וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יצחק הרצוג נבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

21.6.2018 / 15:31

יו"ר האופוזיציה שיתפטר מהכנסת לצורך מילוי התפקיד ייכנס אליו לכל המאוחר בתחילת אוגוסט במקומו של נתן שרנסקי. ההמלצה ניתנה באופן חריג בניגוד לעמדת ראש הממשלה שתמך בשר יובל שטייניץ. בעקבות המינוי ביטל נתניהו ישיבה עם הסוכנות שהייתה אמורה להתקיים ביום שני

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל תמליץ ביום ראשון לחבר הנאמנים של הארגון לבחור בראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות לתקופה של ארבע שנים. חבר הנאמנים שיתכנס ביום ראשון למשך שלושה ימים צפוי לקבל את ההמלצה.

הרצוג שיתפטר מהכנסת לצורך מילוי התפקיד ייכנס אליו לכל המאוחר עד תחילת חודש אוגוסט בעוד כחודשיים. ההמלצה של ועדת המינויים ניתנה באופן חריג בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביע תמיכה מאוחרת במעומדות של השר יובל שטייניץ לתפקיד.

בחירתו של הרצוג בניגוד לעמדת נתניהו הובילה למשבר בין ראש הממשלה לסוכנות היהודית. ביום שני הייתה אמורה להתכנס ישיבת הוועדה לתיאום הפעולות בין הממשלה לסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית אולם ראש הממשלה ביטל אותה.

עוד בוואלה! NEWS:
מרמה והפרת אמונים: כתב אישום הוגש נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות
הנאשם חשף: חמאס שילם להורי תינוקת כדי שיטענו שמתה מגז מדמיע של צה"ל
פריצת דרך עם העד מהחתונה: כך התיר בית הדין את מסורבת הגט

יצחק הרצוג במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אקח על עצמי את התפקיד". ח"כ הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

כבר אתמול הצביעה ועדת המינויים בעד הרצוג כמי שיועד לתפקיד, אך קודם ההחלטה הסופית חלה עליה חובת התייעצות עם נתניהו. האחרון עודכן בהחלטה אך הביע התנגדות. הוא ביקש מחברי הוועדה להיפגש עם השר שטייניץ, ואלה נפגשו אתו היום, ולבסוף החליטו להמליץ סופית על הרצוג. 9 חברים בוועדת המינויים הצביעו בעד, 1 התנגד.

ח"כ הרצוג מסר לאחר ההחלטה כי הוא מוכן לקבל את התפקיד. לדבריו, "לאור פניה שקיבלתי ממנהיגי יהדות התפוצות, הסכמתי לקחת על עצמי את תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. אלה הם ימים של אתגרים משמעותיים בכל הנוגע ליחסי העם היהודי ומדינת ישראל. אכנס לתפקיד החל מה-1 לאוגוסט".

יובל שטייניץ בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
זכה לתמיכת נתניהו. השר שטייניץ/נועם מושקוביץ

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי ברך את הרצוג ואמר כי "בוז'י הוא האיש הנכון במקום הנכון כדי לחבר את יהדות ארצות הברית והעולם בחזרה לישראל".

קודם כניסתו לתפקיד, ייאלץ הרצוג להתפטר מהכנסת, והצעד עלול לעורר מחדש את הקרב על תפקיד ראש האופוזיציה. מי שאמור לקבל את התפקיד הזה באופן אוטומטי הוא יושב ראש המפלגה הכי גדולה באופוזיציה, אך מכיוון שיו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אינו חבר כנסת והוא אינו יכול להיבחר לתפקיד. לכן, כעת צפוי להיפתח מאבק אופוזיציוני, בדגש על המחנה הציוני על התפקיד.

התפקיד נחשב נחשק ביותר זאת משום שהחוק קובע כי יו"ר האופוזיציה נהנה מאבטחה צמודה, לפגישה חודשית עם ראש הממשלה לקבלת עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים ולשכה משודרגת בכנסת. המכהן בתפקיד זכאי לנאום בכנסת מיד לאחר ראש הממשלה בכל דיון מדיני, אם וכאשר יתקיים ובדיונים מסורתיים נוספים. בין השמות הבולטים שעלו בעבר כרלוונטיים לתפקיד: שלי יחימוביץ' וציפי לבני. במקומו של הרצוג צפוי להיכנס לכהן כח"כ, המועמד הבא ברשימת המחנה הציוני: רוברט טיבייב שכיהן כח"כ במפלגת קדימה.

(עדכון ראשון: 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully