וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם חשף: חמאס שילם להורי תינוקת כדי שיטענו שמתה מגז מדמיע של צה"ל

21.6.2018 / 11:19

לילא אל-גונדור מתה בחודש שעבר במהלך "הפגנות השיבה" על גדר רצועת עזה, והפלסטינים טענו כי צה"ל אחראי למותה. בן דודה הועמד לדין לאחר שחצה את הגדר והודה כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שילם 8,000 שקלים למשפחה כדי שתסתיר את סיבת המוות האמיתית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הוריה של התינוקות הפלסטינית לילא אל-גונדור קיבלו 8,000 שקלים כדי לומר שהיא נהרגה משאיפת גז מדמיע שנורה בידי צה"ל, ולא ממחלת דם ממנה סבלה - כך מסרה היום (חמישי) פרקליטות מחוז דרום בכתב אישום שהוגש נגד בן דודה של הפעוטה. בחודש שעבר טענו פלסטינים כי צה"ל אחראי למותה, אך מכתב האישום עולה כי מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר שילם למשפחתה כדי שתבדה את הסיפור.

בכתב האישום נגד תושב עזה כבן 20, שנאשם בחברות בארגון טרור, ניסיון להסתננות ובניסיון לפגיעה ברכוש צה"ל, מתואר כי ב-14 במאי יצא הנאשם להשתתף בצעדת השיבה שהתנהלה מול גבול ישראל באזור סג'עיה שברצועת עזה. במקום התקהלו כ- 10,000 אנשים, חלקם טיפסו על חומת מעבר גבול קרני וניסו להשחית את השערים של מעבר הגבול. כשהשתתף הנאשם בהתפרעות בקרבת הגבול, התקשרה אליו אמו ואמרה לו כי ביתה של מרים אחותה, תינוקת בת שמונה חודשים מתה.

עוד בוואלה! NEWS:
האיום התת-ימי שוב כאן: הקיץ הגיע ועמו נחילי המדוזות
אלוף רוני נומה לא ימתין לסבב מינוי הרמטכ"ל וסגנו - ויפרוש מצה"ל
ועדת המינויים של הסוכנות היהודית בחרה בהרצוג ליו"ר הבא; נתניהו מתנגד

הלוויתה של התינוקת שנהרגה משאיפת עשן מההפגנות בגבול רצ"ע. רויטרס
הלוויתה של התינוקת שנהרגה משאיפת עשן מההפגנות בגבול רצ"ע/רויטרס

כשהגיע הנאשם לביתו נודע לו כי לילא מתה עקב מחלת דם שככל הנראה דומה למחלה שגרמה למותו של אח אחר של התינוקת, סליפ, שמת בשנת 2017 בגיל דומה, וכי ההורים אמורים לעבור בדיקות דם כתוצאה מכך. מאוחר יותר נודע לנאשם כי דודתו מרים ובעלה אנוואר סיפרו לתקשורת עי לילא מתה בשל שאיפת גז מדמיע במהלך הפרות הסדר.

דובר צה"ל בשפה הערבית, רב-סרן אביחי אדרעי, הטיל ספק בטענות לאחר מותה. "יש בידינו כמה עדויות שמטילות ספק באמינות ההודעה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "היינו במחנה אוהלים ממזרח לעזה, כשהישראלים החלו לפזר הרבה גז מדמיע", אמרה היאם עומר, סבתה של התינוקת, בזמן שהמתינה בבית החולים עם ההכנות לקבורתה.

"הבן שלי התחיל לבכות לי שלולו צורחת ומייבבת", סיפרה. "לקחתי אותה משם, חזרנו הביתה והיא הפסיקה לבכות. חשבתי שהיא ישנה, אבל לקחתי אותה לבית חולים לילדים והרופא אמר לי שהיא מתה".

עוד באותו נושא

הפלסטינים קוברים את הרוגי ההפגנות: "לילא הפסיקה לבכות - ומתה"

לכתבה המלאה
עזה , יוני 2018. רויטרס
עימותים בגבול רצועת עזה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully