וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה נשיאים בשורה: המפגש הנדיר - והמוזר - בהלוויית בוש האב

בזה אחר זה הגיעו כל מנהיגי העבר, מקרטר ועד אובמה, והנשיא הנוכחי שניסה לשמור על ארשת ממלכתית. בין לחיצת היד הקרה לאובמה וההתעלמות מקלינטון, האשכבה בוושינגטון סיפקה כינוס לא רגיל של ראשי המעצמה הגדולה בעולם

הלווייתו של ג'ורג' בוש האב: עשרות מנהיגי עולם חלקו כבוד אחרון לנשיא ארצות הברית לשעבר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חמישה נשיאי ארצות הברית לשעבר, בעבר ובהווה, התקבצו אתמול (רביעי) למפגש משותף ונדיר בעת הלווייתו של ג'ורג' בוש האב. הם הצטופפו בקתדרלה הלאומית בוושינגטון, ועל אף הניסיון לשמור על כבוד המעמד, המתח בין הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ לבין קודמיו בבית הלבן הבהב לכל עבר.

עד לדור האחרון, מפגש מסוג זה לא היה אפשרי, אך הזינוק ברפואה וההתניידות הקלה יותר מקלים על האישים רמי-הדרג להשתתף בהלוויות ממלכתיות ובחניכת ספריות נשיאותיות. אל הלוויית הנשיא ה-41, שמת בגיל 94, הגיעו הנשיא ה-44, ברק אובמה, הנשיא ה-43 ובנו ג'ורג' וו. בוש, הנשיא ה-42 ביל קלינטון ואפילו הנשיא ה-39 ג'ימי קרטר בן ה-94, שהחלים בשנים האחרונות מסרטן.

הנשיא ה-45, מושא לביקורת מצד כל קודמיו בתפקיד, הגיע לקתדרלה הלאומית בוושינגטון אחרי שהובטח לו שהאירוע לו יישא אופי פוליטי, כמו שקרה בהלוויית הסנאטור ג'ון מקיין, שממנה נעדר. הוא והגברת הראשונה מלניה טראמפ היו האחרונים להגיע וכשהתיישבו הם לחצו את ידיהם של הזוג אובמה, שישב בסמוך אליהם.

נשיאי ארה"ב ג'ורג' וו. בוש, קרטר, אובמה, קלינטון, טראמפ בהלוויית בוש האב, 5 בדצמבר 2018. רויטרס
בוש חולף על פני הנשיאים, אתמול/רויטרס

המפגש בין מישל אובמה לדונלד טראמפ היה מתוח במיוחד, אחרי שבביוגרפיה של הגברת הראשונה לשעבר שפורסמה לאחרונה היא אמרה שהיא לעולם לא תסלח לנשיא הנוכחי מאחר שהוא פקפק בעובדה שבעלה נולד בארצות הברית.

במקרה של הקלינטונים, היה זה בולט עוד יותר. טראמפ והילרי קלינטון, שרת החוץ לשעבר שהפסידה לו בבחירות ב-2016, לא לחצו ידיים ואף לא הסתכלו אחד על השנייה. הייתה זו הפעם הראשונה שבה הם נפגשו מאז השבעתו של טראמפ בינואר אשתקד. מלניה, לעומת זאת, לחצה את ידו של ביל והנידה בראשה להילרי, שהשיבה בחזרה כאות תודה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טראמפ ואובמה לוחצים ידיים

ביחס למשפחת בוש, נדמה שהדם הרע בינה לבין טראמפ נעלם באירוע. אחרי שלעג לשושלת הנשיאותית, שאחד מבניה - ג'ב בוש - הפסיד לו בפריימריז ב-2016, השבוע הוא שיבח את בוש האב ושלח את אחד המטוסים הנשיאותיים להבאת הארון של הנשיא ה-41 מטקסס לוושינגטון. לפי הדיווחים, גם בוש הבן ביקש מפורשות שהוא יגיע לטקס.

הזוג טראמפ, קלינטון, אובמה, קרטר בהלוויית נשיא ארה"ב לשעבר בוש האב, 5 בדצמבר 2018. רויטרס
הנשיאים ורעיותיהם בעת הטקס, אתמול/רויטרס

בניו יורק טיימס הוזכרו עוד חמישה אירועים בעת האחרונה שבה נשיאי ארצות הברית היו יחד: ב-1991 בחניכת הספרייה הנשיאותית של רונלד רייגן בקליפורניה השתתפו בוש האב, ריצ'רד ניקסון, ג'רלד פורד, ג'ימי קרטר ורונלד רייגן; ב-1991, בהלוויית ניקסון, גם היא בקליפורניה, היו קלינטון, קרטר, רייגן ובוש; בטקס זיכרון לרייגן בוושינגטון ב-2004, שבו היו שני הבושים, קרטר וקלינטון; ב-2013, בחניכת הספרייה הנשיאותית של ג'ורג' וו. בוש בטקסט, בהשתתפות אובמה, שני הבושים וקלינטון; ובאירוע צדקה לאיסוף תרומות לשיקום נזקי הוריקן הארווי בטקסס, שממנו נעדר רק טראמפ.

לא רק הנשיאים לשעבר הגיעו בהמונים, גם כל הסגנים שנותרו בחיים מאז 1977 - פרט לבוש האב, שהיה במשך שמונה שנים סגנו של רונלד רייגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully