וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן הודיע: כהונת המפכ"ל רוני אלשיך לא תוארך

13.9.2018 / 14:20

השר לביטחון הפנים הודיע לרב-ניצב אלשיך כי כהונתו לא תוארך לתקופה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. אחר הצהריים יכנס ארדן מסיבת עיתונאים שבה יחשוף את זהות המועמדים הסופיים לתפקיד המפכ"ל הבא

צילום: מתוך הטוויטר של אבי גבאי, עריכה: שניר דבוש

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגש עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל.

השר ארדן הודה למפכ"ל אלשיך על שירותו רב השנים ועתיר ההישגים למען ביטחון המדינה ואזרחיה, וציין כי במהלך כהונת המפכ"ל, משטרת ישראל התעצמה ועברה שינויים ותהליכים חשובים, ששיפרו את תפקודה ואת יכולותיה. השר ארדן יכנס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים אשר מהם יבחר את המפכ"ל הבא.

לאחר ההודעה איחל המפכ"ל אלשיך הצלחה למי שייבחר, ואמר כי הוא משוכנע "שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אחר הצהריים ייחשפו המועמדים הסופיים. ארדן ואלשיך/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בחודשים האחרונים התבטא לא אחת המפכ"ל על מחול השדים סביב סוגיית הארכת כהונתו, בין השאר על רקע חקירות ראש הממשלה, והביע ביקורת על חוסר הבהירות בנוגע לכך. "גישתי היא פשוטה: שולחים אותי, אני שליח, ואם לא שולחים אותי - אני לא שליח", אמר אלשיך בוועידת המשפיעים של חברת "החדשות", בתשובה לשאלה האם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו מאריכים את כהונתו אלמלא חקירות נתניהו. "אבל בניגוד לאיזה התנדבות ציבורית - מפכ"ל לא יכול לשלוח את עצמו. אז אם ישלחו אותי - ישלחו אותי. ואם לא - עשיתי את שליחותי. האם זה קשור למישהו אחר? אני מתעקש לא להיות פרשן, לפחות לא כשאני בתפקיד".

יום לאחר מכן, בכנס באוניברסיטת בר אילן, אמר כי "לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה בעוד שלושה חודשים". לדבריו, "אני מתנהג כאילו יש לי עוד 20 שנה, זו הגישה שלי". הוא סירב להתייחס לגבי המועמד להחליפו: "זה לא נכון שאתייחס בטרם הודיעו לי על המשך כהונתו, וגם אז אציג את עמדתי בפני מקבלי ההחלטות".

עוד באותו נושא

איני יכול עוד: כך צריכה להיראות הודעת הפרישה של אלשיך

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
יריבות. אלשיך עם הלוי, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מתוך שורות המשטרה, האיש אשר הוזכר כמועמד הבולט להחליף את המפכ"ל הוא מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שנחשב יריבו של אלשיך. בשבועות האחרונים דווח כמה פעמים על היריבות בין השניים, שבשיאה הטענות על כך שבסביבתו של המפכ"ל מנסים לטרפד את מינויו של הלוי כמפכ"ל.

בערב ראש השנה, בעת סיור משותף של אלשיך והלוי בירושלים, במענה לשאלה שרמזה נסיונות לטרפד את מינויו, אמר הלוי כי "אף אחד לא מטרפד לאף אחד. אני מקווה מאוד שזה לא כך. אני מקווה מאוד שזה לא נכון, ואם זה נכון זה נורא ואיום. אנחנו עושים עבודה מצוינת בירושלים - אל תגררו אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להיות בכוח. זה פוגע בקצינים, זה פוגע במשטרה, זה פוגע בפרטים ובאנשים עצמם".

לגבי יחסיו עם המפכ"ל אלשיך אמר הלוי: "יחסינו טובים, יחסים של ארגון שעושה הכל כדי לספק ביטחון לתושבים". הלוי הוסיף כי העיסוק בנושא פוגע בו ובמשפחתו. "זה פוגע גם בי, צר לי על זה. מדובר באנשים. זה פוגע בפרטיות, במשפחה שלהם, בסביבה, בטח אחרי כל השנים האלה. שימו דברים בפרופורציות ואל תנפחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully