וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מולר קורא לגזור 20 שנות מאסר על מנהל קמפיין טראמפ לשעבר

16.2.2019 / 5:20

התובע המיוחד, החוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות, הגיש כתב אישום שעלול לשלוח את פול מנפורט ל-19 עד 24 שנות מאסר בפועל, וזאת לאחר שהאחרון הורשע בשמונה סעיפי הונאת מס בגין שהסתיר מיליוני דולרים שהרוויח מייעוץ פוליטי באוקראינה בחשבונות בנק זרים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עלול להישלח למאסר של יותר מ-19 שנים בגין עבירות מס והונאה - כך עולה מכתב האישום שהגיש הלילה (שבת) התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.

ממסמכי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט הפדרלי במדינת ווירג'יניה, עולה כי מולר קורא לשופט לגזור על מנפורט, בן ה-69, בין 19 ל-24 שנות מאסר בפועל, וזאת לאחר שהורשע בשמונה סעיפי הונאת מס וכי הסתיר מיליוני דולרים שהרוויח מייעוץ פוליטי באוקראינה בחשבונות בנק זרים.

מנפורט שהוביל את מסע הבחירות של טראמפ ב-2016, אינו מואשם בעבירות שקשורות באופן ישיר להתערבות הרוסית בבחירות, שאת חקירתה מוביל מולר. אך תובעים בחקירתו חשפו לאחרונה כי הם ממשיכים להתעניין במגעים של מנפורט עם המודיעין הרוסי במהלך ואחרי הקמפיין.

לקריאה נוספת בנושא:
חקירת הקמפיין של טראמפ: "מנפורט העביר נתונים למודיעין הרוסי"
דיווח: מנהל קמפיין טראמפ נפגש עם מייסד ויקיליקס לפני הבחירות

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
עלול להישלח לכלא ליותר מ-19 שנים. מנפורט/רויטרס, רויטרס

בתחילת החודש בית משפט פדרלי בוושינגטון קבע כי מנפורט "שיקר במתכוון" לחוקר המיוחד רוברט מולר, והפר את הסדר הטיעון שנחתם עמו בתמורה לשיתוף פעולה עם משרדו של החוקר המיוחד.

"מפורט נתן כמה הצהרות שקריות ל-FBI, לחוקר המיוחד ולחבר המושבעים בנוגע לחקירה", פסקה השופטת אמי ברמן ג'קסון שכתבה את פסק הדין. היא קבעה כי השקרים נגעו גם למגעים של מנפורט עם גורמים רוסים. משמעות הפסיקה היא כי מנפורט לא יזכה לענישה מקלה בתמורה לשיתוף הפעולה שלו עם משרד החוקר המיוחד, כפי שקיווה כאשר חתם על הסדר הטיעון. הוא הורשע בחודש אוגוסט האחרון בשורה של עבירות כספים, וחתר להסדר טיעון בנוגע לשתי עבירות של קשירת קשר והדחת עד.

השופטת קבעה כי מנפורט שיקר בנוגע לסכום של 125 אלף דולר אותם קיבל בעבור ייעוץ משפטי, וכן בנוגע למגעים שהיו לו עם מקורבו הרוסי קונסטנטין קילימניק בזמן שניהל את הקמפיין הנשיאותי של טראמפ. בפסיקה נקבע כי שתי העבירות הללו היו קשורות לחקירה, מבלי שפורט מדוע.

עוד באותו נושא

ארה"ב: מנהל הקמפיין של טראמפ "שיקר במתכוון"; חשוף לעונש מאסר ממושך

לכתבה המלאה
ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
בהמלצתו. התובע המיוחד רוברט מולר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully