וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר לשעבר במטה טראמפ ביקש מחברה ישראלית להכפיש את יריביו

9.10.2018 / 5:18

חברת המודיעין הישראלית הציעה ליצור חשבונות בדויים ברשתות החברתיות במטרה להשפיע על המרוץ לנשיאות ולאסוף מידע על יריבו של טראמפ. על פי הדיווח ההצעות סופקו, אך אין ראיות המוכיחות כי התכנית אכן יצאה לפועל. עובדי החברה, הנמצאת בהליך פירוק, נחקרו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בכיר לשעבר במטה הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מחברת מודיעין ישראלית הצעות ליצירת חשבונות בדויים ברשתות החברתיות במטרה להשפיע על המרוץ לנשיאות ולאסוף מידע על יריביו של טראמפ - כך דווח הלילה (שלישי) ב"ניו יורק טיימס". הבכיר, ריק גייטס, ניסה לגבש אסטרטגיה להכפשת יריביו של טראמפ, תחילה בפריימריז הרפובליקנים, ולאחר מכן בבחירות הכלליות נגד המועמדת הילרי קלינטון.

על פי הדיווח, חברת "PSY Group" סיפקה את ההצעות, אך אין ראיות המוכיחות כי התכנית אכן יצאה לפועל בסופו של דבר. גייטס עצמו איבד עניין בעבודה עם החברה כיוון שהאחריות על הפעילות ברשתות החברתיות עברה לאנשים אחרים במטה. הבכיר במטה טראמפ למד על פעילות החברה מיועץ רפובליקני בשם ג'ורג' בירנבאום, שהוגדר בכתבה כ"בעל קשרים לבכירי ממשל ישראלים בעבר ובהווה". הפגישה בין השניים נערכה בוושינגטון, במרץ 2016.

עוד בעולם:
שבוע להיעלמות העיתונאי הסעודי בטורקיה: טראמפ הביע דאגה
החשוד השני בהרעלת המרגל בבריטניה: רופא צבאי במודיעין הרוסי
הסופה הכי חזקה זה יותר מעשור: הוריקן "מייקל" בדרך לפלורידה

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקונטיקט, אפריל 2016. AP
אסטרטגיה להכפשת יריביו. טראמפ בכנס בחירות, 2016/AP

רוברט מולר, החוקר המיוחד הבוחן את המעורבות הרוסית בבחירות בשיתוף עם ה-FBI, חקר את עובדי החברה שנמצאת כיום בהליך פירוק. לא ברור מתי בדיוק נערכה החקירה. לפי הכתבה, במהלך השנה האחרונה הציגו חוקרים פדרליים למשטרת ישראל ולמשרד המשפטים צו בית משפט בבקשה להחרים מחשבים ממשרדי החברה בפתח תקווה.

בעבר פורסם כי בעלי החברה ג'ואל זאמל אכן נפגש באוגוסט 2016 עם בנו הבכור של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור. בשנה שעברה הגיש מולר כתב אישום נגד גייטס ומי שהיה מנהל הקמפיין, פול מנפורט, בשורה של עבירות הונאה פיננסיות. גייטס הודה באשמה ומאז משתף פעולה עם צוות החוקרים של מולר.

עורך הדין של זאמל מארק מוקאסי מסר: "מר זאמל מעולם לא הציע ולא דן בהצעות הקשורות בבחירות בארצות הברית עם איש ממטה טראמפ, גם לא עם דונלד טראמפ הבן, מלבד תיאור במילים כלליות של יכולות החברה".

עוד באותו נושא

טראמפ: אין לי כוונה לפטר את סגן התובע הכללי

לכתבה המלאה
בכירי קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב ב-2016 פול מנפורט וריק גייטס. רויטרס, רויטרס
כתב אישום בשורה של עבירות הונאה פיננסיות. מנפורט וגייטס, 2016/רויטרס, רויטרס

אנשי מטה הבחירות החלו להתעניין בחיבור לחברה הישראלית לקראת הישורת האחרונה של קמפיין הבחירות הרפובליקני, כאשר טראמפ היה קרוב להבטיח את מספר הצירים הדרוש לייצג את המפלגה בבחירות לנשיאות, והמועמד העיקרי שלו באותו שלב היה הסנאטור טד קרוז. יש לציין כי באותו הזמן עמד על הפרק תרחיש לפיו קרוז ינסה לאחד כוחות עם מועמדים נוספים כדי למנוע מטראמפ להשיג את מספר הצירים הדרוש. הבכיר במטה, ריק גייטס, ביקש מחברת PSY Group הצעה להשתמש בזהויות מזויפות כדי לתקוף את קרוז במה שייראה כמו פעילות אותנטית של אזרחים אמריקנים ולא כקמפיין ממומן.

מסמכים שהגיעו לידי הניו יורק טיימס חשפו הצעה נוספת שתיארה אפשרות מחקר ו"פעילויות מודיעין משלימות" נגד הילרי קלינטון ומקורביה. הצעה שלישית הציגה סיוע לטראמפ בעזרת שימוש ברשתות החבריות על מנת לחשוף או להגביר מחלוקת בין יריביו. החברה הישראלית כינתה את שלוש ההצעות בשם "פרויקט רומא" ונעזרה בשמות קוד כדי לזהות את הנפשות הפועלות - הנשיא כונה "אריה", קלינטון "יער" וקרוז "דב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully