וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית בחרה בהרצוג ליו"ר הבא; נתניהו מתנגד

21.6.2018 / 10:52

יו"ר האופוזיציה נבחר כמועמד הסוכנות, ובשבוע הבא צפוי חבר הנאמנים להצביע על המינוי. לפי שעה נראה כי אם לא יתקיים מהלך חריג, ייבחר מועמדו של ראש הממשלה, השר שטייניץ. נתניהו פוזל גם לעבר ראשות קק"ל שנמצאת בידי העבודה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית שמורכבת מנציגי ההסתדרות הציונות העולמית, קרן היסוד והקהילה היהודית בארצות הברית, בחרה הלילה (חמישי) ביו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג כמועמדה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. הוועדה בחרה בהרצוג ברוב של תשעה קולות מול אחד לטובת הרצוג.

יו"ר הסוכנות הנוכחי נתן שרנסקי מכהן בתפקיד כבר שתי קדנציות, ובעבר הסכים לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך בשנה נוספת את כהונתו. עם זאת, הוא כבר הבהיר כי הוא מתכוון לפרוש ביוני 2018, בתום תשע שנים בתפקיד. הבחירה מותנית באישור חבר הנאמנים של הסוכנות, שצפוי להצביע על המינוי בכינוס התקופתי הבא שלו, המתוכנן להתקיים ביום ראשון.

עוד בוואלה! NEWS:
יום אחרי שנסע לטיול שלפני הגיוס: ישראלי בן 19 נהרג בתאונה בזנזיבר
טראמפ: צפון קוריאה החזירה את שרידיהם של 200 חיילים אמריקנים
האיום התת-ימי שוב כאן: הקיץ הגיע ועמו נחילי המדוזות

יצחק הרצוג במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
תשע נגד אחד לטובתו. הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ועדת המינויים סימנה את הרצוג כיו"ר הסוכנות הבא אך קודם ההחלטה הסופית חלה עליה חובת התייעצות עם נתניהו. ראש הממשלה קיבל את ההמלצה של הוועדה והביע התנגדות לבחירה. הוא עדכן שהמועמד מטעמו הוא השר יובל שטייניץ מהליכוד. האחרון לא זומן על ידי הוועדה עד כה, אך בשל רצונו של נתניהו הוועדה צפויה לראיין אותו ביממה הקרובה.

שחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לא מאשר בדרך כלל מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות בניגוד לדעת ראש הממשלה, ולכן ההערכה היא כי לבסוף תתקבל עמדתו. במידה ויחליטו לא לקבל את מועמד ראש הממשלה, זו תהיה דרמה גדולה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יובל שטייניץ בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
צפוי לזכות במינוי. שטייניץ/נועם מושקוביץ

גורמים המעורים בהחלטות ועדת המינויים הביעו תמיהה על נתניהו. "עד כה הוא הסתייג מהמועמדות של שטייניץ", אמרו. לדבריהם, "לא ברור האם נתניהו פועל כך כי הוא רוצה לתבוע ממפלגת העבודה את ראשות קק"ל במסגרת חלוקת התפקידים במוסדות הציוניים". בראש ארגון קק"ל עומד חבר מפלגת העבודה דני עטר. ההערכה היא כי אם הרצוג יקבל את תפקיד יו"ר הסוכנות, מפלגת העבודה תיאלץ לוותר על תיק קק"ל, ולהעבירה לליכוד. בעבודה לא ימהרו לוותר על התפקיד.

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה כי "ועדת המינויים ממשיכה בדיוניה וטרם נפלה החלטה. לכשתתקבל, היא תובא להצבעה בכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות, כמקובל. החבר מתכנס בתחילת השבוע הבא בירושלים לשלושה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully