וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית: לו"ז ביקור הנסיך ויליאם נחשף

25.5.2018 / 2:01

הדוכס מקיימברידג' יגיע בחודש הבא לביקור רשמי ראשון של בן משפחת המלוכה הבריטית בישראל. בעבר ערכו בני המשפחה ביקורים שהוגדרו פרטיים במדינה, בשל התנגדות ממשלת בריטניה מטעמים פוליטיים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ארמון קנזינגטון פרסם הלילה (שישי) את לוח הזמנים הרשמי לביקורו של הנסיך ויליאם בחודש הבא בישראל, בירדן וברשות הפלסטינית. בהודעה שפרסם הארמון נמסר "הוד מעלתו דוכס קיימברידג' (תוארו הרשמי של ויליאם, ט.ש.) יבקר בקיץ הקרוב בירדן, בישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים". בהודעה צוין כי הביקור יתקיים לבקשת ממשלת בריטניה וכי הגעתו של ויליאם צפויה להתקבל בברכה בכל שלושת יעדיו. היום צפוי הנסיך להשתתף בקבלת פנים בשגרירות ישראל בלונדון לציון יום העצמאות ה-70 של ישראל.

על פי לוח הזמנים יגיע הנסיך ויליאם ב-24 ביוני לעמאן, שם ישהה כיממה ולמחרת יטוס לישראל. ביקורו בן שלושת הימים יחל בתל אביב, ב-25 ביוני, ולאחר מכן ימשיך לירושלים. ב-27 ביוני צפוי ויליאם לנסוע לביקור ברמאללה, שבסופו ישוב לישראל. ב-28 ביוני יקדיש את יומו האחרון במדינה לשהות בירושלים. פרטי הביקור המלאים, לרבות האישים שעמם ייפגש הנסיך ויליאם והמקומות שבהם יסייר, ייחשפו לקראת הגעתו לאזור.

הנסיך וויליאם יוצא מבית החולים לאחר שאשתו ילדה את ילדם ה3, לונדון, 23 באפריל 2018. רויטרס
ביקור רשמי ראשון של בן משפחת המלוכה. הנסיך ויליאם/רויטרס

ההודעה על ביקורו המתוכנן של הנסיך, השני בסדר הירושה לאחר אביו צ'ארלס, פורסמה בחודש מרץ האחרון. זהו ביקורו הראשון של ויליאם באזור וביקור רשמי ראשון של חבר בכיר במשפחת המלוכה הבריטית בישראל. זאת, בשל התנגדותה של ממשלת בריטניה הטוענת כי ביקור כזה יתאפשר רק לאחר פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנסיך צ'ארלס אמנם הגיע באוקטובר 2016 להלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, ובשנת 1995 להלווייתו של ראש הממשלה יצחק רבין, אך ביקורים אלה הוגדרו פרטיים.

גם בעלה של אליזבת', הנסיך פיליפ, ביקר בישראל ב-1994 בטקס הענקת תואר חסידת אומות עולם לאמו, הנסיכה אליס, שהצילה יהודים ביוון בשואה. הנסיכה מרגרט והנסיך אדוארד קיימו אף הם בעשורים האחרונים ביקורים לא רשמיים בישראל - אך בכל המקרים במשפחת המלוכה הדגישו כי מדובר בביקור פרטי.

לפני כחודשיים נחשף בוואלה! NEWS כי אחיו של ויליאם, הנסיך הארי, היה אמור להיות בן משפחת המלוכה שיגיע לביקור באזור. אולם, לאחר שהודיע על כוונתו להינשא לשחקנית האמריקנית מייגן מרקל הוחלט כי אחיו יהיה זה שיגיע לישראל וישבור את החרם המלכותי. הנסיך ויליאם יגיע ללא רעייתו, קייט מידלטון, שילדה בחודש שעבר את בנם השלישי לואי ארתור צ'ארלס.

עוד באותו נושא

כך נמנע ברגע האחרון ביקור הנסיך הארי בישראל - ונשלח וויליאם

לכתבה המלאה
הנסיך צ'ארלס בטקס ההלווייה של שמעון פרס בהר הרצל בירושלים, 30 בספטמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
ביקור פרטי. הנסיך צ'ארלס בהלווייתו פרס, אוקטובר 2016/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully