וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדעתן, זה שלא עושה צרות, והפייבוריט של השר: המועמדים למפכ"לות

14.9.2018 / 0:24

השר ארדן הציג את שלושת המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא - מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי. למי מהם הסיכויים הטובים ביותר? המרוץ מתחיל

עריכה: תומר לוי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הציג אתמול (חמישי) את מועמדיו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, זאת לאחר שהודיע לרב-ניצב רוני אלשיך על סיום תפקידו בדצמבר. המועמדים לתפקיד הם מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומפכ"ל המשרד לביטחון פנים ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי. ארדן ציין במסיבת העיתונאים שערך בבני ברק את החשיבות שבמינוי מפכ"ל מתוך שורות המשטרה.

עוד כתבות שפורסמו בוואלה! NEWS:
החשודים בהרעלת המרגל הרוסי בבריטניה נחשפים: "רק ראינו קתדרלה"
טרגדיה: ישראלית בת 30 מתה ממכת חום במהלך טיול בירדן

ניצב יורם הלוי

הפיגוע בירושלים - השוטר שנפצע וירה במחבל: "נלחם בשביל האזרחים". מערכת וואלה! NEWS
"המועמד עם הניסיון הרב ביותר". יורם הלוי/מערכת וואלה! NEWS

בצבא שירת הלוי בצנחנים, ולאחר מכן שירת בימ"מ, כשלבסוף שירת כמפקדה. לאחר מכן מילא שורת תפקידים בדרגת ניצב, ובהם מפקד יחידת להב 433, ראש אגף סיור ושיטור, מפקד המחוז הדרומי, ובארבע השנים האחרונות פיקד על מחוז ירושלים. הוא בן 55, ואב לשלושה ילדים.

גורם במשטרה אמר על הלוי כי "הוא המועמד עם הניסיון הרב ביותר, ויכול להיות שהוא המתאים ביותר, אבל השר נרתע ממנו בשל העובדה כי מדובר בסוס דוהר שקשה לשלוט עליו ולרסנו. יורם הוא דעתן, ופוליטיקאים לא אוהבים שתחתיהם יש אנשים שיכולים להציג דעות שלעתים יהיו מנוגדות לדעתם. ספק אם ארדן יחליט למנות אותו".

גורם אחר אמר כי "מערכת היחסים של הלוי עם המפכ"ל אלשיך ידעה הרבה מורדות, ופחות עליות. הוא טיפוס מורכב. בחודשים האחרונים הוא לא דיבר עם המפכ"ל, וכדאי לבדוק עם מי בכלל דיבר בתוך המשטרה".

אחד הסכסוכים המתוקשרים של הלוי הוא עם מפקד להב 433 היוצא רוני ריטמן, כשרק לאחרונה השניים לחצו ידיים, כשריטמן הגיע ללשכתו של הלוי. בעבר צוין כי הלוי נחשב למועמד מוביל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם הלוי הכחיש, וטען כי מעולם לא נפגש עם נתניהו.
לאחרונה התקבל מידע על בדיקת פוליגרף שביצע אחד המועמדים, שתוצאותיה בעייתיות.

יש מי שייחס את הבדיקה להלוי, ואחד מחבריו הבהיר כי "יש כאן ניסיון למנוע את מינויו של הלוי לתפקיד. זה התחיל לפני כמה חודשים עם הסיפור לפיו הוא מקורב לנתניהו, ואחר כך ניסו להדביק לו את סיפור הפוליגרף. צריך לבדוק מי עומד מאחורי ניסיון הסיכול הזה".

עוד באותו נושא

הלוי, ביתן ואדרי: אלה המועמדים של השר ארדן לתפקיד המפכ"ל

לכתבה המלאה

ניצב דוד ביתן

ניצב דוד ביתן  01/02/2018. ראובן קסטרו
"כנראה המועמד המועדף על הפוליטיקאים". ביתן/ראובן קסטרו

מפקד מחוז תל אביב, שאת רוב שירותו במשטרה עשה במחוז הדרומי. הוא שימש כמפקד משטרת אשקלון, מפקד מרחב לכיש בתקופת ההתנתקות, ומילא תפקיד באגף המבצעים. לאחר מכן שימש כמפקד המחוז הדרומי של המשטרה ובשנה וחצי האחרונות פיקד על משטרת מחוז תל אביב. ביתן תושב אופקים, נחשב לקצין מוערך מאוד במשטרה. הוא בן 59 ואב לשישה.

קצין במשטרה אמר עליו כי הוא "כנראה המועמד המועדף על הפוליטיקאים. מדובר באיש נעים הליכות וצנוע, נאמן לדרג שמעליו - הוא לא אחד כזה שיעשה שטיקים או יביך את הדרג שמעליו, לכן סביר מאוד שהשר יעדיף אותו, משום שהוא מצטייר כאדם נוח וכזה שלא עושה צרות".

ביתן הוא הקצין הבודק שמונה על ידי אלשיך לבדוק את התנהלותו של תת ניצב גיא ניר שהיה ראש חטיבת המודיעין, ושעומד מאחורי התלונות על ראש אגף החקירות במודיעין. התלונות על ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי עומדות בעין הסערה. סביר להניח שעמדת ביתן נגד ניר עשויה לקעקע את ההחלטה למנותו בשל העובדה כי הוא נחשב לממשיך דרכו של אלשיך.

ניצב משה (צ'יקו) אדרי

ניצב משה אדרי 12 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"קצין מוכשר מאוד, איש ערכי שיודע לקחת אחריות". אדרי/ראובן קסטרו

נולד בקריית שמואל ושירת בסיירת גולני. עזב את צה"ל בדרגת רס"ן לאחר מבצע "כחול וחום" בדרום לבנון, שבו נהרג מפקד הסיירת אמיר מיטל. הוא היה מפקד משטרת כפר סבא, מפקד יחידת אתג"ר, מפקד מרחב ירקון בתקופת המחאה החברתית של 2011, וכיהן כמזכיר ביטחוני לשר לביטחון הפנים. לאחר מכן מונה למפקד מחוז ירושלים. לאחר מכן מונה למפקד מחוז תל אביב, ולפני מספר חודשים מונה למנכ"ל למשרד לביטחון פנים. הוא בן 51 ואב לשלושה.

במשטרה אומרים כי "מדובר בקצין מוכשר מאוד, איש ערכי שיודע לקחת אחריות. אך לצ'יקו יש צלקת אחת והיא תקופת כהונתו כמפקד מחוז ירושלים - העובדה שבמשמרת שלו התרחש הרצח של שירה בנקי במהלך מצעד הגאווה, והכשלים שהתגלו במחוז במהלך המצעד. אומנם בצ'יקו לא נמצא רבב אבל זה היה במשמרת שלו. זה מה שגרם לו בסופו של דבר להפסיד את המפכלות בסבב הקודם. צ'יקו מוערך מאוד על ידי השר לביטחון פנים ויש ביניהם כימיה מדהימה".
"אם מסתכלים על זה מהצד, מוסיף קצין במשטרה, "צ'יקו הוא ההעדפה הראשונה של השר בשל הכימיה וקשרי העבודה ביניהם".

(עדכון ראשון: 18:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully