וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת כלי הנשק יוצאת לדרך: יוצאי יחידות חי"ר יהיו זכאים לרישיון

20.8.2018 / 17:50

מדיניות רישיונות הנשק של המשרד לביטחון הפנים הורחבה ובמסגרתה מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר (רובאי 07 ומעלה) יהיו זכאים מהיום לרישיון נשק. השר לביטחון הפנים ארדן: "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי נשק תורמים לתחושת הביטחון"

מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר יהיו זכאים לרישיון נשק/ראובן קסטרו

מדיניות רישיונות הנשק של המשרד לביטחון הפנים הורחבה היום (שני) ובמסגרתה מאות אלפי יוצאי יחידות חי"ר (רובאי 07 ומעלה) יהיו זכאים מהיום לרישיון נשק. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אישר את הרחבת המדיניות שתאפשר להגדיל את מספר בעלי רישיון הנשק בישראל שהם בעלי מיומנות ומקצועיות גבוהה.

על פי המדיניות החדשה, יוצאי יחידות קרביות עם הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון נשק. בנוסף, החליט השר ארדן שקצינים ונגדים לא ידרשו להחזיר את רישיון הנשק ואת הנשק שברשותם לאחר שישוחררו משירות מילואים פעיל ויוכלו לבקש להמשיך לשאת נשק גם לאחר שהשתחררו משירות מילואים פעיל.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת מאמן הכדוריד החשוד בפדופיליה: "פגע גם בילדות בחו"ל"
שר הבריאות שהבטיח לפני 50 שנה: "אל דאגה, העכברת תודבר"
בית משפט בתאילנד גזר 25 שנות מאסר על רוצחי העבריין מאור מלול

אזרח נושא נשק, תל אביב, 13 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי נשק במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון". אילוסטרציה/ניב אהרונסון

בעקבות המדיניות החדשה יגדל היקף מחזיקי כלי נשק מיומנים במרחב הציבורי ביותר מחצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וצה"ל ואלפי מתנדבים של משטרת ישראל וגופי ההצלה. במקביל להרחבת הזכאות לקבלת רישיון, בנוסף להרחבת מדיניות מתן האישורים, שודרג משמעותית תהליך ההכשרה של מבקשי רישיונות חדשים ובעלי רישיונות קיימים.

במסגרת הרפורמה, מתנדבים ביחידות מתאימות במשטרה וכן עובדים או מתנדבים במד"א, זק"א ואיחוד הצלה, יוכלו לבקש רישיון לכלי נשק. מחזיקים ברישיון לכלי נשק פרטי ברצף במשך עשר שנים ומעלה יוכלו להמשיך להחזיק בכלי נשק, גם ללא המשך הוכחת עמידה בתבחין.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"מי שמחזיק בכלי נשק - מחזק את ביטחון הציבור"

השר ארדן אמר היום כי "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי נשק במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים וכך, מחזקים את ביטחון הציבור. המדיניות החדשה מאזנת בין הצורך להגן על הציבור העלול להימצא בסיכון ובין הצורך לשמור על הציבור מפני שימוש לא נכון בכלי ירייה". ארדן הוסיף כי "אזרחים רבים הצילו חיים במהלך פיגועים ובעידן של טרור יחידים - ככל שיהיו יותר אזרחים מיומנים שנושאים נשק, כך יגדל הסיכוי לסכל פיגועים ללא נפגעים ולצמצם את כמות הנפגעים".

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר השדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי ירייה, אמר כי זה "צעד משמעותי למימוש זכות ההגנה העצמית. הגיע הזמן לתפנית במדיניות מסכנת חיים שנהגה פה כבר שני עשורים ואילצה את אזרחינו המאויימים להגן על עצמם בשלוש השנים האחרונות עם גיטרות, עגלות קניה, מוטות סלפי, מגשי פיצה ומטריות".

מנגד, יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, תקפה את הרפורמה ואמרה כי "נשק הוא כלי מוות שצריך לשאוף לצמצם את השימוש האזרחי בו". לדברי זנדברג, "אין ספק שמה שחסר בישראל זה עוד כלי נשק ברחובות. מדהים לראות כיצד במשרד לביטחון פנים פותרים בעיות, במקום להתמודד עם הכמויות האדירות של נשק לא חוקי שמסתובב ברחובות ומסכן חיי אדם, פשוט מרחיבים את כמות רישיונות הנשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully