וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איני יכול עוד: כך צריכה להיראות הודעת הפרישה של אלשיך

29.8.2018 / 12:53

יום ראשון הקרוב, רגע לפני בואה של שנה חדשה, יהיה העיתוי המושלם: מפכ"ל המשטרה בשלוש השנים האחרונות חייב לנצל את ההזדמנות ולהודיע מיוזמתו על פרישה. רק כך יוכל להיחלץ בשלום מהזובור שהכינו לו נתניהו וארדן. דעה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

"אזרחי ישראל. לאחר שהתייעצתי עם משפחתי, עם פקודיי ועם חבריי החלטתי להודיע כי אני לא מעוניין לקבל על עצמי שנה נוספת בתפקיד המפכ"ל". את המשפט הזה, הפותח את הודעת פרישתו, צריך רוני אלשיך לומר בערב יום ראשון הקרוב. זה העיתוי, לאחר פתיחת שנת לימודים מוצלחת, ורגע לפני בואה של שנה חדשה. זה מוכרח להיות תוכן ההודעה. רק כך הוא יוכל להיחלץ בשלום, חלקי אמנם, מ"טקס הזובור" שהכינו לו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

אלשיך הוא כמובן זה שהתחיל ראשון. קודם בשיחות עם כתבים ואחר כך בריאיון לתוכנית "עובדה", כאשר הודיע כי הוא פוטר את נתניהו מההתחייבות שנתן לו, שלאחר תפקיד המפכ"ל הוא יקבל את ראשות השב"כ. אין ספק שהבטחה לתפקיד עתידי, כשאתה אמור למעשה להיות שומר סף, שוטר נטול פניות, העוסק בגורלו המשפטי של ראש הממשלה, נראה בעייתי בלשון המעטה. מצד שני להכריז בכל במה כי אתה מוותר על מה שלכאורה טרם הוצא לך רשמית, זה אצבע בעין, ועוד בעין של ראש הממשלה. עכשיו הוא משלם. הוא מתייבש, ממתין. מחכה להודעה על המשך כהונתו - בזמן שמראיינים את מחליפו.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס החלפת מפקדים במחוז תל אביב 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
זובור. אלשיך וארדן/ראובן קסטרו

במדינה מתוקנת, משטרה לא יכולה להרשות לעצמה להתנהל יום אחד בלי מפקד, בלי סגן מפקד. היא לא יכולה לחיות בעידן שכל יום, כפי שקורה בימים האחרונים, עולה שם של מועמד אחר לתפקיד המפכ"ל. הרבה משימות עומדות בפני המשטרה: מצב ביטחוני רגיש בצפון ובדרום, ארגוני הפשיעה ממשיכים בניסיונותיהם להתעצם, המלחמה בתאונות הדרכים רחוקה מלהסתיים, רשימת חקירות השחיתות הציבורית רק מתארכת מיום ליום, המצב בדרום תל אביב רגע לפני פיצוץ - וכמובן, עברייני הסמים והרכוש שלא נחים לרגע.

מפכ"ל הוא לא רק המפקד העליון של כל שוטרת ושוטר. הוא גם האיש האחראי על בניין הכוח ועל בניית תהליכים ארגוניים במשטרה, שהיא כידוע ארגון הביטחון השני בגודלו אחרי צה"ל. התהליכים האלה דורשים זמן. בארגון גדול לוקח שנה, שנתיים ולפעמים יותר עד שמצליחים להשריש שינויים. מסיבה זאת, ועוד רבות אחרות, לא היה נכון למשוך את ההחלטה על עתיד המפכ"ל עד הרגע האחרון. איזה תהליכים עוד יספיק להוביל בשנה שנותרה לו? היה נכון להודיע חצי שנה לפני סיום השנה השלישית באשר לעתידו. אבל מקבלי ההחלטות התעקשו לא לקבל את ההחלטה.

עוד באותו נושא

הישורת האחרונה: השר ארדן יאלץ להכריע בקרוב לגבי הארכת כהונת המפכ"ל

לכתבה המלאה

לחשב מסלול מחדש

רוני אלשיך, אי אפשר לערער על העובדה שאתה אדם חכם. החברים בשב"כ אמרו שאתה שועל קרבות מנוסה. אז זה הזמן שלך לחשב מסלול מחדש מסלול מחדש: "מסלול עוקף זובור".

ביום ראשון, בסופו של הקיץ הזה, רגע אחרי שהמבצע המשטרתי של פתיחת שנת הלימודים עבר בשלום ובהצלחה ורגע לפני ראש השנה וחגי תשרי - זה הזמן להודיע - אתה לא צריך שום טובה. זה הזמן שלך להראות מנהיגות. לשמר ולבצר את מעמד 30 אלף השוטרות והשוטרים: לוחמי מג"ב, סיירים, בלשים, חוקרים, שוטרי תנועה, לוחמי יס"מ, כגוף עצמאי שלא מתכופף למשחקי אגו של פוליטיקאים. גם אם כהונתך תוארך בשנה נוספת איך השנה הזו תראה? אתה תיתפס לעד כמפכ"ל חלש, ככזה שאוחז בקרני המזבח, שעבר תהליך חינוך מחדש. אל תשכח שמי שעושה לך את זה הוא הנחקר מספר 1 שלך, כרגע.

הגיע הזמן. ביום ראשון ב-19:00 היומנים של כל כתבי המשטרה כבר פנויים למסיבת עיתונאים שלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully