וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצפים שהחקירה תסתיים": טראמפ השיב לשאלות החוקר המיוחד

21.11.2018 / 0:48

נשיא ארה"ב הגיש תשובות כתובות לשאלות של החוקר רוברט מולר אחרי מגעים שיועציו ניהלו במשך יותר מחצי שנה. לא ידוע מה נכתב בתשובות, אך השאלות עסקו בתיאום בין אנשי הקמפיין של טראמפ לבין בכירים ברוסיה. עורך דינו: "הנשיא שיתף פעולה באופן חסר תקדים"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיש תשובות כתובות לשאלות של החוקר המיוחד, רוברט מולר - כך הודיע הלילה (רביעי) צוות היועצים המשפטיים של הנשיא. לפי שעה, לא ידוע מה נכתב בתשובות ששלח הבית הלבן למשרד החוקר המיוחד.

אחד מעורכי הדין של הנשיא, ג'יי סקלאו, אמר כי "היום הנשיא ענה בכתב על השאלות של החוקר המיוחד. השאלות שהוצגו עסקו בסוגיות הנוגעות לצד של החקירה הקשור ברוסיה".

רודי ג'וליאני, עורך דין נוסף של הנשיא, אמר: "מלכתחילה, עמדתנו הייתה שרבות מן השאלות העלו סוגיות חוקתיות שהן מעבר לתחום הלגיטימי של החקירה". לדבריו, "זו עדיין עמדתנו היום. למרות זאת, הנשיא שיתף פעולה באופן חסר תקדים. סיפקנו למשרד החוקר המיוחד 30 עדים ו-1.4 מיליון מסמכים. כעת גם הנשיא הגיש את התשובות שלו. הגיע הזמן לסיים את החקירה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: למרות רצח חאשוקג'י, הברית עם סעודיה חשובה לנו ולישראל
חשמול וההעלמות כפויות: כוחות הביטחון של מצרים מענים גם ילדים
"סוף למסיבה": משטרת רומא השתלטה על שמונה אחוזות של המאפיה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת בתגובה לתוצאות הבחירות  7 בנובמבר 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

בין צוות היועצים של הנשיא טראמפ ובין משרדו של מולר התנהלו מגעים במשך יותר מחצי שנה בנוגע לפורמט שבו ישיב טראמפ לשאלות של החוקר המיוחד. בזמן שרוברט מולר רצה לראיין את הנשיא פנים אל פנים, הצוות של טראמפ התעקש כי התשובות יימסרו בכתב. השאלות של מולר עסקו בעיקר סביב הנושא המרכזי של החקירה - התיאום בין אנשי הקמפיין של טראמפ ובין בכירים רוסים, ולא בחשד לשיבוש חקירה שמולר בוחן. לא ברור האם אחרי מסירת התשובות תגיע החקירה לסיומה או שמולר יבקש הבהרות נוספות גם בנושא זה.

יש לציין כי טראמפ אינו מוגדר כרגע חשוד בפלילים אלא "נושא לחקירה", כלומר אדם שמעשיו נבדקים על ידי חבר מושבעים. עם זאת, אדם שהוא נושא לחקירה יכול להפוך לחשוד בעקבות התשובות שהוא מוסר במהלך עדותו, ולכן חלק מיועציו המשפטיים של הנשיא סברו כי עליו לסרב לראיון.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
מולר/רויטרס

בחודש מאי דווח כי מולר הזהיר את עורכי הדין של טראמפ כי אם לא יסכימו לתאם מועד בו יוכל לראיין את הנשיא, הוא ישלח לו זימון מחייב להופעה בפני חבר מושבעים. השיחה המתוחה בין הצדדים התקיימה במהלך חודש מרץ, כאשר יועציו המשפטיים של הנשיא אמרו לחוקר המיוחד כי מבחינה חוקית אין לו חובה להתייצב בפניהם.

יועצו המשפטי לשעבר של הנשיא, ג'ון דווד, זעם על האיום המרומז של מולר ואמר לו, לפי דיווח בוושינגטון פוסט: "זה לא משחק. אתה מתעסק פה עם העבודה של נשיא ארצות הברית". דווד היה מתנגד חריף לכך שטראמפ יופיע בפני מולר ואמר לנשיא כי לו רק מה להפסיד מכך, בעוד טראמפ היה מעוניין באותה נקודת זמן לשוחח עם החוקר המיוחד כדי לטהר את שמו ולהביא לסיום החקירה. בעקבות חילוקי הדעות ביניהם, דווד עזב את צוותו של הנשיא. בסופו של דבר הסכים צוותו של מולר לספק לעורכי הדין של טראמפ רשימת נושאים אפשריים לראיון, ומהם גיבשו היועצים המשפטיים רשימה של 49 שאלות אפשריות.

דיווח: טראמפ ביקש להעמיד לדין את קלינטון וראש ה-FBI לשעבר

לפי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", טראמפ אמר כי הוא רוצה שמשרד המשפטים יעמיד לדין את הילארי קלינטון, שהתמודדה מולו בבחירות לנשיאות ב-2016, ואת ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. לפי שני גורמים המעורים בנושא, טראמפ ביקש זאת מיועץ הבית הלבן דונלד פ' מקגוואן שהשיב לו כי אין לו סמכות לעשות זאת. עוד אמר מקגוואן כי ביכולתו לבקש לפתוח בחקירה, אך הדבר עלול לעורר האשמות על ניצול לרעה של כוח.

כדי להעביר את נקודתו הוא אף ביקש מעורכי הדין של הבית הלבן לכתוב מברק לטראמפ שבו הובהר כי אם הוא יורה על חקירת יריביו, הוא עלול לעמוד בפני השלכות רבות - כולל הדחתו האפשרית מהנשיאות. מקגוואן עזב את הבית הלבן בשבועות האחרונים בצל מינויו הזמני של מאת'יו וויטאקר למשרת התובע הכללי במקום ג'ף סשנס שהתפטר לבקשתו של טראמפ.

לא ברור האם טראמפ קרא את המברק או ביקש מגורמים נוספים במשרד המשפטים להעמיד לדין את קלינטון וקומי, אך לפי הדיווח הוא המשיך לשוחח על כך ביחידות, כולל בפגישה מיוחדת עם יועץ נוסף לבית הלבן. עוד דווח כי טראמפ הביע את אכזבתו מראש ה-FBI כריסטופר ריי, ואת כינה אותו "חלש", על כך שהוא לא פועל בנחישות מספקת כדי לחקור את קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully