וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערכה הרביעית": אלפי שוטרים ייפרסו בפריז לקראת חידוש ההפגנות

6.12.2018 / 23:32

מגדל אייפל ואתרי תיירות מרכזיים ייסגרו בבירת צרפת ביום שבת מחשש לעימותים נוספים בין אנשי "האפודים הצהובים" למשטרה. הממשלה מציעה ויתורים נוספים, אך המפגינים נגד מקרון לא מתרצים

עריכה: טל רזניק

צרפת תסגור את מגדל אייפל ואתרי תיירות מרכזיים אחרים בפריז בשל החשש מחידוש המהומות של מחאת "האפודים הצהובים" ביום שבת. ראש הממשלה אדואר פיליפ הודיע הערב (חמישי) על פריסת 89 אלף שוטרים ברחבי המדינה כדי למנוע מחזרה על הכאוס ששרר בשבוע שעבר ואילץ את הנשיא עמנואל מקרון לבטל שורת צעדים לא פופולריים. בנוסף לכך, בוטלו כמה משחקי כדורגל.

על אף שמקרון ביטל את המס המתוכנן על הדיזל, שעורר את המחאה בתחילתה, המפגינים זועמים על יוקר המחיה ועל המדיניות של הנשיא בן ה-40. הממשלה, שתציב 8,000 שוטרים רק בפריז, מביעה נכונות לעשות ויתורים נוספים על מנת לקבל בחזרה לידי את היוזמה אחרי חודש של מרי אזרחי.

מארגני המחאה קראו ברשתות החברתיות ל"מערכה רביעית" - סוף שבוע רביעי של הפגנות נגד הממשלה. העימותים הקשים בין חלק מהמפגינים לכוחות הביטחון גרמו לנזקים קשים לכלכלה וסבב נוסף מהם יעלו ספקות לגבי יכולתה של הממשלה לשרוד.

נשיא צרפת מקרון בסיור באזור שער הניצחון, פריז, אחרי מחאת האפודים הצהובים, 3 בדצמבר 2018 רויטרס. רויטרס
לא עוצר את המחאה. מקרון בשער הניצחון, ראשון/רויטרס

ראש הממשלה אמר לסנאט כי הוא פתוח לנקיטת צעדים חדשים כדי לסייע לבעלי השכר הנמוך. "אני מוכן לבחון את כל הצעדים שיעזרו להעלות את המשכורות של משתכרי המינימום מבלי לגרום לנזק רב לתחרותיות ולעסקים שלנו", אמר בפני חברי הבית העליון של הפרלמנט. בנוסף לכך, שר האוצר, ברונו לה מר, אמר כי הוא מוכן להאיץ את קיצוצים המסים למשקי הבית והוסיף כי הוא רוצה לבטל את המיסוי על תוספות השכר לעובדים.

שורת ההטבות שנועדה לשכך את הזכם הציבורי החלה עם פניית הפרסה בהטלת המס על הדיזל, שהייתה הנסיגה הגדולה המשמעותית בנשיאותו של מקרון. עם זאת, כשבוע אחרי שפריז חוותה את המהומות הקשות ביותר מאז 1968, אין סימנים לדיכוי המרי האזרחי, שחסר מנהיג ומטרות ברורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אסיפת מצביעים של אנשי האפודים הצהובים באובווי, צרפת, 6 בדצמבר 2018. רויטרס
אסיפת בוחרים של חברי "האפודים הצהובים" באזור נורמנדי, היום/רויטרס

בפריז, עשרות מוזיאונים, אתרי תיירות, חנויות ומסעדות ייסגרו בשבת. גורמים רשמיים ב-15 אזורים שסביב הבירה התבקשו להסיר כל דבר ברחובות שעשוי לשמש לתקיפת כוחות הביטחון. "אנחנו מתמודדים מול אנשים שלא הגיעו לכאן להפגין, אלא להרוס. אנחנו רוצים למנוע מהם לעשות כרצונם", אמר פיליפ לרשת 1TF בשעות הערב. לדברי ראש הממשלה, הרשויות יעשו הכול כדי לשמור על הסדר.

כמו כן, בפעם הראשונה מאז הפגנות המהגרים בפרברי פריז ב-2005, הרשויות ישתמשו ב-12 כלי רכב משוריינים השייכים לז'נדרמה. החשש הוא מארגוני ימין ושמאל קיצוניים וארגונים אנטי-קפיטליסטיים, שרכבו על גל המחאה כדי לזרוע הרס. הממשלה שוקלת להשתמש גם בחיילים כדי להגן על מבני ציבור.

אל המחאה הצטרפו בימים האחרונים תלמידים, שחסמו את הגישה ליותר מ-200 תיכונים ברחבי המדינה והתעמתו עם כוחות הביטחון. לפי הדיווחים, כ-700 מהם נעצרו. חקלאים ונהגי משאיות מאיימים לפתוח בשביתות ובחסימות כבישים החל מיום ראשון.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully