וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארצות הברית תבטל את המימון לארגון אונר"א

31.8.2018 / 9:46

לפי הפרטים שפורסמו ב-"וושינגטון פוסט", ההחלטה צפויה להתפרסם בשבועות הקרובים כחלק מההערכה המחודשת לגבי סוגיית סיוע החוץ של הממשל. גורם במחלקת המדינה לוואלה! NEWS: "אנחנו ממשיכים ללמוד ולבחון את האלטרנטיבות הטובות ביותר לפתרון צודק של סוגיית הפליטים"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ממשל טראמפ החליט לבטל את המימון לתכניות האו"ם המיועדות לפליטים פלסטינים (אונר"א), וזאת כחלק מההחלטה להשקיע כספים רק במקומות שעולים בקנה אחד עם המדינות האמריקנית - כך דווח הלילה (שישי) הוושינגטון פוסט. הבית הלבן מעוניין להודיע על הפחתה דרמטית של מספר הפליטים בהם מכירה ארצות הברית, כדי "להוריד את זכות השיבה מן השולחן, כפי שטראמפ אמר שהוריד את ירושלים משולחן המשא ומתן כאשר הכיר בה כבירה".

ארצות הברית היא התורמת הגדולה ביותר של אונר"א, ובשנת 2017 ממנה כשליש מתקציב הארגון. מוקדם יותר השנה, הממשל הודיע כי יפחית את המימון במחצית - מ130 מיליון דולר ל-65 מיליון. לפי הוושינגטון פוסט, בהתאם להחלטה החדשה זה יהיה התשלום האחרון שיועבר לארגון.

המהלך צפוי להתבצע כחלק מן ההערכה המחודשת בבית הלבן לגבי סוגיית סיוע החוץ של הממשל. בנוסף דווח כי ההחלטה צפויה להתפרסם בשבועות הבאים, ובה יביע הממשל את מורת רוחו מן האופן שבו פועל ארגון אונר"א, לרבות מן ההתנהלות הכספית וכן מן ההכרה של הארגון בחמישה מיליון פליטים פלסטינים. הממשל צפוי להודיע, כפי שדווח בתחילת השבוע בחברת החדשות, כי מספר הפליטים שבו הוא מכיר הוא רק עשירית מכך, ועומד על כחצי מיליון פלסטינים.

לקריאה נוספת:
קושנר פועל לביטול מעמד מיליוני פליטים פלסטינים: "אונר"א - מושחתת"
בכיר פלסטיני: שליחי טראמפ מנסים להפיל את הרשות הפלסטינית
לאחר הקיצוץ האמריקני: בלגיה תעביר 23 מליון דולר לאונר"א

טראמפ הציג הסכם סחר חדש עם מקסיקו; קנדה נשארה בחוץ. צילום: רויטרס, רויטרס
טראמפ הציג הסכם סחר חדש עם מקסיקו; קנדה נשארה בחוץ/רויטרס, צילום: רויטרס

"כרגע אין שינוי במדיניות, אבל אנחנו ממשיכים להעריך ולבחון את האלטרנטיבות הטובות ביותר לפתרון צודק של בעיית הפליטים", אמר גורם במחלקת המדינה לוואלה! NEWS. לגבי קיצוץ המימון, ציין הגורם כי כרגע אין למחלקת המדינה מה למסור בנושא.

לפני שלושה ימים התייחסה שגרירת ארצות הברית ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, לסוגיית אונר"א. "אנחנו המדינה הנדיבה ביותר בעולם", אמרה היילי בכינוס של מכון המחקר FDD בוושיגטון. "אנחנו מאמינים בזכויות אדם, אנחנו מאמינים בדמוקרטיה. באונר"א יש כמה בעיות. ראשית, מספר בלתי נגמר של פליטים שממשיכים לקבל סיוע. אבל חשוב מכך - הממשלה הפלסטינית ממשיכה לחבוט באמריקה. וביד השנייה הם מבקשים את כספי אונר"א".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, במהלך ישיבת מעוצת הביטחון של האו"ם במהלך החלטת הפסקת אש להפצצה הסורית במטה האו"ם בניו יורק, ארה"ב, 24 בפברואר 2018. רויטרס
השגרירה היילי באו"ם/רויטרס

"אנחנו עדיין התורמת הגדולה ביותר של אונר"א", הוסיפה. "התפקיד שלנו הוא לא לספוג את החבטות כשאומרים לנו שאנחנו לא נדיבים כלפי הפלסטינים, ואז לשלם עבורם. אנחנו נסכים להיות שותפים שלהם, אבל רק אם הם יראו שהם מאמינים בזה. תראו לנו שאכפת לכם, ואז אנחנו נחליט אם לחזור ולתת כסף".

היא סיכמה את דבריה בכך שאמרה כי אם סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים תבע רפורמות מקיפות, ארצות הברית תשקול לחזור ולשתף עמה פעולה. "קיצצנו את התקציב בחצי, אמרנו שהם צריכים לעשות רפורמה ולתקן את מה שהם עושים, כי הם מלמדים דברים אנטי ישראליים ואנטי אמריקנים בספרי הלימוד שלהם, זה מאוד פוליטי. אז במקום 130 מיליון אנחנו נותנים להם 65 מיליון. הם לא אומרים 'תודה'. אונר"א הוציאה אותם למחות ברחובות שלא נתנו יותר. אונר"א יכולה להישאר שם, ואנחנו נתרום אם הם יבצעו רפורמות. אם הם ישנו את ספרי הלימוד, אם הם ישנו את מספר הפליטים למספר מדויק".

עזה אונר"א. AP
"נתרום אם יבוצעו רפורמות". סיוע מאונר"א/AP

בשבוע שעבר, הודיעה מחלקת המדינה על קיצוץ של יותר מ-200 מיליון דולר בסיוע לפלסטינים בתום בחינת המימון למיזמים בגדה המערבית וברצועת עזה.

"בהנחיית הנשיא טראמפ, בחנו מחדש את הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית בגדה המערבית ובעזה כדי להבטיח שהתקציב הזה מושקע בהתאם לאינטרסים הלאומיים האמריקניים ושל משלם המסים האמריקני", נכתב בהודעת מחלקת המדינה. "בעקבות הבחינה מחדש, ובהוראת הנשיא, אנחנו נעביר למקום אחר יותר מ-200 מיליון דולר שהוקצו במקור לתכניות בגדה המערבית ובעזה".

עוד נכתב כי "ההחלטה לוקחת בחשבון את האתגרים העומדים בפניה של הקהילה הבינלאומית בהעברת סיוע לעזה, שבה שלטון חמאס מסכן את חייהם של אזרחי עזה ומדרדר את המצב ההומניטרי והכלכלי הנואש ממילא".
גורם במחלקת המדינה אמר בשבוע שעבר כי ההחלטה שהתקבלה היא נפרדת אך בהתאם לרוח חוק טיילור פורס, שמגביל את הסיוע לרשות הפלסטינית עד להפסקת העברת משכורות למחבלים כלואים ולמשפחותיהם. לדבריו, "השלטון המושחת והלא לגיטימי של חמאס גרם לסכסוך, לעוני ולחוסר תקווה, בזמן שהוא פוגע ביכולת של הקהילה הבינלאומית לעזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully