וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ "שיקר במתכוון"; חשוף לעונש מאסר ממושך

14.2.2019 / 6:17

מכה לפול מנפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר: בית משפט פדרלי בארה"ב קבע ששיקר לחוקר המיוחד רוברט מולר, והפר את הסדר הטיעון שנחתם עמו. השופטת קבעה שמנפורט שיקר בנוגע לסכום של 125 אלף דולר אותם קיבל בעבור ייעוץ משפטי, וכן בנוגע למגעים שהיו לו עם מקורב רוסי

מכה לפול מנפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר: בית משפט פדרלי בוושינגטון קבע הלילה (חמישי) כי הוא "שיקר במתכוון" לחוקר המיוחד רוברט מולר, והפר את הסדר הטיעון שנחתם עמו בתמורה לשיתוף פעולה עם משרדו של החוקר המיוחד.

"מפורט נתן כמה הצהרות שקריות ל-FBI, לחוקר המיוחד ולחבר המושבעים בנוגע לחקירה", פסקה השופטת אמי ברמן ג'קסון שכתבה את פסק הדין. היא קבעה כי השקרים נגעו גם למגעים של מנפורט עם גורמים רוסים. משמעות הפסיקה היא כי מנפורט לא יזכה לענישה מקלה בתמורה לשיתוף הפעולה שלו עם משרד החוקר המיוחד, כפי שקיווה כאשר חתם על הסדר הטיעון. הוא הורשע בחודש אוגוסט האחרון בשורה של עבירות כספים, וחתר להסדר טיעון בנוגע לשתי עבירות של קשירת קשר והדחת עד.

השופטת קבעה כי מנפורט שיקר בנוגע לסכום של 125 אלף דולר אותם קיבל בעבור ייעוץ משפטי, וכן בנוגע למגעים שהיו לו עם מקורבו הרוסי קונסטנטין קילימניק בזמן שניהל את הקמפיין הנשיאותי של טראמפ. בפסיקה נקבע כי שתי העבירות הללו היו קשורות לחקירה, מבלי שפורט מדוע.

לקריאה נוספת:
דיווח: מנהל קמפיין טראמפ נפגש עם מייסד ויקיליקס לפני הבחירות
קשר נגד ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר חתם על הסדר טיעון

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
פול מנפורט/רויטרס, רויטרס

מבחינת מנפורט, מדובר בבשורה קשה כיוון שלא יכול לחזור בו מן ההודאה באשמה אליה הסכים כחלק מהסדר הטיעון המקורי, אך מן הצד השני היא מאפשרת למשרד החוקר המיוחד לסגת מן ההתחייבות שלו בהסדר לבקש ענישה מופחתת מבית המשפט.

עורכי דינו של מנפורט אמרו בכמה הזדמנויות כי לא שיקר במתכוון וכי אם היו אי דיוקים בעדותו הרי שמדובר בפרטים שהוא שכח כתוצאה מן המצב הנפשי הקשה בו הוא שרוי לטענתם, ולא בניסיון להטעות את מולר והחוקרים.

בשני נושאים אחרים, הדחת עד ושיחות עם הבית הלבן בנוגע לקילימניק, אדם שה-FBI טוען כי הוא קשור למודיעין הרוסי, פסקה השופטת כי החוקר המיוחד לא הצליח להוכיח שמנפורט שיקר בכוונה. מנפורט מסתכן כעת בעשרות שנים מאחורי סורג ובריח. גזר הדין הראשון יינתן בעוד חודש, ב-13 במרץ. מנפורט עצור מזה שמונה חודשים.

ראש ה-FBI רוברט מולר. Kirsty Wigglesworth, AP
פול מנפורט "שיקר במתכוון" למולר. רוברט מולר/AP, Kirsty Wigglesworth

בחודש שעבר פורסם כי מנפורט חלק נתונים של סקרי עומק במהלך קמפיין 2016 עם קילימניק. המידע שהוגש לבית המשפט על ידי עורכי דינו של מנפורט מצביע על מצב בו לרוסים הייתה יכולה להיות גישה לנתונים של קמפיין נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ. עם זאת, מהמסמכים לא עולה כי טראמפ היה מודע לכך, וכלל לא ברור כיצד קילימניק השתמש במידע שמנפורט חלק עמו.

קילימניק הוא אזרח רוסי שהחל לעבוד בחברת הייעוץ של מנפורט בשנת 2005, והוגש נגדו כתב אישום על כך שסייע למנפורט לשבש את החקירה שמנהל החוקר המיוחד רוברט מולר. לפי הערכות הוא נמצא כעת במוסקבה. החוקר המיוחד מאשים את מנפורט בכך ש"שיקר לגבי כך שחלק עם קילימניק נתוני סקרים הקשורים לקמפיין 2016". עם זאת, מן המסמכים שהוגשו לבית המשפט לא ברור מה מקור המידע שמסר מנפורט לאזרח הרוסי. עוד טוען מולר, כי מנפורט שיקר בנוגע לדיונים שהיו לו עם קילימניק על הסכם שלום בין רוסיה לאוקראינה במהלך הקמפיין.

דונלד טראמפ בנאומו מהבית הלבן - 9/1. רויטרס, רויטרס
מנפורט ניהל את קמפיין הבחירות של טראמפ/רויטרס, רויטרס

לדברי עורכי דינו של מנפורט, הוא מודה כי דן על תכנית השלום עם קילימניק. עם זאת, הם טענו כי מנפורט לא התכוון להונות את מולר אלא כי "טעה בתום לב". לטענתם, "אירועים אלו התרחשו במהלך תקופה שבה מר מנפורט ניהל קמפיין נשיאותי.

העניינים הקשורים באוקראינה לא היו בראש מעייניו באותה התקופה וזה לא מפתיע שהוא לא זכר כמה פרטים שכאלו לפני שריעננו את זכרונו". עורך דינו לשעבר של הנשיא, מייקל כהן, טען כי בינואר 2017, הוגשה לעיונו תכנית שלום פרו רוסית שהייתה אמורה לסלול את הדרך לכך שארצות הברית תבטל את הסנקציות שהוטלו על רוסיה, אחת המטרות החשובות של הקרמלין בתחום יחסי החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully