וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על הארכת כהונתו: לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה בקרוב

4.9.2018 / 10:19

בכנס באוניברסיטת בר אילן התייחס רוני אלשיך לאי הוודאות סביב הכרעת השר לביטחון פנים באשר להארכת כהונתו בשנה נוספת. "אני מתנהג כאילו יש לי עוד עשרים שנה, זו הגישה שלי", אמר. הוא הוסיף כי את עמדתו לגבי המועמד להחליפו יציג בפני מקבלי ההחלטות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה:

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר היום (שלישי) על רקע שאלת המשך כהונתו כי "לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה בעוד שלושה חודשים". אלשיך התייחס בכנס באוניברסיטת בר אילן לאי הוודאות לגבי הבא בתפקידו, כשלדבריו, "אני מתנהג כאילו יש לי עוד עשרים שנה, זו הגישה שלי". הוא סירב להתייחס לגבי המועמד להחליפו: "זה לא נכון שאתייחס בטרם הודיעו לי על המשך כהונתו, וגם אז אציג את עמדתי בפני מקבלי ההחלטות".

אתמול התייחס אלשיך לסוגיה בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" שנערכה בירושלים ונשאל האם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו מאריכים את כהונתו אלמלא חקירות נתניהו. "גישתי היא פשוטה: שולחים אותי, אני שליח, ואם לא שולחים אותי - אני לא שליח", השיב אלשיך. "אבל בניגוד לאיזה התנדבות ציבורית - מפכ"ל לא יכול לשלוח את עצמו. אז אם ישלחו אותי - ישלחו אותי. ואם לא - עשיתי את שליחותי. האם זה קשור למישהו אחר? אני מתעקש לא להיות פרשן, לפחות לא כשאני בתפקיד".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש על חקירות רה"מ: הטענה על שיקולים זרים חסרת כל ביסוס

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
"לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה עוד שלושה חודשים". אלשיך/ניב אהרונסון

בחודש יוני אישר השר ארדן את המלצותיו של אלשיך באשר לסבב המינויים בצמרת המשטרה, שאמור להיכנס לתוקף בסוף השנה. הדבר מהווה מסר לאלשיך, שמסתמן כי עשוי לקבל שנת הארכה לכהונתו, שכן לא נהוג לאשר את המלצותיו של מפכ"ל המסיים תפקיד לאיוש הסגל הפיקודי. גורם בכיר במשטרה אמר כי "העובדה שהשר ארדן קיבל את כל המלצות המפכ"ל באשר לסבב המינויים שיעצבו את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה בתחילת 2019 מהווה רמז עבה לכך שהשר החליט להשאיר את אלשיך בתפקידו שנה נוספת". הגורם הוסיף כי "יש כאן אמירה ברורה. סבב המינויים הזה התעכב זמן רב, ועתה עם ההודעה על אימוץ כל ההמלצות ברור כי השר מתכוון להאריך את כהונת המפכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully