וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הקמפיין של טראמפ: "מנפורט העביר נתונים למודיעין הרוסי"

9.1.2019 / 7:34

ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בארה"ב עולה כי מנהל הקמפיין לשעבר של הנשיא חלק נתונים של סקרי עומק עם אדם הקשור למודיעין הרוסי - ושיקר על כך. לא ברור איזה שימוש עשו הרוסים במידע שהועבר אליהם. "הוא טעה בתום לב", טוענים עורכי דינו

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פול מנפורט, מי ששימש בעבר כמנהל קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חלק נתונים של סקרי עומק עם אדם הקשור למודיעין הרוסי - כך עולה ממסמכים שהוגשו אמש לבית המשפט כחלק מהמשפט המתנהל נגד מנפורט. על פי המסמכים, שהוגשו על ידי עורכי דינו, מנפורט קיים קשרים עם אדם בשם קונסטנטין קילימניק, שה-FBI טוען כי הוא קשור לשירותי המודיעין של רוסיה, במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016, מה שמצביע על מצב שבו לרוסים הייתה גישה לנתונים של קמפיין טראמפ. עם זאת, מהמסמכים לא עולה כי טראמפ היה מודע לכך, וכלל לא ברור כיצד קילימניק השתמש במידע שמנפורט חלק עמו.

קילימניק הוא אזרח רוסי שהחל לעבוד בחברת הייעוץ של מנפורט בשנת 2005, והוגש נגדו כתב אישום על כך שסייע למנפורט לשבש את החקירה שמנהל החוקר המיוחד רוברט מולר. לפי הערכות, הוא נמצא כעת במוסקבה. החוקר המיוחד מאשים את מנפורט בכך ש"שיקר לגבי כך שחלק עם קילימניק נתוני סקרים הקשורים לקמפיין 2016". עם זאת, מן המסמכים שהוגשו לבית המשפט לא ברור מה מקור המידע שמסר מנפורט לאזרח הרוסי. עוד טוען מולר כי מנפורט שיקר בנוגע לדיונים שהיו לו עם קילימניק על הסכם שלום בין רוסיה לאוקראינה במהלך הקמפיין.

עוד בוואלה! NEWS:
כהן בדרך לתקופת מאסר ממושכת: "שילם דמי שתיקה בהוראת טראמפ"
דיווח: מנהל קמפיין טראמפ נפגש עם מייסד ויקיליקס לפני הבחירות
בוטל הסדר הטיעון של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר: "שיקר לחוקרים"

מנהל קמפיין טראמפ לשעבר פול מנפורט. נובמבר 2016. GettyImages
"שיקר לגבי כך שחלק עם קילימניק נתוני סקרים הקשורים לקמפיין 2016". מנפורט/GettyImages

לדברי עורכי דינו של מנפורט, הוא מודה כי דן בתכנית השלום עם קילימניק. עם זאת, הם טענו כי מנפורט לא התכוון להונות את מולר אלא כי "טעה בתום לב". לטענתם, "אירועים אלו התרחשו במהלך תקופה שבה מר מנפורט ניהל קמפיין נשיאותי. העניינים הקשורים באוקראינה לא היו בראש מעייניו באותה התקופה וזה לא מפתיע שהוא לא זכר כמה פרטים שכאלו לפני שריעננו את זכרונו".

עורך דינו לשעבר של הנשיא, מייקל כהן, טען כי בינואר 2017, הוגשה לעיונו תכנית שלום פרו-רוסית שהייתה אמורה לסלול את הדרך לכך שארצות הברית תבטל את הסנקציות שהוטלו על רוסיה, אחת המטרות החשובות של הקרמלין בתחום יחסי החוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ בנאומו מהבית הלבן - 9/1. רויטרס, רויטרס
לא עולה מהמסכים כי הוא היה מודע למעשיו של מנפורט. טראמפ/רויטרס, רויטרס

עורכי דינו של מנפורט טענו כי הוא התקשה לזכור פרטים מסוימים עליהם נחקר, מכיוון שהוא כלוא בבידוד בבית כלא באלכסנדריה שבווירג'יניה, "והדבר השפיע על בריאותו הפיזית והנפשית". לדבריהם, "מזה מספר חודשים, מנפורט סובל מחרדות ודיכאון בגלל נהלי הביקורים בבית הכלא, בגינם היו לו מעט הזדמנויות לתקשר עם משפחתו".

בחודש ספטמבר 2018 הסכים מנפורט לשתף פעולה עם צוות החוקרים של מולר בתמורה לענישה מקלה, אולם חודשיים לאחר מכן הטילו התובעים במשפטו פצצה כשהודיעו שההסכם עמו מבוטל לאחר ששיקר לצוות החוקרים "בכמה נושאים הקשורים לחקירה". בתביעה ביקשו מבית המשפט לגזור בהקדם את דינו של מנפורט. משמעות ההודעה היא כי כעת הוא יהיה חשוף לזמן מאסר ממושך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully