וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש על חקירות רה"מ: הטענה על שיקולים זרים חסרת כל ביסוס

3.9.2018 / 19:01

מנדלבליט אמר בוועידת המשפיעים של חברת החדשות כי הוא "ער לניסיונות לצבוע את ההחלטות בצבעים פוליטיים", אך כל השיקולים בחקירות ראש הממשלה ענייניים. בוועידה נשאל המפכ"ל אלשיך על הארכת כהונתו: "אם שולחים אותי - אני שליח. אם לא - עשיתי את שלי"

עריכה: שניר דבוש

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה היום (שני) את הטענות על שיקולים זרים בחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט, שדיבר בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" הנערכת בירושלים, אמר כי "השיקול היחיד שנלקח בחשבון בהקשר הזה הוא טובת החקירות" וכי הוא ופרקליט המדינה שי ניצן מפקחים כל העת על התקדמות החקירות, "הכי מהר שאפשר, אך מבלי לוותר על המקצועיות".

מנדלבליט אמר כי הוא "ער לניסיונות לצבוע את ההחלטות בנוגע לתיקי החקירה של ראש הממשלה בצבעים פוליטיים" אך טען כי "אלו שטוענים כי אנחנו רודפים אחר תוצאה שאינה עניינית - טועים ומטעים. הדבר היחיד שאנחנו רודפים אחריו הוא האמת".

עוד בוואלה! NEWS:
התכנית שנשלפה מהבוידעם: שתי מדינות וחצי לשלושה עמים
נשיא הפיליפנים ביד ושם: "נדאג שחוסר השפיות באירופה לא יחזור"
אונר"א על הקיצוץ: "לא ניתן להעלים מיליוני פליטים פלסטינים"

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"ההחלטות יתקבלו משיקולים מקצועיים טהורים". מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

"מדי פעם אני שומע על פרשנויות כאלה ואחרות לגבי לוחות הזמנים לסיום החקירות ולקבלת ההחלטות בתיקים, ואף לגבי תוכנן של ההחלטות שצפויות להתקבל", אמר היועמ"ש. "לא הייתי רוצה כמובן לפגוע בפרנסתם של הפרשנים, אבל אני שב ומפציר - התייחסו אך ורק לפרסומים רשמיים. תנו למשטרה לסיים את עבודתה". מנדלבליט הוסיף כי "ההחלטות המשפטיות תתקבלנה בהקדם האפשרי, באחריות ובמקצועיות, מתוך שיקולים משפטיים טהורים, ומתוך הבנת האינטרס הציבורי בקבלתן של החלטות אלו".

לדברי מנדלבליט, "אנשי המשטרה, פרקליטות המדינה והייעוץ המשפטי לממשלה הם משרתי ציבור. הם פועלים למען הציבור, במטרה להגן על שלומו ועל ביטחונו, להילחם בפשיעה ולהיאבק בתופעות חברתיות פסולות. הדבר טבוע בדנ"א של ארגונים אלו, ומהווה חלק בלתי נפרד מתפיסת ההפעלה שלהם. לכן, הטענה שנשמעת לאחרונה כאילו חקירות מתבצעות מתוך שיקולים 'פוליטיים', או מתוך שיקולים אחרים שאינם ענייניים - היא חסרת כל ביסוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אלשיך: "מתעקש לא להיות פרשן כשאני בתפקיד"

בוועידה דיבר גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך שנשאל האם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו מאריכים את כהונתו אלמלא חקירות נתניהו. "גישתי היא פשוטה: שולחים אותי, אני שליח, ואם לא שולחים אותי - אני לא שליח", השיב אלשיך. "אבל בניגוד לאיזה התנדבות ציבורית - מפכ"ל לא יכול לשלוח את עצמו. אז אם ישלחו אותי - ישלחו אותי. ואם לא - עשיתי את שליחותי. האם זה קשור למישהו אחר? אני מתעקש לא להיות פרשן, לפחות לא כשאני בתפקיד".

אלשיך נשאל גם האם נכונים הדיווחים על כך שחקירת תיק 4000, המכונה "פרשת בזק-וואלה", תסתיים בעוד כחודשיים ותועבר לפרקליטות. הוא השיב: "עשיתי כמה טעויות בקריירה שלי. אחת מהן היא שהתבטאתי תוך כמנה זמן נסיים תיק 1000 או 2000. גם שצדקתי, טעיתי שלא לקחתי בחשבון שהדברים יכולים להשתנות, ואני לא מתכוון לחזור על טעות שעשיתי". לדבריו, "אנחנו עובדים הכי מהר שאפשר. אני חושב שכולם מבינים את החשיבות, מבחינה ציבורית, לא לעכב ולעשות את הדברים בצורה המקצועית ביותר".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס החלפת מפקדים במחוז תל אביב 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
מתעקש לא להיות פרשן. אלשיך עם ארדן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully