וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אלשיך: "הודע על סיום תפקידך, ותר על כהונה נוספת"

6.9.2018 / 8:00

לוואלה! NEWS נודע, כי בסביבתו של המפכ"ל ייעצו לו להקדים ולהוציא הודעה רשמית בנושא, בטרם השר לביטחון פנים גלעד ארדן יודיע כי הוא אינו מעוניין להמשיך את כהונתו של אלשיך. לדבריהם, הצעד נועד למנוע מצג שווא כאילו אלשיך מודח מתפקידו בעוד שמדובר בסיום כהונתו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה:

מקורביו של המפכ"ל רוני אלשיך ייעצו בשיחות פרטיות עמו להודיע על סיום תפקידו בתום כהונתו הנוכחית, ולוותר על הארכת כהונתו בשנה נוספת - כך נודע לוואלה! NEWS. בין המקורבים, כמה ניצבים ורבי ניצבים בדימוס, וכן עמיתים לשירות בשירות הביטחון הכללי, שלחשו באוזנו של המפכ"ל כי עליו להוציא הודעה רשמית באשר לעתידו לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, כדי להימנע ממצג שווא ציבורי לפיו האחרון מדיח אותו מתפקידו, בעוד שבפועל הוא מסיים את כהונתו בלבד.

"העניין כאן מורכב", הסביר גורם בכיר במשטרה המקורב לאלשיך. "מצד אחד צריך למנוע פגיעה בעצמאות המשטרה, ומצד שני צריך לחשוב איך מונעים פגיעה קשה ברוני עצמו. עשינו השבוע דיון ושוחחנו איתו בנושא".

לקריאה נוספת:
המפכ"ל על הארכת כהונתו: לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה בקרוב
היועמ"ש על חקירות רה"מ: הטענה על שיקולים זרים חסרת כל ביסוס

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
אלשיך בבר אילן, אתמול/ניב אהרונסון

"דיברנו על כך עם אלשיך ואמרנו לו שבעת הזאת נכון יותר שהוא יגיד שהוא מסיים את כהונתו בתום שלוש שנים ואם הממשלה רוצה להאריך את כהונתו לשנה רביעית הוא ישקול זאת", הוסיף קצין בכיר. "רוני שמע את הדברים אנחנו יודעים כי גם מקורבים אחרים שמעו על העניין וייעצו לו בנושא".

אתמול התייחס אלשיך לסוגיית המשך כהונתו כי "לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה בעוד שלושה חודשים". אלשיך התייחס בכנס באוניברסיטת בר אילן לאי הוודאות לגבי הבא בתפקידו, כשלדבריו, "אני מתנהג כאילו יש לי עוד עשרים שנה, זו הגישה שלי". הוא סירב להתייחס לגבי המועמד להחליפו: "זה לא נכון שאתייחס בטרם הודיעו לי על המשך כהונתו, וגם אז אציג את עמדתי בפני מקבלי ההחלטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טקס פתיחת תחנת שיטור עירונית בקריית שמונה בנוכחות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, 22 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
יידרש להחליט בעניין המפכ"ל. השר ארדן/אדריאן הרבשטיין

לפני יומיים התייחס אלשיך לסוגיה בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" שנערכה בירושלים ונשאל האם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו מאריכים את כהונתו אלמלא חקירות נתניהו. "גישתי היא פשוטה: שולחים אותי, אני שליח, ואם לא שולחים אותי - אני לא שליח", השיב אלשיך. "אבל בניגוד לאיזה התנדבות ציבורית - מפכ"ל לא יכול לשלוח את עצמו. אז אם ישלחו אותי - ישלחו אותי. ואם לא - עשיתי את שליחותי. האם זה קשור למישהו אחר? אני מתעקש לא להיות פרשן, לפחות לא כשאני בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully