וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: לא מייצרים רכילות על קצינים; ניצב הלוי: פוגעים בי ובמשפחתי

במהלך סיור היערכות לראש השנה התייחסו רנ"צ רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי לסוגיית מינוי מפכ"ל חדש למשטרה. "אף אחד לא מטרפד שום מינוי לאף אחד, אם זה נכון - זה נורא ואיום", אמר הלוי. ניצב אלשיך: "דוחים בשאט נפש את הדיווחים בתקשורת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

במהלך סיור היערכות בירושלים לקראת ראש השנה התייחס הבוקר (ראשון) המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך לסוגיית מינוי המפכ"ל החדש למשטרה.

"בניגוד לכל מה שפורסם, אנחנו לא מייצרים - לא רכילות ולא שום שיג ושיח בנושא קצינים בכירים בתקשורת - ואפילו דוחים את זה בשאט נפש. לצערי יש כל מיני בעלי עניין שרוצים להכניס את הדברים האלה לשיח. זה לא נמצא בשיח של משטרת ישראל. אני לא עוסק בזה, לא מתכוון לעסוק בזה, ואני חושב שזו הדרך הנכונה". לשאלה אם הוא מאמין שהשר ארדן יאריך את כהונתו כמפכ"ל, ענה אלשיך כי אינו יודע.

"אמרתי כמה וכמה פעמים מעל לכל במה", אמר אלשיך, "אני שליח - כל עוד שולחים אותי. אם ישלחו אותי לעוד שנה - אהיה שליח. לא ישלחו אותי לעוד שנה - אצא לשליחות חדשה".

עוד בוואלה! NEWS:
היערכות המשטרה ומפת הפקקים המלאה: ערב ראש השנה תשע"ט
פתיחת שנה רטובה: גשם יירד במרכז וצפון הארץ
מתחילים לחלק רכוש: מי יזכה בסוריה ביום שאחרי המלחמה

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בשוק מחנה יהודה. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בשוק מחנה יהודה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי אשר התלווה לסיור, ענה אף הוא לשאלות. במענה לשאלה שרמזה נסיונות לטרפד את מינויו, אמר הלוי כי "אף אחד לא מטרפד לאף אחד. אני מקווה מאוד שזה לא כך. אני מקווה מאוד שזה לא נכון, ואם זה נכון זה נורא ואיום. אנחנו עושים עבודה מצוינת בירושלים - אל תגררו אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להיות בכוח. זה פוגע בקצינים, זה פוגע במשטרה, זה פוגע בפרטים ובאנשים עצמם".

לגבי יחסיו עם המפכ"ל אלשיך אמר הלוי: "יחסינו טובים, יחסים של ארגון שעושה הכל כדי לספק ביטחון לתושבים". הלוי הוסיף כי העיסוק בנושא פוגע בו ובמשפחתו. "זה פוגע גם בי, צר לי על זה. מדובר באנשים. זה פוגע בפרטיות, במשפחה שלהם, בסביבה, בטח אחרי כל השנים האלה. שימו דברים בפרופורציות ואל תנפחו".

עוד באותו נושא

מקורבי אלשיך: "הודע על סיום תפקידך, ותר על כהונה נוספת"

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

סוגיית המפכ"ל הבא מסעירה צמרת המשטרה, כאשר לא ברור האם יחליט השר לבטחון פנים להאריך את כהונתו של המפכ"ל אלשיך בשנה נוספת או למנות מפכ"ל חדש - וזאת כאשר מועד תום הכהונה של אלשיך הולך ומתקרב.

בחודש יוני אישר השר ארדן את המלצותיו של אלשיך באשר לסבב המינויים בצמרת המשטרה, שאמור להיכנס לתוקף בסוף השנה. הדבר עשוי היה להתפרש כמסר על הארכת כהונתו של אלשיך, שכן לא נהוג לאשר את המלצותיו של מפכ"ל המסיים תפקיד לאיוש הסגל הפיקודי.

על רקע סוגייה זו דווח על מתיחות בין אלשיך ובין ניצב הלוי, ואף נטען כי אלשיך נקט עמדה נגד מועמדותו של מפקד מחוז ירושלים לתפקיד המפכ"ל. בשיחות תדרוך לכתבים, אמר אלשיך כי הלוי מנהל קשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מעל ראשו של המפכ"ל ושל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. מקורביו של אלשיך טענו כי זה הרקע לכך שהלוי סירב להתמנות לתפקיד הסמפכ"ל, אולם בסביבתו של הלוי דחו את הטענות, ואמרו כי הלוי רואה את עצמו מועמד רק לתפקיד אחד, מפכ"ל המשטרה, ולכן סירב לתפקיד הסמפכ"לות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully