וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אנחנו יודעים מי החשודים בהרעלת המרגל בבריטניה - אזרחים

12.9.2018 / 11:59

נשיא רוסיה אמר כי "אין שום דבר פלילי" ביחס לשני השמות שציינה לונדון כחשודים בניסיון הרצח של סקריפל ובתו. "אני מקווה שהם ייחשפו ויספרו את הסיפור שלהם"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דחה היום (רביעי) את אישומיה של בריטניה כי שניים מאזרחי ארצו אחראים לניסיון החיסול של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל. לדבריו, אלו אזרחים מהשורה ללא עבר פלילי.

הרשויות בבריטניה זיהו בשבוע שעבר את שני החשודים כאלכסנדר פטרוב ורולסן בושירוב, כמי שאחראים לשימוש בגז העצבים נוביצ'וק במרץ האחרון. לפי ההערכות, הם היו סוכני סוכנות המודיעין הצבאית הרוסית (GRU), שהשתמשו בשמות בדויים והופעלו על ידי הדרגים הבכירים במוסקבה. בקרמלין מכחישים כל קשר לכך.

"אנחנו יודעים מי האנשים האלו", אמר פוטין בפורום כלכלי בעיר ולדיווסטוק. "הם אזרחים, אין משהו מיוחד או פלילי ביחס אליהם. אני מקווה שהם ייחשפו ויספרו את הסיפור שלהם".

לקריאה נוספת בנושא
החקירה מסתעפת: "מתנגד של פוטין שנרצח בלונדון סיפר שניסו להרעילו"
רעל בבושם וכפפות שחורות: המבצע הכמעט מושלם לחיסול המרגל הרוסי

נשיא רוסיה פוטין בפורום כלכלי, 12 בספטמבר 2018. רויטרס
רוסיה מכחישה קשר להרעלה. פוטין, היום/רויטרס

סקריפל - קולונל לשעבר באותה סוכנות, שהעביר מידע על עשרות סוכנים לביון הבריטי - ובתו יוליה נמצאו מעולפים על ספסל בעיר סולסברי במרץ האחרון. הם היו במצב אנוש, אך אחרי כמה שבועות של אשפוז שוחררו מבית החולים ועתה נמצאים במקום מסתור.

ביולי מתה דון סטרוג'ס, תושבת עיר סמוכה, אחרי שמצאה את בקבוקון הבושם שבו הסתירו המתנקשים את גז העצבים. בן זוגה, צ'ארלי רוליי, נפגע אנושות, אך שרד.

(עדכון ראשון 09:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully