וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: המרגל שהורעל בבריטניה - חלאה ובוגד

4.10.2018 / 10:38

נשיא רוסיה תקף בחריפות את סרגיי סקריפל, שהורעל בגז עצבים נדיר ושרד בקושי. "הוא בגד במולדת", אמר פוטין, על אף שמוסקבה מכחישה כי היא קשורה לניסיון החיסול

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה אתמול (רביעי) את סרגיי סקריפל, הסוכן הכפול לשעבר שהורעל בבריטניה, "חלאה ובוגד". בריטניה טוענת כי מוסקבה אחראית לתקיפת המרגל ובתו בגז עצבים בחודש מרץ האחרון, אך בקרמלין מכחישים זאת.

"אני רואה שחלק מהעמיתים שלכם מקדמים את התיאוריה שסקריפל היה כמעט פעיל זכויות אדם", אמר פוטין בפורום אנרגיה במוסקבה כשנשאל בנושא. "הוא היה פשוט מרגל. בוגד במולדת. הוא פשוט חלאה, זה הכול", הוסיף הנשיא, שדבריו זכו למחיאות כפיים מצד חלק מהיושבים בקהל.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין, במהלך פורום אנרגיה אשר נערך במוסקבה, רוסיה 3 באוקטובר 2018. רויטרס
סבור שהפרשה תרד מהכותרות. פוטין, אתמול/רויטרס

פוטין, קצין קג"ב בעבר, אמר כי המשבר הוחרף בצורה מלאכותית, אולם הוא אמר כי היא תתפוגג מהכותרות בשלב מסוים, ועדיף מוקדם ממאוחר. נשיא רוסיה הוסיף כי ארצו עדיין מוכנה לשתף פעולה עם בריטניה בחקירה, הצעה שאותה דוחה לונדון.

הממלכה זיהתה שני אזרחים רוסים, שמואשמים על ידי בניסיון החיסול, אך הם טוענים כי הם הגיעו לביקור תיירותי וכי הם אינם סוכני מודיעין.

לדברי פוטין, מאחר שסקריפל ריצה עונש מאסר בכלא הרוסי על מכירת סודות לבריטניה ושוחרר בהסכמת רוסיה, אין לה ממש מניע להרוג אותו. "אנחנו לא צריכים להרעיל אותו שם. הבוגד סקריפל נתפס, נענש וישב חמש שנים בכלא. שחררנו אותו, הוא עזב את המדינה והמשיך לשתף פעולה שם ולשוחח עם שירותי מודיעין. אז מה?", אמר פוטין. "האם הבעיות בין סוכנויות ביון החלו אתמול?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
התאוששו מתקיפת גז העצבים. סקריפל ובתו יוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully