וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיפש כמו סלע": המתקפה של טראמפ על שר החוץ לשעבר

7.12.2018 / 22:57

נשיא ארצות הברית תקף את רקס טילרסון באמצעות הטוויטר וכתב כי לא הצליח להיפטר ממנו מהר מספיק. המתקפה החריפה הגיעה בעקבות דברים שאמר השר לשעבר בהופעה פומבית נדירה מאז פיטוריו, במהלכם כינה את טראמפ "בלתי ממושמע שפועל לפי אינסטינקטים"

צילום: CNN, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הערב (שישי) בחשבון הטוויטר שלו את שר החוץ לשעבר רקס טילרסון. "לא הייתה לו את היכולת הנפשית הנדרשת", כתב הנשיא. "הוא היה טיפש כמו סלע ולא הצלחתי להיפטר ממנו מהר מספיק. הוא היה עצלן". בתוך כך, טראמפ ניצל את ההזדמנות לשבח את שר החוץ הנוכחי, מייק פומפאו, והוסיף כי הוא גאה בו על עבודתו הטובה.

המתקפה החריפה נכתבה בעקבות דברים שאמר אתמול טילרסון בהופעה פומבית נדירה, מאז פוטר מתפקידו על ידי הנשיא דרך הטוויטר בחודש מרץ האחרון. השר לשעבר כינה את טראמפ "בלתי ממושמע" וטען כי לעיתים קרובות דרש ממנו לעשות דברים מבלי שידע כי מדובר בעבירה על החוק.

עוד בעולם
טראמפ מינה את דוברת מחלקת המדינה לשגרירת ארה"ב באו"ם
היורשת של מרקל: השמרנים בגרמניה בחרו מנהיגה חדשה למפלגה
טראמפ בחר בתובע הכללי של בוש האב לשמש בתפקיד בממשלו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 7 בדצמבר 2018. רויטרס
"בלתי ממושמע". טראמפ, היום/רויטרס

"כשהנשיא היה אומר 'זה מה שאני רוצה לעשות וככה אני רוצה את זה', היה עליי להגיד לו 'טוב אדוני הנשיא, אני מבין מה אתה רוצה לעשות, אך אי אפשר לעשות זאת בדרך שתרצה. זו הפרה של החוק", העיד טילרסון בערב גיוס כספים בטקסס. לדבריו, "טראמפ הפך למתוסכל. אני חושב שהוא התעייף מכך שאני האדם שאומר לו בכל יום שהוא לא יכול לעשות כרצונו".

כשנשאל מדוע היחסים בינו ובין הנשיא הידרדרו, ענה טילרסון כי "הסגנונות שלנו שונים באופן מוחלט. אנחנו לא חולקים מערכת ערכים משותפת". לדברי שר החוץ לשעבר, טראמפ פועל באופן יצרי. "הוא פועל לפי האינסטינקטים שלו. במונחים מסוימים, הוא מתפרש כאימפולסיבי, אבל זו לא כוונתו".

רקס טילרסון, מדבר עם התקשורת לאחר שפוטר על ידי טראמפ, 13 במרץ 21018. רויטרס
"טיפש כמו סלע". טילרסון/רויטרס

לפי כלי תקשורת מקומיים, טילרסון התייחס בדבריו לרשת החברתית טוויטר, בה נוהג הנשיא לעשות שימוש לעיתים קרובות על מנת להציג מדיניות, להודיע על מינויים ולהביע את דעתו בנושאים שונים. "אני מוטרד מכך שנדמה כי העם האמריקני רוצה לדעת כה מעט על הנושאים שבסדר היום, שהוא מסתפק ב-128 תווים". עם זאת, הוא הוסיף כי הערותיו אינן ביקורת על טראמפ, אלא "דאגה לנו כאמריקנים, כחברה וכאזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully