וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של טראמפ לשעבר הודה כי שיקר לקונגרס בחקירת רוסיה

29.11.2018 / 22:50

מייקל כהן הודה במסגרת ההסדר עם החוקר המיוחד מולר כי נתן הצהרות שווא בנוגע לעסקת נדל"ן של ארגון טראמפ במוסקבה, כשאמר שהשיחות עליה הסתיימו לפני שטראמפ היה למועמד הרפובליקני. "הוא שקרן ואדם חלש", אמר הנשיא, שעלול להסתבך בשל ההתפתחות בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודה היום (חמישי) בבית משפט כי נתן הצהרות שקריות לקונגרס במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. במסגרת הסדר נוסף עם החוקר המיוחד רוברט מולר, אמר כהן בבית משפט פדרלי במנהטן כי הוא הטעה את המחוקקים בנוגע לפרויקט נדל"ן של ארגון טראמפ ברוסיה, שלדבריו המשיך להתקדם עד ליוני 2016. טראמפ, מצדו, הכחיש הערב את המיוחס לו בהסתעפות נוספת בחקירה המטילה צל כבד על כהונתו.

לטענת התביעה, כהן הסתיר בפני ועדות המודיעין של הקונגרס את השיחות שקיים בנוגע ליוזמת נדל"ן במוסקבה, שנידונה בעיצומו של הקמפיין של טראמפ לנשיאות. לפי הודאתו של כהן, השיחות בנושא נמשכו עד חודש יוני, זמן קצר לפני שטראמפ הוכרז כמועמד המפלגה לנשיאות. זאת, בניגוד לגרסתו הראשוה ולפיה השיחות נקטעו בחודש ינואר, בפתח הפריימריז.

כהן אמר כי עשה זאת מתוך נאמנות לטראמפ. "נתתי את ההצהרות האלו בהתאם למסר הפוליטי של אישיות מספר 1 ומתוך נאמנות לה", אמר כהן בבית המשפט. בעבר הוא זיהה את אישיות "מספר 1" כטראמפ, שאחת מטענותיו המרכזיות הייתה שלא היו לו קשרים כלכליים עם מוסקבה. הוא סירב לדבר עם כתבים כשיצא מבית המשפט, אך עורך דינו לני דייוויס אמר: "הוא משתף פעולה והוא ימשיך לשתף פעולה". כהן מקווה ששיתוף הפעולה שלו עם מולר יפחית מעונשו, שטרם נגזר.

לקריאה נוספת על הפרשה
עו"ד של טראמפ לשעבר: "הוא אמר ששחורים טיפשים מכדי להצביע לו"

עורך הדין, מייקל כהן בעת יציאתו מבית המשפט במנהטן, ניו יורק 29 בנובמר 2018. -, רויטרס
כהן מחוץ לבית המשפט במנהטן, היום/רויטרס, -

בחודש אוגוסט האחרון הודה עורך הדין, שהיה מקורב מאוד לטראמפ, בשמונה אישומים כולל העלמת מס, הונאת בנק ובעבירות מימון בחירות. בהודאתו אמר כי טראמפ הנחה אותו לפני הבחירות להעביר כסף על מנת לקנות את שתיקתה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שלכאורה ניהלה עמו רומן. כהן נחשב לאחד מעדי המפתח בחקירה הממושכת של מולר, שחוקר אם היה שיתוף פעולה בין קמפיין טראמפ לבין מוסקבה וכן שיבוש משפט מצדו של הנשיא.

לפי המסמכים שהוצגו בבית המשפט, בפרויקט במוסקבה היה מעורב גם פליקס סטר, איש נדל"ן שנולד ברוסיה ושותף לשעבר של טראמפ. "הצגתי בפניו את ההזדמנות והייתי רק מול מייקל", אמר לרויטרס בריאיון באפריל. לפי המסמכים, כהן אמר לשותף עסקי שעונה לתיאור של סטר כי הוא מוכן לטוס למוסקבה כדי לקדם את הפרויקט לפני הוועידה הרפובליקנית ביולי 2016, וכי טראמפ יגיע בעצמו אחרי שיזכה במועמדות.

בינואר אותה שנה שוחח כהן עם עוזרו של דימיטרי פסקוב, הדובר של פוטין, וביקש עזרה במימון וברכישת השטח. בשלב מסוים כהן וסטר שוחחו על מתן דירת פנטהאוז בשווי 50 מיליון דולר לנשיא במטרה להעלות את מחירי הדירות.

עוד באותו נושא

הפיטבול שהיה מוכן לספוג כדור בשביל טראמפ וחצה את השורות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעת יציאתו למדשאות הבית הלבן  29 בנובמר 2019. -, רויטרס
כינה את כהן שקרן. טראמפ, הערב/רויטרס, -

טראמפ אמר לפני המראתו לפסגת ה-G20 כי כהן, שאותו כינה "אדם חלש", משקר לבית המשפט כדי להקל בעונשו, אך טען כי גם לו המידע שמסר כהן היה נכון, זה לא היה משנה דבר מבחינתו. בשיחה עם כתבים מחוץ לבית הלבן אמר כי הוא החליט לוותר על פרויקט הנדל"ן במוסקבה, אך לא ציין מתי.

"זה היה בשלב מאוד מוקדם של הבחירות לנשיאות, אולי אפילו קודם לכן. זה נמשך זמן קצר. לא עשיתי את הפרוייקט", אמר הנשיא, שבמהלך הטיסה הודיע במפתיע על ביטול הפגישה עם פוטין. לדבריו, "כשרצתי לנשיאות, המשמעות לא היתה שאני לא יכול לעשות עסקים. היה סיכוי טוב שלא אנצח, ובמקרה כזה הייתי חוזר להיות איש עסקים. למה שאפסיד הזדמנות עסקית?".

אדם שיף, חבר בית נבחרים דמוקרטי המיועד לעמוד בראש ועדת המודיעין, אמר כי הוא מתכון להזמין את כהן לעדות בנוגע למגעים העסקיים שניהל בשם טראמפ ברוסיה.

טראמפ שיקר למולר?

הודאתו של כהן הגיע ימים אחרי שטראמפ השיב בכתב לשאלותיו של מולר אחרי דחיות רבות. רודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא, אמר כי "ככל שהוא יודע", אין בתשובותיו של טראמפ טענות הסותרות את המידע שהציג כהן, שבשנה שעברה אמר כי הוא מוכן "לספוג כדור" עבור טראמפ.

עדיין לא ברור אם דבריו של כהן יסבכו משפטית את טראמפ. "אם הוא נשאל בנוגע לנושא, שבו הודה כהן כי הוא שיקר, אז הנשיא יכול להימצא כמי ששיקר לתובע המיוחד, שזו פשע ועבירה שניתן להדיח אותו עליה", הסביר ג'ושוע דרסלר, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת אוהיו, בהתייחסו לתשובות שהעביר הנשיא למולר.

ביום שני חלה התפתחות משמעותית נוספת, כשמולר ביטל את ההסדר עם פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, בטענה כי הוא שיקר לחוקרים. מנפורט, שהורשע בשורת עבירות, הכחיש זאת, אך לפי דיוחים עורכי דינו עדכנו את יועציו של טראמפ בחקירה.

(עדכון ראשון: 16:34)

  • עוד באותו נושא:
  • מייקל כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully