וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שפל ביזארי חדש": טראמפ ממשך לתקוף את מקיין המנוח

21.3.2019 / 11:52

נשיא ארה"ב אמר כי הוא "מעולם לא חיבב" את הסנאטור שמת מסרטן בשנה שעברה, וזכה לתגובות נזעמות מצד משפחתו ומחברי קונגרס. "מצחיק שהנשיא שלנו מקנא כל כך באדם מת", אמרה בתו של מקיין

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אתמול (רביעי) את הסנאטור המנוח ג'ון מקיין, וזכה לתגובות נזעמות מצד משפחתו של המועמד הרפובליקני לשעבר לנשיאות וכן מצד חברי קונגרס.

"עליי להיות כן, מעולם לא אהבתי אותו יותר מדי", אמר טראמפ בעת ביקור במפעל באוהיו המייצר טנקים על מקיין, גיבור מלחמת וייטנאם ששרד עינויים בשבי במשך חמש שנים וחצי. "כנראה אני לעולם גם לא אחבב אותו, אבל יש כמה סיבות לכך".

מייגן מקיין, בתו של הסנאטור המנוח, בילתה את הימים האחרונים בהגנה על אביה ובביקורת על טראמפ. ביום רביעי היא אמרה שהנשיא הגיע ל"שיא שפל חדש וביזארי - לתקוף את מי שאינו כאן זה שפל חדש". היא גם אמרה ש"אילו הייתי מספרת לאבא שלי ... הוא היה חושב שזה מצחיק כל כך שהנשיא שלנו כל כך מקנא בו שהוא מוביל את הסיקור החדשותי במותו".

בקושי שישה חודשים חלפו מאז מותו של מקיין, טראמפ החל את חילופי הדברים האחרונים בינו לבין המשפחה ביום ראשו בהפגזה בטוויטר, כשבין היתר אמר כי מקיין היה האחרון במחזור שלו. סינדי מקיין, אלמנתו של הסנאטור, קראה בציניות לעוקביה בטוויטר "לראות כמה טוב ואוהב אדם זר יכול", אחרי ששיתפה הודעה ממישהו שתיאר את בעלה כ"חתיכת חרא בוגדנית ומחרחרת מלחמה ואני שמח הוא מת".

וואלה! NEWS
בתו של מקיין בהלווייתו: "אמריקה שלו תמיד הייתה נהדרת"
המילים האחרונות של ג'ון מקיין כוללות מסר נגד הנשיא טראמפ
דיווח: בבית הלבן שיבחו את ג'ון מקיין, אך טראמפ מסר הצהרה מצומצמת

מפוצלת - נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וחבר הקונגרס לשעבר, ג'ון מקיין. רויטרס
"תוקף אדם שאינו נמצא כאן". מקיין וטראמפ/רויטרס

חילופי הדברים בטוויטר בין מתנגדי מקיין לבין תומכיו הובילו גם לתגובות בקונגרס. מבלי לתקוף ישירות את טראמפ, מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיטץ' מקונל אמר: "היום ובכל יום אני מתגעגע לחברי הטוב ג'ון מקיין. זאת הייתה ברכה לשרת לצד פטריוט נדיר וגיבור אמריקני בסנאט".

הסנאטור הרפובליקני ג'וני איזקסון היה תקיף יותר. בריאיון לרשת השידור הציבורית בג'ורג'יה, הוא אמר כי דבריו של טראמפ על מקיין הם "מגונים". הבית הלבן לא הגיב על מתקפותיו של הנשיא, שתקף את מקיין על טיפולו במסמך השנוי במחלוקת שחיבר מרגל בריטי לשעבר ומומן על ידי אנשי הקמפיין של הילרי קלינטון.

המסמך מכיל טענות לעסקאות בין רוסיה לטראמפ ותיאורים בוטים ולא מאומתים על חייו האישיים של טראמפ. אחרי הבחירות ב-2016, עותק של המסמך ניתן למקיין, שהעביר אותו ל-FBI, לפי מסמכים שהותרו לפרסום בשבוע שעבר.

"ג'ון מקיין קיבל את המסמך המזויף ומה הוא עשה? הוא לא התקשר אליי", אמר טראמפ במהלך הביקור במפעל. "הוא העביר אותו ל-FBI כדי לנסות לסכן אותי וזה לא הדבר הנחמד ביותר שאפשר לעשות". טראמפ ותומכיו תוקפים בחריפות את המסמך מאז שתוכנו פורסם, והם טוענים כי זה חלק ממסע הציד הפוליטי נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully