וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוי, ביתן ואדרי: אלה המועמדים של השר ארדן לתפקיד המפכ"ל

13.9.2018 / 17:14

השר לביטחון פנים כינס מסיבת עיתונאים, בה הציג את שלושת המועמדים להחליף את המפכ"ל אלשיך. מועמדיו של השר: מפקד מחוז תל אביב, מפקד מחוז ירושלים, ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים

עריכה: תומר לוי

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הציג היום (חמישי) את שלושת מועמדיו לתפקיד המפכ"ל, והתייחס להליך מינוי המפכ"ל החדש, במקום רב-ניצב רוני אלשיך, לו הודיע היום כי כהונתו לא תוארך.

ארדן פתח וסיפר על פגישתו עם המפכ"ל היוצא ואמר כי "סיכמנו להמשיך את שיתוף הפעולה בינינו עד שמינויו יסתיים". הוא חזר לשנת 2015 בדבריו, ואמר כי "כשמוניתי לתפקיד, מחצית מסגל הפיקוד של המשטרה נאלץ לפרוש בשל נסיבות מביכות, אך שלוש השנים האחרונות היו מאתגרות ומלאות הישגים. למינוי המפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה היו מתנגדים רבים - אך איני מתחרט על המינוי, חרף חילוקי הדעות", אמר השר.

בהמשך אמר כי לתפקיד ימונה מפכ"ל משורות המשטרה, והציג את מועמדיו - מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן, מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה (צ'יקו) אדרי. ארדן הבהיר כי לא עדכן את ראש הממשלה על מועמדיו, ולא את השרים.

עוד בוואלה! NEWS:
השר ארדן הודיע: כהונת המפכ"ל רוני אלשיך לא תוארך
רפורמת כלי הנשק יוצאת לדרך: יוצאי יחידות חי"ר יהיו זכאים לרישיון
גורם בכיר במשטרה: ניסיון הממשלה להחליש אותנו לא הצליח

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
השר ארדן במסיבת העיתונאים/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ארדן נפגש עם מפכ"ל המשטרה אלשיך והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת והיא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל.

במהלך פגישתם, השר ארדן הודה למפכ"ל אלשיך על שירותו רב השנים ועתיר ההישגים למען ביטחון המדינה ואזרחיה, וציין כי במהלך כהונת המפכ"ל, משטרת ישראל התעצמה ועברה שינויים ותהליכים חשובים, ששיפרו את תפקודה ואת יכולותיה.

לאחר ההודעה איחל המפכ"ל אלשיך הצלחה למי שייבחר, ואמר כי הוא משוכנע "שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה".

בחודשים האחרונים התבטא לא אחת המפכ"ל על מחול השדים סביב סוגיית הארכת כהונתו, בין השאר על רקע חקירות ראש הממשלה, והביע ביקורת על חוסר הבהירות בנוגע לכך. "גישתי היא פשוטה: שולחים אותי, אני שליח, ואם לא שולחים אותי - אני לא שליח", אמר אלשיך בוועידת המשפיעים של חברת "החדשות", בתשובה לשאלה האם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו מאריכים את כהונתו אלמלא חקירות נתניהו.

עוד באותו נושא

השר ארדן הודיע: כהונת המפכ"ל רוני אלשיך לא תוארך

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
אלשיך, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

אלשיך הוסיף כי "בניגוד לאיזה התנדבות ציבורית - מפכ"ל לא יכול לשלוח את עצמו. אז אם ישלחו אותי - ישלחו אותי. ואם לא - עשיתי את שליחותי. האם זה קשור למישהו אחר? אני מתעקש לא להיות פרשן, לפחות לא כשאני בתפקיד".

בתגובה להחלטתו של ארדן, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד הגיב כי "יש סיבה אחת - ואחת בלבד - לכך שכהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך לא הוארכה. ראש הממשלה רוצה מפכ"ל נוח, שלא יחקור אותו".

ראש האופוזיציה ציפי לבני התנגדה לאפשרות כי קיימת אופציה להארכה ואמרה כי "את הפארסה המבזה הזאת של אופציית הארכת כהונה צריך לבטל מיד. נדרשת כהונה קצובה והחוק חייב לאפשר לראשי הצבא והמשטרה להיות עצמאיים מבלי שיחזיקו מולם את אופציית ההארכה". לדבריה, "הצעת החוק שלי לקציבת כהונה לארבע שנים צריכה להפוך לחוק. פשוט ונכון. הממשלה תתנגד כי מה שווה מפכ"ל אם אי אפשר לשלוט בו".

מפוצלת: המועמדים למפכ"לות-  יורם הלוי, משה ציקו אדרי, ודוד ביתן. עיבוד תמונה
מימין לשמאל - ביתן, הלוי ואדרי/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully