וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהן בדרך לתקופת מאסר ממושכת: "שילם דמי שתיקה בהוראת טראמפ"

8.12.2018 / 2:21

התביעה בארה"ב דורשת להטיל עונש מאסר משמעותי על עורך דינו לשעבר של טראמפ, לאחר שנמצא כי הוא שילם דמי שתיקה לנשים שאיימו על קמפיין הבחירות לנשיאות. זו הפעם הראשונה שבה שמו של נשיא ארה"ב נקשר בביצוע עבירה פדרלית. "נפגש עם הרוסים כבר ב-2015"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד המשפטים האמריקני הודיע הלילה (שבת) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לשלם דמי שתיקה לנשים שטוענות שקיימו איתו יחסים מחוץ לנישואים ואיימו על קמפיין הנישואים שלו, בפעם הראשונה שבה שמו נקשר בביצוע עבירה פדרלית. בדיון בבית המשפט אמרה התביעה כי עורך דינו לשעבר מייקל כהן ארגן את דמי השתיקה "בתיאום ובהוראת" טראמפ. כהן טען לאחרונה כי טראמפ מעורב בפרשת דמי השתיקה, אך מסמכי בית המשפט הם שאיששו את טענותיו בפני התביעה.

התובע המיוחד רוברט מולר אמר כי כהן היה בקשר כבר ב-2015 עם גורמים ברוסיה, שהציעו "סינרגיה פוליטית'' בינם לבין קמפיין הבחירות של טראמפ. בכך לראשונה, כמי שאמר שנה שעברה כי הוא ''מוכן לספוג כדור'' למען טראמפ, הפך כהן לעד חיוני נגד טראמפ. עם זאת, התובעים הפדרליים אמרו כי כהן ראוי ''לתקופת מאסר משמעותית'', חרף שיתוף הפעולה שלו עם החוקרים.

במהלך שעות ארוכות של חקירות התובעים, פירט כהן את מעורבותו בעסקיו וענייניו הפוליטיים של טראמפ, הנמצאות כעת תחת חקירה מעמיקה מצד גורמים ממשלתיים אמריקניים, החושדים כי ייתכן והיחסים בין רוסיה לטראמפ בעת הבחירות הייתה בגדר קונספירציה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו של טראמפ לשעבר הודה כי שיקר לקונגרס בחקירת רוסיה
"טיפש כמו סלע": המתקפה של טראמפ על שר החוץ לשעבר
טראמפ בחר בתובע הכללי של בוש האב לשמש בתפקיד בממשלו

דונלד טראמפ ועורך דינו מייקל כהן באירוע בחירות בקליבלנד הייטס, אוהיו, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
טראמפ וכהן באירוע בחירות ב-2016/רויטרס

בקשת התביעה לגזור שנות מאסר על כהן אינה מפתיעה, לאחר שחודש שעבר עורך דינו לשעבר של טראמפ כי במהלך החקירות נגדו נתן הצהרות שקריות לקונגרס. במסגרת ניסיון להסדר נוסף עם החוקר המיוחד רוברט מולר, אמר כהן בבית משפט פדרלי במנהטן כי הוא הטעה את המחוקקים בנוגע לפרויקט נדל"ן של ארגון טראמפ ברוסיה, שלדבריו המשיך להתקדם עד ליוני 2016. טראמפ, מצדו, הכחיש הערב את המיוחס לו בהסתעפות נוספת בחקירה המטילה צל כבד על כהונתו.

אולם, התביעה דחתה את האפשרות להסדר טיעון עם כהן. לטענתה, כהן הסתיר בפני ועדות המודיעין של הקונגרס את השיחות שקיים בנוגע ליוזמת נדל"ן במוסקבה, שנידונה בעיצומו של הקמפיין של טראמפ לנשיאות. לפי הודאתו של כהן, השיחות בנושא נמשכו עד חודש יוני, זמן קצר לפני שטראמפ הוכרז כמועמד המפלגה לנשיאות. זאת, בניגוד לגרסתו הראשונה ולפיה השיחות נקטעו בחודש ינואר, בפתח הפריימריז.

בחודש אוגוסט האחרון הודה עורך הדין, שהיה מקורב מאוד לטראמפ, בשמונה אישומים כולל העלמת מס, הונאת בנק ובעבירות מימון בחירות. בהודאתו אמר כי טראמפ הנחה אותו לפני הבחירות להעביר כסף על מנת לקנות את שתיקתה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שלכאורה ניהלה עמו רומן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של טראמפ, פול מנפורט/רויטרס, רויטרס

עוד במסגרת חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, נמצא הלילה כי מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, שיקר לחוקרים הפדרליים על שכרו ממשל טראמפ ועל קשריו עם מקבילו הרוסי. מולר הגיש את התביעה לבית המשפט המחוזי של וושינגטון ואמר כי מנפורט "שיקר שקרים רבים, כאלה שניתן להבחין בהם- אלה לא היו מקרים של חוסר זיכרון בלבד''.

לאחר שבחודש ספטמבר חתם מנפורט על הסדר טיעון במסגרתו יספק לצוות החוקרים של רוברט מולר מידע בתמורה להקלה בעונשו, הודיעה לאחר מכן התביעה, במשפטו, כי מנפורט הפר את ההסכם עמה בכך ששיקר "לצוות החוקר המיוחד על נושאים הקשורים לחקירה".

כמו כהן, גם מנפורט נמצא כי שיקר בחקירותיו ובתביעה ביקשו מבית המשפט לגזור בהקדם את דינו של מנפורט. משמעות ההודעה כי גם הוא יהיה חשוף כעת לזמן מאסר ממושך יותר. עם זאת, צוות החוקרים לא מסר מהו המידע השקרי לכאורה שמסר מנפורט בחקירתו הידוע. האישומים בהם הורשע, יכולים להגיע לעשרות שנים בכלא. לגבי עשרת האישומים האחרים, המושבעים לא הצליחו להגיע להכרעה בעניינם כך שהמשפט הסתיים ללא הכרעה לגביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully