וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מינה את דוברת מחלקת המדינה לשגרירת ארה"ב באו"ם

7.12.2018 / 18:30

נאוארט כיהנה בשנתיים האחרונות בתפקידה הנוכחי אחרי שבעבר שימשה מגישה ברשת פוקס החביבה על הנשיא. מבקריה טוענים שהיא חסרת ניסיון פוליטי, אך היא מקורבת לאיוונקה. אם תאושר על ידי הסנאט, היא תחליף את היילי, שפורשת בסוף החודש

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחר היום (שישי) בדוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוארט, לתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם במקומה של ניקי היילי המתפטר. נאוארט בת ה-48, עיתונאית בעברה, כיהנה בשנתיים האחרונות בתפקידה הנוכחי במחלקת המדינה. אישורה זקוק עוד לאישור הסנאט שבשליטת הרפובליקנים.

"היא מוכשרת מאוד, חכמה מאוד, מהירה מאוד ואני חושב שהיא תזכה לכבוד של כולם", אמר טראמפ לכתבים בעת שהכריז על בחירתו, במקביל למינוי וויליאם באר לתפקיד התובע הכללי. בעוד שהיילי הייתה חברת ממשל מלאה, נאוארט צפויה להישאר במעמד הדומה לתת-שרה בממשל, כפי שהיה בממשלים של בוש האב והבן. מבקריו של הנשיא טוענים כי היא חסרת ניסיון בשביל משרה דיפלומטית כה בכירה, אך הוא מעריך את נאמנותה. היא זוכה גם לתמיכת בתו, איוונקה, ושר החוץ מייק פומפאו.

עוד בעולם
"המערכה הרביעית": אלפי שוטרים ייפרסו בפריז לקראת חידוש ההפגנות
איראן: 2 הרוגים ו-48 פצועים בפיצוץ מכונית תופת בדרום המדינה
חמישה נשיאים בשורה: המפגש הנדיר - והמוזר - בהלוויית בוש האב

דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוירט, ספטמבר 2017. AP
תיכנס לנעליה של היילי. נאוארט/AP

היא החלה את דרכה ברשת ABC ומאוחר יותר כמגישה ברשת פוקס ניוז, בתכנית הבוקר החביבה על הנשיא Fox & Friends. בנוסף לכך, היא שימשה בעבר יועצת לממשל בכמה תחומים הקשורים במסים וביטוח. נאוארט, שמונתה במרץ גם לתפקיד תת-שרה לדיפלומטיה ציבורית וליחסי ציבור, יצרה מבוכה ביוני בעת שהזכירה את נחיתת בעלות הברית בנורמנדי במהלך מלחמת העולם השנייה כעדות לברית בין ארצות הברית לגרמניה.

היילי תסיים את תפקידה בסוף החודש ונחשבה לתומכת גדולה של ישראל באו"ם. היילי הודיעה לפני כחודשיים במפתיע על החלטתה לפרוש לאחר 18 חודשים בתפקיד. ההערכות הן שתחילה תעבוד בשוק הפרטי וייתכן שתשוב בהמשך לחיים הפוליטיים.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון בירך על מועמדות נאוארט וציין כי "עמדה לצד מדינת ישראל בתפקידיה הקודמים ואין לי ספק ששיתוף הפעולה בין המדינות ימשיך להתחזק גם בתקופה כהונתה". השגריר הודה לשגרירה היוצאת היילי ואמר כי "בשנתיים האחרונות הצלחנו בשיתוף פעולה הדוק לשנות את הרוח העוינת באו"ם ולהוביל להישגים חסרי תקדים".

מינויה מצטרף לשורה ארוכה של חילופים שעשה טראמפ בשנתיים שבהן הוא מכהן. שינוי נוסף צפוי בקרוב בתפקיד ראש הסגל שבו מחזיק ג'ון קלי. קלי בעצמו החליף את ריינס פריבוס, שפוטר על ידי הנשיא בשנה שעברה. לפי רשת CNN, קלי יתפטר בימים הקרובים, אולם בשנה האחרונה דווח פעמים רבות על עזיבתו הצפויה בעוד שבפועל הוא נותר בתפקידו.

(עדכון ראשון: 04:04)

עוד באותו נושא

רוצה פסק זמן: שגרירת ארה"ב באו"ם היילי התפטרה מתפקידה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשגרירה באו"ם ניקי היילי במסיבת עיתונאים עקב התפטרותה 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
טראמפ והיילי, אוקטובר האחרון/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully