וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יד ושם" ומשחק כדורגל ביפו: הנסיך ויליאם מגיע לביקור בישראל

21.6.2018 / 19:29

ארבעה ימים עמוסים צפויים לדוכס מקיימברידג', שיהיה נציג בית המלוכה הבריטי הראשון המבקר בישראל. הוא ייפגש עם הנשיא ועם ראש הממשלה, ישתתף באירוע של עיריית תל אביב ויבקר בסיור בירושלים ב"שטחים פלסטינים כבושים", כפי שתואר בהודעת בית המלוכה

עריכה: איתי עמרם

בשבוע הבא ינחת הנסיך הבריטי ויליאם לביקור רשמי ראשון בישראל, הוא צפוי לבקר במוזיאון "יד ושם", להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין ולבקר במעון ראש הממשלה, כשאין עדיין תשובה את מי יפגוש מקרב בני משפחת נתניהו, האם זה יהיה בנימין נתניהו לבד, או בהרכב משפחתי. בתום החלק הרשמי יפגוש יזמי הייטק ואנשי עסקים ישראלים, ופעילים חברתיים בתל אביב.

במהלך הביקור, ייסע הנסיך לרמאללה לפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ויסייר בעיר העתיקה בירושלים, בסיור שהגדיר בית המלוכה בהודעתו - "בשטחים הפלסטינים הכבושים". "אנו מצפים לביקור", אמר היום (חמישי) שגריר ישראל בבריטניה דיוויד קוורי בתדרוך לעיתונאים. "זה ביקור ראשון של בכיר מבית המלוכה, זו הולכת להיות הצלחה גדולה".

עוד בוואלה! NEWS:
היסטוריה גאה בארמון: בן דודה של מלכת בריטניה יתחתן עם בן זוגו
מוות מסתורי בלונדון: שלושה בני אדם נהרגו מפגיעת רכבת
ימי הממלכה מתקצרים: המשפט של שרה סולל דרך לכתב אישום נגד רה"מ

הנסיך וויליאם יוצא מבית החולים לאחר שאשתו ילדה את ילדם ה3, לונדון, 23 באפריל 2018. רויטרס
ביקור ראשון בישראל. הנסיך וויליאם/רויטרס

על השאלה אם יהיה מסר פוליטי לביקור השיב כי "הדוכס מקיימברידג' אינו דמות פוליטית. הוא יגיע לפגוש אנשים, לחוש את ישראל, לראות את ההצלחות בהיי טק, להכיר את התרבות ולחקור את מאפייני המדינה. אני מקווה שנוכל לעזור לו להצליח בזה." בשלב זה קוורי אינו מודע על ביקורים רשמיים נוספים של בית המלוכה בישראל, ומתמקד בלהפוך את הביקור להצלחה.

לדבריו, המטרה היא "לחגוג את השותפות בין ישראל לבריטניה, שנמצאת במצב הכי טוב מאי פעם. אנחנו מקווים שנוכל להראות את זה לדוכס ולחזק את הקשרים הללו בעתיד". על השאלה מדוע בית המלוכה תיאר את הביקור בעיר העתיקה כחלק מהשטחים הפלסטינים הכבושים הסביר כי מדובר במונחים עליהם מתבססת המדיניות הבריטית מזה שנים רבות.

עוד באותו נושא

ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית: לו"ז ביקור הנסיך ויליאם נחשף

לכתבה המלאה

ייפגש עם ניצולי שואה ועם ראש הממשלה נתניהו

בשגרירות הבריטית הסבירו כי הראייה של העולם את ישראל היא מאוד צרה ולשם כך הם רוצים להשתמש בביקור כדי לספר סיפור שונה למי שרואה את ישראל. ויליאם רוצה לחוות את ישראל, לחוש את ישראל ובעצם לעשות עכשיו את מה שלא יוכל לעשות כאשר יהיה מלך בעוד שנים. תכנית הביקור תכלול פמליה צנועה של הנסיך יחד עם מזכירתו האישית והיועץ הדיפלומטי שלו דיוויד מנינג, שתגיע ביום שני, הוא יגיע למלון הקינג דיוויד בירושלים ישירות מהביקור בירדן.

לאחר הפגישות הרשמיות ביום שני, הוא ישאר לנוח ביום שני במלונו, כאשר התוכנית הרשמית תתחיל ביום שלישי בבוקר, אז יבקר הנסיך ביד ושם, שם יפגוש ניצולי שואה שהיו בהסעות למחנות השמדה ב-1940, לאחר הביקור ביד ושם הוא ייסע למעון בבלפור שם עדיין לא ברור במי יפגוש ממשפחת נתניהו, האם זה יהיה רה"מ או כל המשפחה, פגישה זו תהיה סגורה לתקשורת.

"סיוט אמיתי"- נתניהו התייחס לאתגר ההתמודדות עם הרחפנים:"בעלות של 50 ד' אתה יכול לבצע פיגוע בבית הלבן". גדעון צנטנר
ביקור מלכותי במעון ראש הממשלה/גדעון צנטנר

לאחר מכן ייסע לבית הנשיא וייפגש עם ריבלין והיא תהיה פתוחה לתקשורת. אחרי הצהריים יחל החלק הפחות פורמלי. הנסיך יגיע ליפו, למשחק כדורגל של מרכז פרס לשלום עם תלמידים ערבים ויהודים. משם ימשיך לעוד אירוע שמסיבות ביטחוניות לא ניתן לחשוף אותם. בערב יגיע הנסיך למעון השגריר ברמת גן, לקבלת פנים בהשתתפות 350 אנשים לפניהם יישא דברים.

בתום האירוע יחזור למלון קינג דיוויד, ולמחרת ישתתף באירוע של עיריית תל אביב בבית העיר ברחוב ביאליק שם יפגוש פעילים חברתיים, ומשם ימשיך לביקור ברמאללה עם יו"ר הרשות.

בחמישי, בתום הביקור ברמאללה הוא יגיע לביקור בעיר העתיקה בירושלים, בהודעה שהוציאה בית המלוכה נמסר כי הנסיך יסייר בנקודת תצפית של הר הזיתים ויבקר בכנסיית מריה מגדלנה שם נקברה הסבתא רבא שלו שהייתה חסית אומות עולם הנסיכה אליס אמו של הדוכס פיליפ. בשגרירות טרם שמעו התבטאויות של ארגוני חרם על הביקור, אך ישנו צפי למחאה מטעמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully