וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר במשטרה: ניסיון הממשלה להחליש אותנו לא הצליח

5.9.2018 / 10:32

ברקע המתיחות על הארכת כהונת המפכ"ל נפגשים השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ורנ"צ רוני אלשיך בטקס הרמת כוסית לראש השנה. "החקירה לא החלישה את המשטרה, אלא חיזקה אותה", אמר גורם בכיר מאוד במשטרה

עם סימני השאלה באוויר באשר להמשך כהונת המפכ"ל, רוני אלשיך, והמתח בינו לבין השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מתקיים היום (רביעי) טקס הענקת דרגות והרמת כוסית לכבוד ראש השנה במטה הארצי של משטרת ישראל. "הנסיונות של גורמים בממשלה ובכנסת לפגוע במשטרה לא החלישו את המשטרה אלא להיפך", אמר גורם בכיר מאוד במשטרה. "העובדה שהמשטרה לא ממצמצת ופועלת בידיים נקיות גם כשהיא מגישה את סיכומי החקירה לא החלישה אותה אלא חיזקה".

המפכ"ל אלשיך התייחס אתמול לסוגיה בוועידת המשפיעים של "חברת החדשות" כשנשאל האם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו מאריכים את כהונתו אלמלא חקירות נתניהו. "גישתי היא פשוטה: שולחים אותי, אני שליח, ואם לא שולחים אותי - אני לא שליח", השיב אלשיך. "אבל בניגוד לאיזה התנדבות ציבורית - מפכ"ל לא יכול לשלוח את עצמו. אז אם ישלחו אותי - ישלחו אותי. ואם לא - עשיתי את שליחותי. האם זה קשור למישהו אחר? אני מתעקש לא להיות פרשן, לפחות לא כשאני בתפקיד".

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך והשר לבטחון, פנים גלעד ארדן בטקס הענקת דרגות והרמת כוסית לכבוד ראש השנה ברחבת המטה הארצי של המשטרה בירושלים.. רוני כנפו
השר ארדן והמפכ"ל אלשיך בטקס הרמת כוסית בירושלים היום/רוני כנפו

גם בכנס שנערך אתמול באוניברסיטת בר אילן התייחס אלשיך לאי הוודאות סביב הכרעת השר לביטחון פנים באשר להארכת כהונתו בשנה נוספת ואמר כי "לא בריא לארגון לא לדעת מה יקרה בעוד שלושה חודשים. אני מתנהג כאילו יש לי עוד עשרים שנה, זו הגישה שלי", הוסיף המפכ"ל וסירב להתייחס לגבי המועמד להחליפו: "זה לא נכון שאתייחס בטרם הודיעו לי על המשך כהונתו, וגם אז אציג את עמדתי בפני מקבלי ההחלטות".

"אין טלטלה בשום מקום"- ארדן אמר כי ה"סאגה" בנושא מינוי המפכ"ל וכהונתו של אלשיך היא "בעיקר בתקשורת". שי מכלוף
טרם קיבל החלטה על המשך כהונת אלשיך, השר גלעד ארדן/שי מכלוף

בחודש יוני אישר השר ארדן את המלצותיו של אלשיך באשר לסבב המינויים בצמרת המשטרה, שאמור להיכנס לתוקף בסוף השנה. מסתמן כי אישור זה מהווה מסר לאלשיך, כי הוא עשוי לקבל שנת הארכה לכהונתו, שכן לא נהוג לאשר את המלצותיו של מפכ"ל המסיים תפקיד לאיוש הסגל הפיקודי.

גורם בכיר במשטרה אמר השבוע כי "העובדה שהשר ארדן קיבל את כל המלצות המפכ"ל באשר לסבב המינויים שיעצבו את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה בתחילת 2019 מהווה רמז עבה לכך שהשר החליט להשאיר את אלשיך בתפקידו שנה נוספת". הגורם הוסיף כי "יש כאן אמירה ברורה. סבב המינויים הזה התעכב זמן רב, ועתה עם ההודעה על אימוץ כל ההמלצות ברור כי השר מתכוון להאריך את כהונת המפכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully