, בהן הודה. גזר הדין קבע כי העונש שדרשה התביעה, 19 עד 24 שנות מאסר, הוא "מוגזם". בשבוע הבא ייגזר דינו של מנפורט בהליך משפטי אחר המתנהל נגדו בוושינגטון הבירה בנוגע להדחת עד.

השופט אמנם הקל בעונשו של מנפורט, אך לא חסך ממנו ביקורת. "אני מופתע שלא שמעתי אותך מביע חרטה על כך שביצעת עבירות פליליות", אמר השופט. "אנחנו עושים בחירות במהלך החיים וצריכים לחיות עם הבחירות הללו. אתה בחרת לבצע עבירות פליליות".

בנוסף לעונש המאסר, הורה השופט למנפורט לשלם למדינה לפחות שישה מיליון דולר ועוד 50 אלף דולר קנס. מנפורט, מצידו, דיבר כארבע דקות בטרם הקראת גזר הדין, בעודו יושב על כיסא גלגלים. הוא ביקש מהשופט "להביע חמלה" בגזר הדין, ולמרות שלא הביע חרטה על מעשיו אמר כי הוא "חש מושפל ומתבייש".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ "שיקר במתכוון"; חשוף לעונש מאסר ממושך
חקירת הקמפיין של טראמפ: "מנפורט העביר נתונים למודיעין הרוסי"
דיווח: מנהל קמפיין טראמפ נפגש עם מייסד ויקיליקס לפני הבחירות

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
נשלח לכלא. מנפורט/רויטרס, רויטרס

לפני כשבועיים הגיש התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 רוברט מולר כתב אישום נגד מנפורט, שהורשע בשמונה סעיפי הונאת מס על שהסתיר מיליוני דולרים שהרוויח מייעוץ פוליטי באוקראינה בחשבונות בנק זרים. מנפורט שהוביל את מסע הבחירות של טראמפ ב-2016, לא הואשם בעבירות שקשורות באופן ישיר להתערבות הרוסית בבחירות, שאת חקירתה מוביל מולר. אולם תובעים בחקירתו חשפו לאחרונה כי הם ממשיכים להתעניין במגעים של מנפורט עם המודיעין הרוסי במהלך ואחרי הקמפיין.

בית משפט פדרלי בוושינגטון קבע בחודש שעבר כי מנהל הקמפיין "שיקר במתכוון" לחוקר המיוחד מולר, והפר את הסדר הטיעון שנחתם עמו בתמורה לשיתוף פעולה עם משרדו של מולר. "מנפורט נתן כמה הצהרות שקריות ל-FBI, לחוקר המיוחד ולחבר המושבעים בנוגע לחקירה", פסקה השופטת אמי ברמן ג'קסון שכתבה את פסק הדין. היא קבעה כי השקרים נגעו גם למגעים של מנפורט עם גורמים רוסיים.

עוד באותו נושא

ארה"ב: מולר קורא לגזור 20 שנות מאסר על מנהל קמפיין טראמפ לשעבר

לכתבה המלאה
ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
החוקר המיוחד רוברט מולר/רויטרס

משמעות הפסיקה היא כי מנפורט לא יזכה לענישה מקלה בתמורה לשיתוף הפעולה שלו עם משרד החוקר המיוחד, כפי שקיווה כאשר חתם על הסדר הטיעון. הוא הורשע בחודש אוגוסט האחרון בשורה של עבירות כספים, וחתר להסדר טיעון בנוגע לשתי עבירות של קשירת קשר והדחת עד.

השופטת קבעה כי מנפורט שיקר בנוגע לסכום של 125 אלף דולר אותם קיבל בעבור ייעוץ משפטי, וכן בנוגע למגעים שהיו לו עם מקורבו הרוסי קונסטנטין קילימניק בזמן שניהל את הקמפיין הנשיאותי של טראמפ. בפסיקה נקבע כי שתי העבירות הללו היו קשורות לחקירה, מבלי שפורט מדוע.

(עדכון ראשון: 02:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully