וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררו את היד שלי": רגעיו האחרונים של חאשוקג'י נחשפו בטורקיה

בעיתון מקומי פורסמו תמלילי קלטת השמע שתיעדה את הרצח של העיתונאי הסעודי, ובה נשמע האחרון מנסה להילחץ מאימת צוות החיסול. "מה אתה עושה?", שאל את אחד מהם שאחז את ידו. "בוגד, נסגור עמך חשבון", הטיח בו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"שחרר את היד שלי, מה אתה חושב שאתה עושה?" - כך אמר העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י ברגעיו האחרונים, לפי תמלילי קלטת השמע שתיעדה את הרצח שלו בקונסוליה באיסטנבול ופורסמה היום (שלישי) בעיתון טורקי.

על פי העיתון האברטורק, חאשוקג'י, שכתב טורים בוושינגטון פוסט, נפגש עם ארבעה אנשים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. אז, לפי הדיווח, הם לקחו אותו ליחידה המנהלית של הקונסוליה, שם המתינו שלושה אנשים נוספים. אחד מהם היה מהר עבד אל-עזיז מוטרב, שנחשב למנהיג צוות החיסול שמנה 15 אנשים.

"בוגד, נסגור איתך חשבון", אמר לכאורה מוטרב. בהמשך, דווח בעיתון הטורקי, נשמעו קללות, מאבק ועינויים שעבר העיתונאי בן ה-59, שמתח ביקורת מגלותו בארצות הברית נגד מדיניות יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

לקריאה נוספת על הרצח
מסמנים מלך אחר: המהלך להדחת יורש העצר הסעודי
גרמניה: נאסרה כניסת 18 סעודים המעורבים ברצח חאשוקג'י לאירופה
טורקיה: ייתכן שחלקי גופתו של חאשוקג'י הוברחו מהמדינה במזוודה

ג'מאל חאשוקג'י וארוסתו בדרך לקונסוליה הסעודית בעיר איסטנבול, טורקיה, 2 באוקטובר 2018. רויטרס
חאשוקג'י וארוסתו בדרך לקונסוליה, 2 באוקטובר/רויטרס

לפי הדיווח, נעשו 19 שיחות טלפון מ"יחידה C", שם נמצא משרדו של הקונסול, אל ערב הסעודית, כשארבע מהן היו בין מוטרב לבין סעוד אל-קחטאני, יועצו הקרוב של יורש העצר שמאז הודח מתפקידו.

באנקרה ובריאד לא הגיבו לדיווח, האחרון בשורת הדלפות מהחקירה שמפורסמות בטורקיה ככל הנראה כדי להביך את הממלכה ולערער על אמינות גרסאותיה.

ערב הסעודית מכחישה כל קשר בין הרצח, שגרם למשבר בינלאומי, לבין הנסיך הצעיר, אך רבים מטילים ספק בכך. דוח של ה-CIA קבע כי הוא זה שהורה על החיסול, אך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא ימתין לדוח השלם שאמור להתפרסם היום. טראמפ גם אמר כי הוא לא שמע את קלטת הרצח "המזעזעת".

הממלכה הסונית, יצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם, הגישה עד כה כתבי אישום נגד 11 מעורבים ברצח, והתביעה דורשת להטיל עונש מוות על חמישה מהם. עם זאת, טורקיה אומרת כי היא אינה מסופקת מהסבריה של ריאד ודורשת את הסגרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully