וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד השני בהרעלת המרגל בבריטניה: רופא צבאי במודיעין הרוסי

אתר תחקירים בריטי זיהה כי האיש שהגיע לממלכה תחת השם הבדוי אלכסנדר פטרוב הוא למעשה אלכסנדר מישקין, המשרת בביון של צבא רוסיה. בחודש שעבר זוהה שותפו לניסיון החיסול של סקריפל, אולם מוסקבה ממשיכה לטעון כי הם אזרחים תמימים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

זהותו האמתית של החשוד השני בניסיון החיסול של המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל הוא אלכסנדר מישקין, רופא צבאי המשרת בביון הצבאי הרוסי (GRU) - כך דיווח אמש(שני) אתר התחקירים הבריט בלינגקט. מישקין הגיע לממלכה במרץ האחרון תחת הזהות הבדויה אלכסנדר פטרוב, יחד עם סוכן נוסף, שזוהה על ידי אתר התחקירים בחודש שעבר כקולונל אנטולי צ'פיגה, ששמו הבדוי היה רוסלן בושירוב.

לפי התחקיר, מישקין, בן 39, גויס לשירות המודיעין הרוסי בזמן שהשלים את לימודי הרפואה שלו. בשנים האחרונות, הוא נסע כמה פעמים לאוקראינה ולמחוז בדלני פרו-רוסי במולדובה. דרגתו לא ידועה, אך בהתבסס על 15 שנות שירותיו, הוא ככל הנראה קולונל או ליוטנט-קולונל. עד ספטמבר 2014, מקום מגוריו במוסקבה היה זהה לשל מטה ה-GRU.

משטרת לונדון מסרה בעקבות הדיווח כי מסרבת להתייחס לכך. "אנחנו לא מתכוונים להגיב על ספקוליצה בנוגע לזהותם האמתית", נמסר. עם זאת, גורמים רשמיים לא דחו את הדיווח.

לקריאה נוספת על פרשת המרגל
פוטין: המרגל שהורעל בבריטניה - חלאה ובוגד

אחד הסוכנים שניסה לחסל את סקריפל, אלכסנדר מישקין. אתר רשמי
גויס ל-GRU בזמן לימודי הרפואה. התעודה של מישקין/אתר רשמי

בחודש שעבר אמרו הרשויות בבריטניה כי הן סבורות שהשניים הגיעו למדינה עם שמות בדויים וקראה לציבור להעביר לידיה עוד מידע. רוסיה דוחה את מעורבותה בפרשה וטוענת כי השניים אינם סוכני מודיעין. הם אף הופיעו לריאיון טלוויזיה ברשת RT וסיפרו כי הם הגיעו לבריטניה כתיירים.

בריטניה רוצה להעמיד לדין את השניים, שמואשמים בהרעלת סקריפל ובתו יוליה בעיר סולסברי. השניים נפגעו אנושות מהחומר הקטלני, אולם התאוששו ושוחררו מבית החולים. ביולי מתה אישה שנחשפה במקרה לשרידי החומר.

ההרעלה, שבה נעשה שימוש בגז העצבים הקטלני נוביצ'וק, דרדרה את היחסים בין בריטניה לרוסיה לשפל, ושתי המדינות גירשו באפן הדדי עשרות דיפלומטים.

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully