וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בבית הלבן שיבחו את ג'ון מקיין, אך טראמפ מסר הצהרה מצומצמת

זמן קצר לאחר שנודע דבר מותו של הסנאטור הרפובליקני, בבית הלבן ניסחו הצהרת תנחומים ששיבחה את מקיין על פועלו. אלא שאז, על פי ה"וושינגטון פוסט", הנשיא דחה את הניסוח והחליט להסתפק בציוץ תמציתי בחשבון הטוויטר שלו על רקע היריבות הקשה בין השניים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

זמן קצר לאחר מותו של הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה את ההצהרה שהוצעה לפרסום בנושא מטעם הבית הלבן - כך דיווח הלילה (שני) הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, הנשיא אמר לאנשיו כי הוא מעדיף לפרסם הודעה בנושא בחשבון בטוויטר שלו, וצייץ באופן לקוני, לאחר שהשמיט את המסרים המשבחים את פועלו של מקיין. "האהדה והכבוד שאני רוחש לו הועברו למשפחתו של הסנאטור", אמר. "לבנו והתפילות שלנו עמכם".

לאחר שאושרו הדיווחים על מותו של מקיין, דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס, ראש הסגל ג'ון קלי ובכירים נוספים בבית הלבן עמלו על הצהרה רשמית בה כונה מקיין "גיבור" ואף הזכירה את פועלו בשירות בצבא ארצות הברית, אולם טראמפ סירב לשחרר את ההצהרה.

לקריאה נוספת:
המפקד האמיץ מול הנשיא המשתמט: כך הפסיד ג'ון מקיין בקרב על הרייטינג
שרד את השבי והתמודד לנשיאות: הסנאטור ג'ון מקיין מת מסרטן בגיל 81
ימיו האחרונים: מקיין בחר להפסיק את הטיפול בסרטן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להרשעתו של מנפורט. רויטרס, רויטרס
הסתפק בציוץ תמציתי. טראמפ/רויטרס, רויטרס

מקיין בן ה-81, הלך לעולמו אמש לאחר מאבק במחלת הסרטן. גם בזמן שמצבו הידרדר, היריבות בינו לנשיא טראמפ נמשכה. טראמפ תקף את מקיין על הצבעותיו, בזמן שמקיין מתח ביקורת על הנשיא ומדיניותו. גם לאחר מותו, טראמפ לא הוזמן להלווייתו של מקיין.

אחת ההתכתשויות האחרונות בין השניים נרשמה סביב פגישתו של טראמפ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר בהלסינקי. "קשה להעריך את הנזק שנגרם בתמימותו ואנוכיותו של טראמפ", אמר אז מקיין. "ברור שפסגת הלסינקי הייתה טעות טראגית. התכתשות אחרת התרחשה בזמן שמקיין הצביע נגד ביטול תכנית הבריאות של הנשיא אובמה, אותה הוביל טראמפ

דחיית חוק ביטול "אובמה קר" בסנאט, יולי 2017. רויטרס
מתח ביקורת על מדיניות הנשיא. מקיין/רויטרס

היחסים העכורים בין השניים נמשכו במשך שנים רבות, בהן בין השאר במהלך הקמפיין לנשיאות. בשנת 2015 יצא טראמפ נגד מקיין, שנשבה במהלך מלחמת ויינאם, נגד כינויו "גיבור מלחמה". "הוא גיבור כי הוא נתפס", אמר. "אני אוהב אנשים שלא נתפסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully