וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 2 הרוגים ו-48 פצועים בפיצוץ מכונית תופת בדרום המדינה

6.12.2018 / 22:58

המכונית התפוצצה ליד תחנת משטרה בעיר הנמל צ'אבהאר אחרי ששוטרים פתחו לעברה באש. ארגון סוני קיצוני הפועל במחוז קיבל אחריות, ומשמרות המהפכה הבטיחו להגיב כפי שעשו אחרי הפיגועים האחרונים שפקדו את המדינה

שלושה הרוגים בפיצוץ באיראן/עריכה: איתי עמרם

לפחות לפחות שני שוטרים נהרגו ועוד 48 איש נפצעו היום (חמישי) בפיצוץ של מכונית תופת בסמוך למטה המשטרה בעיר הנמל צ'אבהאר בדרום איראן - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, בין הפצועים גם אישה בהיריון וילדים. ארגון סוני קיצוני קיבל אחריות על הפיגוע, ומשמרות המהפכה הבטיחו לנקום על המתקפה שאירעה כחודשיים אחרי פיגוע הירי במצעד הצבאי.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה עשן מיתמר מאזור הנמל ונשמעו קולות ירי. "המשטרה עצרה מכונית עם חומרי נפץ והחלה לירות לעבר הנהג, שהתפוצץ בסמוך למטה תחנת המשטרה", אמר המושל, רהמדל במרי, לטלוויזיה הממלכתית. העיר שוכנת במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן, שם פועלים בדלנים סוניים.

הארגון הסוני הג'יהאדיסטי אנסאר אל-פורקאן קיבל אחריות על המתקפה. לפני כשנה הוא קיבל אחריות על פיצוץ צינור נפט במחוז חוזיסתן שבדרום המדינה. ביוני אמרו משמרות המהפכה אמרו כי הם הרגו את מנהיגו, מולאווי ג'ליל קנבר-זהי, באזור הררי בסיסטן-בלוצ'יסטן.

לקריאה נוספת בנושא
בתגובה לפיגוע במצעד: איראן שיגרה טילים לעבר מטרות דאעש בסוריה
בזמן מצעד צבאי: 24 הרוגים בפיגוע ירי בדרום איראן

המחוז הוא ביתו של המיעוט הסוני במדינה בעלת הרוב השיעי. על אף שפיגועי התאבדות הם נדירים באיראן, חמושים סוניים וסוחרי סמים תקפו בשנים האחרונות את כוחות הביטחון במחוז. משמרות המהפכה, ששיגרו טילים אל עיראק ואל סוריה בשנה וחצי האחרונה אחרי הפיגועים בטהראן, באהוואז וחבל הכורדי, הבטיחו היום תגובה "מוחצת".

איראן הגבירה את נוכחותה באזורי הגבול מאז הפיגוע באהוואז בספטמבר, שבו נהרגו 25 בני אדם, כמחציתם אנשי משמרות המהפכה. טהראן מאשימה את ערב הסעודית הסונית ואת ארצות הברית ואת ישראל בתמיכה בארגוני הטרור הפועלים נגדה. הן מכחישות זאת. איראן גם מאיימת לפעול בפקיסטן נגד ארגונים הפועלים משטחה אם אסלאמאבאד לא תעשה זאת.

"טרוריסטים הנתמכים על ידי גורמים זרים הרגו ופצעו חפים מפשע בצ'אבהאר", כתב שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף בטוויטר. "כפי שהבהרנו בעבר, פשעים כאלו לא יעברו ללא עונש. זכרו את דבריי: איראן תעמיד לדין את הטרוריסטים ואת שולחיהם".

צ'אבדהאד היא אזור סחר חופשי ובה מוקם מתחם ימי במימון הודו, שאמור לפתוח נתיב סחר חדש לאפגניסטן חסרת המוצא לים כדי לעקוף את יריבתה פקיסטן. ניו דלהי, שהמיזם שלה קיבל פטור מהסנקציות האמריקניות שהוטלו מחדש על טהראן בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין, גינתה את המתקפה.

(עדכון ראשון: 9:32)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully