וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בהרעלת המרגל הרוסי בבריטניה נחשפים: "רק ראינו קתדרלה"

רשת RT, הנחשבת לשופר ממשלתי, פרסמה ריאיון עם אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב, שלטענת לונדון הם סוכני מודיעין שניסו לרצוח את סקריפל. לדבריהם, הם אנשי עסקים שהיו בטיול. לונדון הגיבה בזעם: "שקרים"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שני האזרחים הרוסים שהואשמו על ידי בריטניה בכך שניסו להרעיל את המרגל לשעבר סרגיי סקריפל מכחישים כי הם סוכני מודיעין וטוענים כי הם אנשי עסקים. בריאיון ששודר היום (חמישי) ברשת "רוסיה היום" (RT), אמרו אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב כי הם אנשי עסקים מתחום תזונת הספורט "שנפלו קורבן לצירוף מקרים".

לפי ההערכות בבריטניה, השניים הם אנשי סוכנות המודיעין הצבאית (GRU), שהשתמשו בשמות בדויים והופעלו על ידי הדרגים הבכירים במוסקבה. בקרמלין מכחישים כל קשר לפרשה, אך הממשלה בלונדון מסרה אחרי שידור הריאיון כי היא משוכענת שהשניים הם קציני מודיעין. דובר מטעם הממשלה אמר כי רוסיה הגיבה לבקשות של בריטניה לשיתוף פעולה בחקירה ב"בלבול ובשקרים".

הפרשה גרמה למשבר חמור ביחסים בין לונדון למוסקבה, שגירשו עשרות דיפלומטים משטחיהן. מדינות מערביות נוספות, בראשן ארצות הברית, הטילו אף הן סנקציות על רוסיה בשל ההרעלה, שבה נעשה שימוש בגז העצבים הנדיר נוביצ'וק.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: אנחנו יודעים מי החשודים בהרעלת המרגל בבריטניה - אזרחים

הסוכנים הרוסיים החשודים בהרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה בבריטניה בראיון לרשת RT. RT, מערכת וואלה! NEWS
היו לא ננוחים. בושירוב ופטרוב במהלך הריאיון, היום/מערכת וואלה! NEWS, RT

השניים, שנראו לא נינוחים, אמרו בריאיון לרשת הנחשבת לשופר של הקרמלין כי הם הגיעו לעיר סולסברי, שם נפגעו סקריפל ובתו יוליה מגז העצבים נוביצ'וק, כדי "לראות את הקתדרלה המפורסמת" שלה. שני האנשים שהופיעו בריאיון והיו לבושים בחולצות כחולות היו דומים לאלו שהוצגו בתמונות שפרסמה משטרת בריטניה בשבוע שעבר.

"החברים שלנו המליצו בפנינו לבקר בעיר הנפלאה הזו הרבה זמן", אמר אחד מהם. לדבריהם, ייתכן שהם היו בסמוך לביתו של סקריפל במקרה, אבל לא ידעו היכן הוא ממוקם. עוד הם אמרו כי הם נותרו בעיר במשך פחות משעה בשל מזג האוויר הקר.

הופעתם קרתה יום אחר שהנשיא ולדימיר פוטין כי הרשויות איתרו את השניים וכי הם "אזרחים רגילים ללא רקע פלילי". הוא הביע תקווה שהם יחשפו את סיפורם בקרוב, והיום הם אכן הופיעו בערוץ הממלכתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צילומי אבטחה של החשודים הרוסים אשר ניסו לרצוח את המרגל הסובייטי לשעבר וביתו - סרגיי סקריפל ויוליה. רויטרס
בושירוב ופטרוב בתחנת הרכבת בסולסברי, מרץ/רויטרס

סקריפל - קולונל לשעבר באותה סוכנות, שהעביר מידע על עשרות סוכנים לביון הבריטי - ובתו יוליה נמצאו מעולפים על ספסל בעיר סולסברי במרץ האחרון. הם היו במצב אנוש, אך אחרי כמה שבועות של אשפוז שוחררו מבית החולים ועתה נמצאים במקום מסתור.

ביולי מתה דון סטרוג'ס, תושבת עיר סמוכה, אחרי שמצאה את בקבוקון הבושם שבו הסתירו המתנקשים את גז העצבים. בן זוגה, צ'ארלי רוליי, נפגע אנושות, אך שרד.

צו מעצר אירופי הוצא עבור בושירוב ופטרוב, אך התביעה הבריטית אמרה כי היא לא תבקש ממוסקבה להסגיר אותם מאחר שהחוקה הרוסית אוסרת זאת.

המקרה של סקריפל קושר על ידי פוליטיקאים בבריטניה לרצח של מתנגד המשטר והמרגל לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו, שהורעל עם חומר רדיואקטיבי נדיר בזמן ששהה במלון בלונדון ב-2006. גם בתיק זה הואשמו שני אזרחים רוסים ברצח, אך אלו נותרו ברוסיה, ואחד מהם אף נכנס לפרלמנט.

(עדכון ראשון: 11:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully