וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך עם העד מהחתונה: כך התיר בית הדין את מסורבת הגט

21.6.2018 / 15:22

חמש שנים נאבקה רעייתו לשעבר של סרבן הגט, עודד גז, כדי לצאת לחופשי. בית הדין הצליח לבטל את נישואיהם לאחר שהוכיח כי העד כבר בחופתם לא שמר תורה ומצוות דבר שפסל את החתונה. "לא מותירים אבן שלא נהפכה במאמץ להביא מזור לכל העגונות", אמר מנהל בתי הדין הרבניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סירב לתת גט במשך יותר מחמש שנים. עודד גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

אשתו של עודד גז, סרבן הגט שנמלט מהארץ ונתפס בבלגיה - שוחררה השבוע מעגינותה בצעד נדיר ביותר של הפקעת קידושין. בבית הדין אמרו כי "מעמדה הוא כשל רווקה שלא נישאה מעולם". פסק הדין של ההחלטה נותר חסוי אך הנהלת בית הדין פרסמה היום (חמישי) הודעה חריגה שמספקת הצצה מאחורי הקלעים לאופן שבו הדיינים בבית הדין האזורי בחיפה קיבלו את ההחלטה "לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז, ולהתיר את האישה מעגינותה".

הרכב בית הדין, בראשותו של הראב"ד הרב אברהם מאיר שלוש, הרב דניאל אדרי והרב שמואל אברהם חזן ניהלו בשבועות האחרונים דיונים באשר לתוקף הקידושין. בהנהלת בתי-הדין הרבניים נטען היום כי הדיונים התמקדו בין היתר באורח חייו של אחד מהעדים בחופה של גז זאת מתוך מטרה לפסול את עדותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב החרם שהוצא נגד גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה של בתי הדין נכתב כי "העד היה אדם דתי שגדל במשפחה שומרת תורה ומצוות ולמד בחינוך דתי, ותקופה קצרה אף למד בישיבה. בתקופה שבה היה עד כבר יצא מ'הדת' וחי חיים המנוגדים באופן מוחלט וברור לתורה ומצוות: חילל שבת בפרהסיה 'למהדרין', כולל הדלקת אורות בשבת, בישול ונסיעה בשבתות, ובשלב מסויים אף עבד כמציל בשבתות. קיים יחסי אישות מלאים עם נשים, ובעדותו לבית הדין אמר כי 'הייתי מודע לאיסור נידה אבל זה לא הפריע לי'".

לפי בתי הדין, "לחתונה כעד אומנם הוא הגיע עם כיפה, לבקשת עודד גז. הרב אורי שרקי שסידר את הקידושין לא ידע זאת, אך חבריו בהחלט ידעו כי הוא רחוק מלהיות יהודי 'שומר תורה ומצוות' - גם בהגדרה ה'לייטית'".

כשהתברר שהעד אינו שומר תורה ומצוות, רצו בבית הדין לגבות את העדויות שקיבלו כדי להפקיע את הנישואין. בבתי הדין נטען כי "אל בית הדין הגיעו בנוסף שניים מחבריו לדירה, שהעידו על חילול שבת מלא שלו ועל העובדה שהיה "פרוץ בעריות", כהגדרת ההלכה. אחד מהעדים סיפר כי באחד הפעמים אף קיים יחסי מין עם אחת מחברותיו כשהדלת חצי פתוחה והם נמצאים מחוץ לחדר בסוג של פרהסיה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

סופו של מרדף בינלאומי

לאחר דיונים, עדויות וסקירות מקצועיות - הוחלט בצעד נדיר ביותר "לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז, ולהתיר את האישה מעגינותה". מבית הדין הבהירו כי "על פסק הדין סמכו את ידיהם גדולי הרבנים העוסקים בתחום". הרב דוד מלכא, מנהל בתי הדין הרבניים אמר השבוע כי "פסק דין זה מוכיח שוב כי בית הדין נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו - הן המבצעיים והן ההלכתיים ולא מותיר אבן שלא הפך במאמצים אדירים להביא מזור לכל העגונות במדינת ישראל".

התיק של סרבן הגט גז התנהל בבתי הדין הרבניים במשך חמש שנים. הוא עלה לראשונה לכותרות עם החלטת הדיינים להטיל על גז חרם, סנקציות ושיימינג. אחרי ההחלטה, גז נמלט מהארץ באמצעות דרכון מזויף. בסיוע אגף העגונות של בתי הדין החליטה המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים לפתוח בהליכי הסגרה של גז לישראל. בבתי הדין ניהלו אחריו מרדף באמצעות חוקרים פרטיים. תחילה בקפריסין, משם לאוקראינה, לונדון ובלגיה. בתום המרדף, הוא נעצר בבלגיה בפעילות משותפת של האינטרפול ומשטרת ישראל וכעת הוא נמצא בהליכי הסגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully