וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נמנע ברגע האחרון ביקור הנסיך הארי בישראל - ונשלח וויליאם

20.3.2018 / 10:46

לוואלה! NEWS נודע כי דווקא אחיו הצעיר של הנסיך וויליאם היה זה שהיה אמור לבקר בישראל. לדברי גורמים ישראליים המעורים הנושא, אחרי שהודיע על נישואיו למייגן מרקל באביב הקרוב, הוחלט שאחיו הבכור יהיה זה שישבור את החרם המלכותי

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

על רקע ההכנות לביקור רשמי ראשון של בית המלוכה הבריטי בישראל ולהגעתו של הנסיך וויליאם בסוף חודש יוני הקרוב, לוואלה! NEWS נודע כי דווקא הנסיך הארי, אחיו הצעיר של וויליאם, היה זה שהיה אמור לבקר בישראל, לפי התכנון המקורי בבית המלוכה. לדברי שני גורמים ישראליים המעורים בנושא, בארמון בקינגהאם החליטו תחילה לשלוח את הנסיך הארי לביקור בישראל, אך בדצמבר האחרון, לאחר שהודיע על נישואיו למייגן מרקל באביב הקרוב, הוחלט שאחיו הבכור יהיה זה שישבור את החרם המלכותי. משגרירות בריטניה בישראל נמסר: אין תגובה.

בתחילת החודש הודיע ארמון קנסינגטון כי ויליאם, דוכס קיימברידג', נכדה הבכור של המלכה אליזבת והשני בסדר הירושה לכתר, יגיע ביוני לישראל, הרשות הפלסטינית וירדן. מדובר בביקור היסטורי - שכן לראשונה מקום המדינה בן משפחת המלוכה הבריטית יבקר בישראל באופן רשמי.

מייגן מרקל לובשת חליפה של אלכסנדר מקווין באירוע עם הנסיך הארי. GettyImages
הנסיך הארי עם מייגן מרקל/GettyImages

עד כה, במרוצת השנים, היו רק ביקורים לא רשמיים של בני משפחת המלוכה בישראל, שהוגדרו כ"פרטיים", לאור התנגדות פוליטית של ממשלת בריטניה שטענה כי ביקור כזה יתאפשר רק לאחר שיימצא פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני. אביו של ויליאם, צ'ארלס, הגיע לישראל להלוויותיהם של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין והנשיא לשעבר שמעון פרס, ובעלה של אליזבת', הנסיך פיליפ, ביקר כאן ב-1994 בטקס הענקת תואר חסידת אומות עולם לאמו, הנסיכה אליס, שהצילה יהודים ביוון בשואה. גם הנסיכה מרגרט והנסיך אדוארד קיימו בעשורים האחרונים ביקורים לא רשמיים, ובכל המקרים הארמון הדגיש שמדובר בביקור פרטי.

עוד באותו נושא

ביקור מלכותי ראשון: הנסיך וויליאם יגיע לישראל בקיץ

לכתבה המלאה
קייט מידלטון, הנסיך וויליאם וילדיהם בביקור בוורשה, 17 יולי 2017. GettyImages
השלישי בדרך. הנסיך וויליאם עם קייט מידלטון ושני ילדיהם/GettyImages

הנסיך וויליאם הוזמן כבר ב-2013 לישראל, להשתתף בחגיגות ה-90 של הנשיא לשעבר שמעון פרס, אך בארמון דחו אז בנימוס את ההזמנה. במשך השנים, ההסבר שניתן בבית המלוכה הוא שהמלכה ובני ביתה פועלים על פי הנחיית הממשלה. כעת, ככל הנראה, חל שינוי במדיניות של הממשלה הבריטית שכן, במרץ האחרון, הנשיא ריבלין העביר הזמנה רשמית לשר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון, והפעם ההזמנה נענתה.

החתונה של הארי ומייגן מרקל היא לא החגיגה היחידה במשפחת המלוכה שמשפיעה על הביקור. רעייתו של ויליאם, הנסיכה קייט, צפויה ללדת באפריל את ילדם השלישי, ולכן לא תצטרף לביקורו הראשון במזרח התיכון. במהלך הביקור, שעל תכנונו הופקד מנכל משרד החוץ יובל רותם, ויליאם צפוי להיפגש עם ראש הממשלה והנשיא וככל הנראה יבקר בבתי עלמין בהם קבורים חיילים בריטיים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully