וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהל קמפיין טראמפ נפגש עם מייסד ויקיליקס לפני הבחירות

בגרדיאן דווח כי מנפורט נועד כמה פעמים עם אסאנג' המתבצר בשגרירות אקוודור בלונדון, גם אחרי שהפך לדמות מפתח בקמפיין של הנשיא. לאתר ההדלפות היה תפקיד מכריע במעורבות הרוסית. הדיווח מגיע אחרי שהתובע המיוחד ביטל את ההסדר עם מנפורט בטענה שהוא שיקר

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, קיים שיחות חשאיות עם מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בשגרירות אקוודור בלונדון - כך דיווח היום (שלישי) הגרדיאן הבריטי. לפי הדיווח, הפגישות התקיימו ב-2013, 2015 ובאביב 2016, כשהיה לבעל תפקיד בכיר במאמציו של טראמפ להגיע לבית הלבן.

לא ברור על מה השניים שוחחו, אך הפגישות ביניהם עשויות לעניין את רוברט מולר, התובע המיוחד החוקר את הקשרים בין קמפיין טראמפ לרוסיה. כמה חודשים אחרי הפגישה שחרר ויקיליקס מסמכים רבים שנגנבו על ידי המודיעין הרוסי והכפישו את המפלגה הדמוקרטית. מנפורט מכחיש כי הוא היה מעורב בכך וגם את הדיווח האחרון. לדבריו, הוא מעולם לא נפגש עם אסאנג'.

מנפורט נשלח למאסר השנה והחל לשתף פעולה עם החקירה של מולר, אך אתמול הודיע התובע המיוחד כי הוא שיקר ל-FBI על אף ההסדר בין הצדדים שהושג לפני כחודשיים. לפי מסמך שהוגש לבית משפט, מנהל הקמפיין לשעבר בן ה-69 "שיקר ופשע" בשורה ארוכה של נושאים. צוות ההגנה שלו אמר כי מנפורט סבור שאמר את האמת למולר וכי הוא לא הפר את ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
בוטל הסדר הטיעון של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר: "שיקר לחוקרים"
"מצפים שהחקירה תסתיים": טראמפ השיב לשאלות החוקר המיוחד
דיווח: בכיר לשעבר במטה טראמפ ביקש מחברה ישראלית להכפיש את יריביו

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
ממשיך להסתבך. מנפורט בכניסה לבית המשפט/רויטרס, רויטרס

שני גורמים המעורים בנושא אמרו כי הביקור הראשון של מנפורט היה כשנה אחרי שאסאנג' החל להתחבא בשגרירות. לפי מסמך פנימי שנכתב על ידי הביון של אקוודור והגיע לידי הגרדיאן, מנפורט היה אחד מהאורחים המוכרים שהגיעו לשגרירות, כמו גם "הרוסים". לפי המקורות, הוא שב לשם ב-2015 ושוב בשנה שלאחר מכן, בחודש מרץ. אחד הגורמים אמר כי הביקור האחרון נמשך כ-40 דקות, ובניגוד למקובל, מנפורט לא נרשם אצל המאבטחים בשגרירות או הציג את דרכונו. רק בהמשך הבינו אנשי השגרירות את החשיבות האפשרית של הביקור ואת עבודתו עם טראמפ.

אחת השאלות המרכזיות ביותר בחקירה של מולר היא אם קמפיין טראמפ היה מודע למהלך של הקרמלין לפרוץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית ואם הוא עודד זאת. טראמפ מכחיש כל העת כי היה שיתוף פעולה כזה ומכנה את החקירה של מולר "ציד מכשפות".

בשבוע שעבר נחשף בשוגג כי משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש כתב אישום בחשאי נגד אסאנג', אולם לא ברור בגין איזו עבירה או מתי היא בוצע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ג'וליאן אסאנג' לפני נאום לתקשורת משגרירות אקוואדור בלונדון, פברואר 2016. Tolga Akmen/Anadolu Agency, GettyImages
אסאנג' מציץ מחלון השגרירות האקוודורית בלונדון/GettyImages, Tolga Akmen/Anadolu Agency

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully