וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: שליחי טראמפ מנסים להפיל את הרשות הפלסטינית

בריאיון לרדיו קול פלסטין אמר סאיב עריקאת, יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, כי מטרת ביקורם של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט היא לשנות את השלטון המדיני והפוליטי בגדה ולפגוע באונר"א. השניים צפויים להיפגש הערב בשנית עם נתניהו

צלמים זמניים מורשים

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת אמר היום (שבת) כי ביקורם של שליחי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט באזור מטרתו לחסל את ההנהגה הפלסטינית. לדברי עריקאת, מקורבו של יו"ר הרשות אבו מאזן, מדובר בניסיון לשנות את השלטון המדיני והפוליטי בגדה המערבית ולפגוע בסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א).

בריאיון לרדיו קול פלסטין אמר עריקאת כי השניים רוצים לבטל את אונר"א דרך ההצעה להעביר את כספי התמיכה ישירות למדינות שמארחות פליטים. עוד אמר כי השליחים מנסים לסדר עסקה כספית בסך מיליארד דולרים לרצועה, שמטרתה הקמת פרוייקטים ללא קשר לאונר"א, תחת מה שהם מכנים "פתרון המשבר ההומניטרי".

אתמול נפגשו גרינבלט וקושנר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה, שארכה כארבע שעות, דנו השלושה בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי ברצועה. בהודעת לשכת ראש הממשלה אחרי הפגישה נאמר כי "נתניהו הביע הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל". השלושה צפויים להיפגש היום פעם נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
"יד ושם" ומשחק כדורגל ביפו: הנסיך ויליאם מגיע לביקור בישראל
ח"כ יצחק הרצוג נבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית
טראמפ יצא מארגון צבוע שאינו ראוי לשמו - והתייצב שוב לצד ישראל

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, דיויד פרידמן ורון דרמר בלשכתו בירושלים - 22 ביוני 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
גרינבלט וקושנר בפגישה עם נתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

קושנר וגרינבלט הגיעו לישראל בתום מסעם במזרח התיכון, לאחר שביקרו בכמה מדינות באזור. בכמה הזדמנויות פורסם כי השניים מתכוונים להציג את יוזמת השלום עליה עבדו בשנה האחרונה עם תום חודש הרמדאן, אולם כעת נדמה כי המועד יידחה במעט וכי מדובר בשלבי הגיבוש הסופיים של התכנית.

הפלסטינים מצדם מחרימים את התיווך האמריקני והודיעו כי לא יסכימו לקבל את ארצות הברית בתור מתווכת, וזאת לאחר החלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים. בחודשים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית ביחסים בין ארצות הברית והרשות הפלסטינית. בין היתר, החרימו הפלסטינים את ביקור סגן הנשיא מייק פנס באזור בחודש ינואר השנה. טראמפ, מצידו, הורה לקצץ במחצית את התקציב המועבר לאונר"א.

בשבוע שעבר דווח ב"ניו יורקר" כי ממשל טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו פועלים כדי ליצור קרע בין מדינות המפרץ לפלסטינים. בתחקיר רחב היקף על מדיניותו של נשיא ארצות הברית במזרח התיכון, דווח כי נתניהו מתכנן להשתמש בתכנית השלום שמגבש הממשל כדי לפלג בין מדינות ערב הסוניות לבין הפלסטינים. זאת, כיוון שלפי הדיווח ראש הממשלה מניח שאבו מאזן ידחה אותה בעוד שמנהיגי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות יאמצו אותה וכך יתקרבו לישראל, לנוכח החשש המשותף שלהן מפני איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully