וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: למרות רצח חאשוקג'י, הברית עם סעודיה חשובה לנו ולישראל

20.11.2018 / 22:00

נשיא ארה"ב אמר כי ייתכן שיורש העצר ידע על החיסול של העיתונאי באיסטנבול, אבל הוסיף כי אין לו כוונה לבטל את עסקאות הנשק עם ריאד. "רוסיה וסין ירוויחו מכך"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שלישי) כי על אף שייתכן שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ידע על הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י - וושינגטון תשמור על הברית עם ריאד. זאת, לדבריו, למען האינטרסים של ארצות הברית ושל ישראל באזור. הוא לא הודיע על צעדי ענישה חדשים נגד הממלכה הסונית, שותפתו למאבק באיראן השיעית, וספג ביקורת נוקבת על כך מצד חברי קונגרס.

בהצהרה שמסר ברקע הלחץ הגובר להעניש את הממלכה הסונית ואת השליט בפועל שלה, אמר טראמפ כי הקונגרס "חופשי" ללכת בכיוון אחר ממשלו, אך הוא הדגיש כי הוא יתמוך ביוזמות שיעלו בקנה אחד עם האינטרס הביטחוני של ארצות הברית. "אולי היה - ואולי לא היה", אמר לגבי המעורבות של הנסיך הסעודי.

הוא הקדיש חלק ניכר מהצהרתו כדי לתקוף את איראן ואמר כי היא תומכת הטרור מספר 1 בעולם. טהראן כינתה את הצהרתו "חרפה".

עוד באותו נושא
"שחררו את היד שלי": רגעיו האחרונים של חאשוקג'י נחשפו בטורקיה
טראמפ: למרות רצח חאשוקג'י, הברית עם סעודיה חשובה לנו ולישראל
טורקיה: ייתכן שחלקי גופתו של חאשוקג'י הוברחו מהמדינה במזוודה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בבית הלבן, 14 במרץ 2017. רויטרס
טראמפ ויורש העצר בבית הלבן, מרץ/רויטרס

עוד אמר הנשיא כי סוכנויות המודיעין ממשיכות לבחון את המידע בנוגע לרצח העיתונאי, שכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר בוושינגטון פוסט. זאת אחרי שבסוף השבוע דווח בארצות הברית כי ה-CIA הגיע למסקנה כי יורש העצר הורה על הרצח, שגרם למשבר בינלאומי ולסנקציות אמריקניות ואירופיות.

לדברי טראמפ, "הפשע נגד חאשוקג'י היה נורא, ואכן נקטנו צעדים תקיפים נגד אלה שאנחנו יודעים שהשתתפו ברצח". עוד כתב הנשיא כי "נציגים סעודים אמרו שחאשוקג'י הוא 'אויב האומה' וחבר ב'אחים המוסלמים', אבל ההחלטה שלי לא מבוססת על זה בשום אופן. זה פשע לא מקובל ומזעזע. המלך סלמאן, ויורש העצר בן סלמאן, מכחישים בתוקף כל ידע או מעורבת בתכנון ההרג שלו".

טראמפ סיכם את הצהרתו בכך שכתב כי "אחרי ארצות הברית, סעודיה היא יצרנית הנפט הגדולה בעולם. הם עבדו אתנו צמוד והגיבו במהירות לבקשות שלי לשמור על רמת מחירים סבירה של נפט - כל כך חשוב לעולם. כנשיא ארצות הברית, אני מעוניין להבטיח שבעולם כל כך מסוכן, אמריקה מקדמת את האינטרסים הלאומיים שלה. אני פשוט קורא לזה אמריקה תחילה".

(עדכון ראשון: 19:49)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנה נגד ערב הסעודית מחוץ לשגרירות הממלכה בלונדון בשל רצח העיתונאי חאשוקג'י, 26 באוקטובר 2018. רויטרס
הפגנה נגד השגרירות הסעודית בלונדון, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully