וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפנים ביד ושם: "נדאג שחוסר השפיות באירופה לא יחזור"

רודריגו דוטרטה הגיע למוזיאון "יד ושם" שם השתתף בטקס באוהל "יזכור" והניח זר. בהמשך ייפגש עם ריבלין ויבקר באנדרטה בראשל"צ. נשיא הפיליפינים אמר בעבר כי הוא רוצה לחסל סוחרי סמים בארצו כפי שהיטלר השמיד מיליוני יהודים - והתנצל

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הגיע היום (שני) למוזיאון "יד ושם" בירושלים. הנשיא הפיליפיני, שהגיע אתמול לביקור מדיני ראשון בישראל, השתתף בטקס זיכרון באוהל "יזכור" והניח זר ולאחר מכן חתם בספר האורחים של המקום. דוטרטה נחשב לנשיא מעורר מחלוקת בעקבות התבטאויות החריפות, שכללו בין היתר שבחים לאדולף היטלר.

במהלך הביקור ב"יד ושם" דיבר דוטרטה על "חוסר השפיות של מה שקרה באירופה" ואמר: "לא יכולתי לתאר מדינה שמצייתת לשליט משוגע. המחזה של מנהיג שרוצח זקנים, נשים, וילדים בהמוניהם. אני מקווה שזה לא יקרה פעם נוספת. מקווה שהעולם למד מאז מלחמת העולם השנייה ושחוסר השפיות הזה לא יחזור". דוטרטה הוסיף: "אני רוצה להגיד שאנחנו הפיליפינים נדאג שזה לא יקרה ככל יכולתנו".

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה ביד ושם - 3 ספטמבר 2018. ----, מערכת וואלה! NEWS
דוטרטה ביד ושם, היום/מערכת וואלה! NEWS, ----

בספר האורחים כתב "מי ייתן והעולם ילמד את הלקח מאירועים מזעזעים ואפלים אלה. מי ייתן ולבבות האנשים בעולם יישארו פתוחים וכולם ילמדו לעבוד יחדיו למען הענקת מקלט לנרדפים".

מוקדם יותר נפגש דוטרטה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה הזכיר נתניהו כי הפיליפינים עמדה לצד היהודים בשואה ואמר לדוטרטה: "אנחנו זוכרים את חברינו, היחסים בין המדינות פורחים בשנים האחרונות". דוטרטה הדגיש כי הוא מקווה שישראל תמשיך ביחסים החמים והידידותיים עם הפיליפינים והציג בפני ראש הממשלה את בתו היהודייה, שרה.

במהלך הביקור ייחתמו שורת הסכמים בין חברות ישראליות ופיליפיניות, כולל בתחום האנרגיה. מלבד ההסכמים, נתניהו ודוטרטה דנו גם בשיתופי פעולה בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות, הסיעוד וכן תחומים נוספים. נתניהו העלה בפגישה גם סוגיה הנוגעת לישראלי הנעדר בפיליפינים מזה שלוש שנים, וביקש מהנשיא סיוע במאמצים לאיתורו. בפגישתם הזמין דוטרטה את נתניהו לביקור גומלין בפיליפינים.

עוד באותו נושא

נתניהו לדוטרטה: תודה שעמדתם לצד היהודים בשואה

לכתבה המלאה
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה ביד ושם - 3 ספטמבר 2018. ----, מערכת וואלה! NEWS
דוטרטה ביד ושם, היום/מערכת וואלה! NEWS, ----

דוטרטה עומד בראש משלחת שרים גדולה, בתוכה שרי החוץ, ההגנה, המסחר, החקלאות, בטחון הפנים, המדע, העבודה, התיירות והתחבורה וכן סנאטורים בכירים. נשיא הפיליפינים מציין בביקורו 80 שנה לפתיחת שערי הפיליפינים לקליטת פליטים יהודיים שנמלטו מאימת המשטר הנאצי, ו-70 שנה לתמיכת הפיליפינים בהחלטת האו"ם מכ"ט בנובמבר 1947.

בהמשך ביקורו צפוי הנשיא הפיליפיני השנוי במחלוקת להיפגש מחר עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בהמשך השבוע הוא ייפגש עם הקהילה הפיליפינית הגדולה בישראל ויבקר באנדרטת "הדלתות הפתוחות" בראשון לציון, המציינת הצלת היהודים על ידי הפיליפינים. לאחר ביקורו בישראל הוא צפוי להמריא לירדן.

בנובמבר 2016 אמר דוטרטה כי הוא היה שמח לחסל מיליוני סוחרי סמים בארצו כפי שהפיהרר השמיד יהודים. אחר כך התנצל על דבריו אך שב בהמשך לעלוב במטרות החביבות עליו - נשים, מתנגדי ממשלתו, ארגונים בינלאומיים והכנסייה הקתולית.

(עדכון ראשון 16:51)

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, 03 בספטמבר 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
דוטרטה ונתניהו, היום/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ
חתימתו של נשיא הפיליפינים רודריגו דטורטה בספר האורחים של יד ושם, 3 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
חתימת דוטרטה בספר האורחים ביד ושם/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully