וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר נגד ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר חתם על הסדר טיעון

14.9.2018 / 18:56

פול מנפורט הודה בשני סעיפי אישום והסכים לשתף פעולה עם החוקר הבוחן את התערבות רוסיה בבחירות 2016. הוא הורשע בחודש שעבר בעבירות הלבנת הון ומיסים. עורך דינו של טראמפ: "אין שום פחד שהוא ישתף פעולה נגד הנשיא כי אין על מה לשתף פעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בוידאו: פתיחת משפטו של מנפורט לפני כחודש)

מנהל קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשעבר חתם היום (שישי) על הסדר טיעון במסגרת חקירת החוקר המיוחד רוברט מולר. פול מנפורט, מי שניהל בעבר את קמפיין הבחירות של טראמפ והורשע בשורה של עבירות הלבנת הון ומסים, הודה בשני סעיפי אישום, בהם קשירת קשר נגד ארצות הברית ושיבוש הליכי משפט.

במסגרת ההסדר הוא הסכים לשתף פעולה עם חקירתו של מולר, הבודק את מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016. מנפורט וצוות ההגנה המשפטית שלו בילו יותר מארבע שעות בדיונים עם צוות החוקרים של מולר, וטרם ידוע האם איזה מידע הוא צפוי למסור על טראמפ במסגרת שיתוף הפעולה שלו עם החקירה.

הבית הלבן מסר בתגובה לחתימה על הסדר הטיעון כי "אין לזה שום קשר עם הנשיא או עם הניצחון שלו בבחירות".

עוד בוואלה! NEWS
ארגון סורי: מלחמת האזרחים במדינה גבתה יותר מ-360 אלף קורבנות
הדעתן, זה שלא עושה צרות, והפייבוריט של השר: המועמדים למפכ"לות
מכת החום, התקף החרדה והחילוץ שאיחר: הטיול האחרון של הגר בירדן

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
מנפורט בכניסה לבית המשפט בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

מוקדם יותר דווח ברשת ABC על כוונתו לחתום על הסדר טיעון, שצפוי להוביל לסיום המשפט המתנהל נגדו. ברשת CNN דווח ברשת כי מנפורט כבר היה קרוב לחתימה על הסדר טיעון בכמה הזדמנויות בעבר.

עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, התייחס מוקדם יותר לדיווחים על מגעים להסדר טיעון ואמר כי לנשיא אין מה לחשוש מתרחיש שכזה. בראיון לפוליטיקו, אמר ג'וליאני: "מנקודת מבטנו, אנחנו רוצים שיעשה את מה שנכון עבורו. אין שום פחד שהוא ישתף פעולה נגד הנשיא כי אין על מה לשתף פעולה. אנחנו מעריכים אותו כאיש הגון".

רודולף ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מציג  את מועמדתו לבית המשפט העליון בפני טראמפ, בבית הלבן 9 ביולי 2018. רויטרס
"אין על מה לשתף פעולה". ג'וליאני/רויטרס

בחודש שעבר, הורשע מנפורט בשמונה אישומים מתוך 18 הסעיפים בהם הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט במדינת וורג'יניה. הוא הורשע בחמישה אישומים של הונאת מס, שני מקרים של הונאת בנק, וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה. האישומים בהם הורשע יכולים להוביל לעשרות שנים בכלא.

לגבי עשרת האישומים האחרים, המושבעים לא הצליחו להגיע להכרעה בעניינם, והמשפט הסתיים ללא הכרעה לגביהם. כעת התביעה תצטרך להחליט האם להגיש נגדו כתב אישום מחודש או להסתפק ההרשעה בסעיפים אלה. במקביל, הוא אמור לעמוד למשפט אחר בגין סעיפים נוספים בוושינגטון הבירה. משפט זה צפוי להיפתח בסוף החודש, ולא ברור כיצד הסדר הטיעון המתגבש ישפיע עליו.

מנהל קמפיין טראמפ לשעבר פול מנפורט מחוץ לבית המשפט, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
האישומים יכולים להוביל לעשרות שנים בכלא. מנפורט/רויטרס, רויטרס

כתב האישום המקורי נגדו, שפוצל כאמור לשני הליכים משפטיים שונים, כולל 32 סעיפים הקשורים בהלבנת כספים, העלמת מסים, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר נגד ארצות הברית, אי הצהרה על חשבונות פיננסיים בבנק זר, וכן הוא מואשם בכך שנמנע מלהירשם כסוכן זר, על אף שעבד עבור שליט אוקראינה לשעבר. בלב כתב האישום, עשרות מיליוני דולרים שקיבל מנפורט מנשיא אוקראינה לשעבר ויקטור יאנוקוביץ' עבור עבודת יעוץ ולובי שעשה למענו. מדובר בשורת עבירות שמצטברות כאמור באופן פוטנציאלי לעשרות שנים בבית הסוהר. מנפורט כפר עד כה באישומים נגדו, ועורך דינו כינה אותם "מגוחכים".

העבירות בהן מואשם מנפורט אינן קשורות בשום דרך להתערבות הרוסית בבחירות. ועם זאת, ההערכה הרווחת בוושינגטון היא כי כתב האישום החמור נוסח כך שיהווה מנוף לחץ עליו כדי שיגיע להסדר טיעון עם צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר ויספר את הידוע לו. מנפורט לקח חלק בפגישה במגדלי טראמפ בחודש יוני 2016 בין בכירי המטה של טראמפ ובין גורמים רוסים שהציעו מידע מכפיש על הילרי קלינטון, וכן ניהל קשרים עם אולג דריפסקה, אוליגרך המקורב לפוטין.

(עדכון ראשון: 3:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully