וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של מקיין בהלווייתו: "אמריקה שלו תמיד הייתה נהדרת"

הלווייתו של הסנאטור נערכה בוושינגטון במעמד שלושה נשיאי עבר, ובצל היעדרותו של הנשיא הנוכחי. אובמה סיפר על מפגשים פרטיים וויכוחים ערים בין השניים, ובוש אמר כי "נוכחותו בינינו הפכה אותנו לטובים יותר"

צילום: רויטרס

ארונו של הסנאטור, שמת מסרטן בגיל 81, עבר בקתדרלה הלאומית בוושינגטון, ובתו לא חסכה ביקורת מטראמפ, שלא הוזמן. אובמה ובוש ספדו לו. "נוכחותו בינינו הפכה אותנו לטובים יותר"

נשיאי ארצות הברית לשעבר ברק אובמה וג'ורג' וו. בוש חלקו היום (שבת) כבוד אחרון לסנאטור המנוח ג'ון מקיין, במהלך טקס הלווייתו בוושינגטון. במהלך הטקס בקתדרלה הלאומית בבירה, תקפה בתו של מקיין, שמת בשבוע שעבר בגיל 81 מסרטן במוחו, את הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, שלא הוזמן. מקיין וטראמפ היו יריבים מרים, והאחרון ספג ביקורת רבה על כך שלא פרסם הצהרה מכובדת עם מותו של גיבור מלחמת וייטנאם.

במקומו של טראמפ, ששיחק בזמן הטקס גולף, נכחו בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, אחד מיועצי הנשיא. גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון נכח באירוע, אך לא נשא דברים. בין המקדימים להגיע להלווייתו של מקיין הייתה אמו, רוברטה מקיין בת ה-106, שהגיעה על כיסא גלגלים.

מסעו האחרון של מקיין החל ביום חמישי באריזונה, ומשם המשיך למבנה הקונגרס. הוא ייקבר מחר בטקס פרטי באקדמיית הצי באנפוליס, מרילנד. בדרכו מגבעת הקפיטול לקתדרלה, הארון עצר באתר הזיכרון של יוצאי מלחמת וייטנאם, שם רעייתו סינדי הניחה זר לזכרו.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ארצות הברית תבטל את המימון לארגון אונר"א
ממשל טראמפ הודיע רשמית: מבטלים את המימון לארגון אונר"א
דיווח: ארה"ב מגבשת רשימה של מטרות בסוריה למקרה של תקיפה כימית

המשמר הלאומי של אריזונה, נושא את ארון הקבורה של הסנאטור ג'ון מקיין ,בטקס האזכרה בפניקס. רויטרס
טראמפ לא הוזמן. ארונו של מקיין בטקס בוושינגטון/רויטרס

בתו של מקיין, מייגן, תקפה את טראמפ ואת סיסמת הבחירות שלו, ואמרה כי "את אמריקה של ג'ון מקיין לא צריך להפוך לנהדרת שוב, כי אמריקה תמיד נהדרת".

אובמה, שניצח את מקיין בבחירות ב-2008, אמר כי "ג'ון האמין בוויכוחים כנים ובשמיעת דעות אחרות". הוא סיפר כי במהלך נשיאותו היה מגיע מקיין לבית הלבן, והשניים היו משוחחים. "חילוקי הדעות שלנו לא נעלמו במהלך השיחות הפרטיות האלה - הם היו אמיתיים ועמוקים. אבל נהנינו מזמן שחלקנו מחוץ לאור הזרקורים. למדנו אחד מהשני. מעולם לא הטלנו ספק בכנות של האדם השני או בפטריוטיות שלו".

"בכמה נקודות שונות לאורך הקריירה הארוכה שלו, ג'ון התעמת עם מדיניות ועם נהלים שהוא האמין שאינם ראויים לקרות בארצו. מול אלו שהיו בשלטון, ג'ון מקיין היה מתעקש: 'אנחנו טובים מזה, אמריקה טובה מזה'". עוד המשיך הנשיא הרפובליקני לשעבר ואמר: "ג'ון היה הראשון לומר שהוא אינו אדם מושלם, אבל הוא הקדיש את חייו לאידאלים הלאומיים, שהם מושלמים יותר ממה שגברים ונשים יכולים לדמיין".

בכירים נוספים שהגיעו הם חברי הקונגרס פול ריאן ומיטש מקונל, וגם שר החוץ לשעבר ג'ון קרי, וליאון פאנטה, שר ההגנה לשעבר, שכמו מקיין לחם גם הוא במלחמת וייטנאם.

הלווייתו של הסנאטור ג'ון מקיין. רויטרס
ארונו של מקיין מוכנס לכלי הרכב בוושינגטון/רויטרס

לאחר מותו של מקיין, התייחס טראמפ באופן לקוני בלבד, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. בעיתון "וושינגטון פוסט" דווח כי אנשי הסגל של הנשיא הציעו לפרסם הודעה רשמית מטעם הבית הלבן, אך הנשיא דחה את ההצעה - והעדיף לפנות לפלטפורמה החביבה עליו כדי לשגר באופן מקוון את ברי ההספד הקצרים שלו: "האהבה והכבוד שאני רוחש לו הועברו למשפחתו של הסנאטור. לבנו והתפילות שלנו עמכם".

שלושה ימים לאחר מכן, לאור הביקורת הציבורית, הורה הנשיא להוריד את הדגלים בבית הלבן לחצי התורן. זאת לאחר שמוקדם יותר באותו יום הם הושבו לתורן מלא. בהצהרה שפרסם הבית הלבן נמסר כי "טראמפ מכבד את שירותו של ג'ון מקיין במדינה, למרות ההבדלים בנושאי מדיניות".

הלווייתו של הסנאטור ג'ון מקיין. רויטרס
הלווייתו של מקיין/רויטרס

באותו יום, הקריא חברו ריק דיוויס, שהיה מנהלו בקמפיין לנשיאות לפני עשור, הצהרה פומבית אחרונה שהותיר הרפובליקני מאריזונה.

גם בדבריו האחרונים תקף מקיין את טראמפ, והורה להגיד בשמו כי "אנו מחלישים את גדולתנו כשאנו מבלבלים בין אהבת המולדת לבין יריבויות שבטיות שזרעו טינה, שנאה ואלימות בכל קצווי תבל. כשאנו מתחבאים מאחורי חומות במקום להפיל אותן. כשאנו מטילים ספק בכוחם של ערכינו במקום לבטוח בהם שישמשו ככוח גדול לשינוי, כפי שהיו תמיד".

(עדכון ראשון 16:49)

הלווית ג'ון מקיין ברק אובמה וושינגטון ארה"ב ארצות הברית. AP
אובמה בהלוויה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully