וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מגבשת רשימה של מטרות בסוריה למקרה של תקיפה כימית

לאור הקרבות במחוז המורדים באידליב שבצפון סוריה חוששים בארה"ב ממתקפה כימית של משטר אסד שתסייע לו לכבוש את האזור. הרוסים הביעו תמיכה באסד וקראו למורדים "לא לשחק באש", בעוד שוושינגטון טענה כי רוסיה "מטשטשת את האמת"

אתר רשמי

מומחי צבא ומודיעין בצא ארצות הברית החלו לגבש רשימה של מתקני נשק כימיים סוריים למקרה שהנשיא דונלד טראמפ יחליט על סבב תקיפות חדש - כך מסרו הלילה (שבת) גורמים אמריקניים רבים לרשת CNN. טרם התקבלה החלטה שכזו, אך גורם בממשל המעורה בנושא אמר כי "התגובה יכולה להיות מהירה מאוד" אם משטרו של בשאר אסד יעשה שימוש נוסף בנשק כימי. לדברי הגורם, רשימת המטרות שהורכבה תעניק לפנטגון נקודת פתיחה טובה אם טראמפ יחליט לפעול.

בארצות הברית חוששים כי המתקפה המתוכננת של צבא סוריה ובעלי בריתו באידליב עשויה לכלול שימוש בנשק כימי, אם המורדים יצליחו לעכב את התקדמות כוחות המשטר. שני גורמים ביטחוניים אמרו כי המשטר העביר מסוקי קרב לאזור אידליב בשבועות האחרונים. החשש הוא שהם ישמשו להטלת חביות נפץ מלאות בכלור, על אף שהם גם יכולים לשמש למטרות תקיפה קונבנציונלית.

עוד אמרו הגורמים כי גם מתקפה קונבנציונלית על העיר תוביל לאלפי הרוגים ותחריף את המשבר ההומניטרי לאורך גבול סוריה וטורקיה.

עוד בוואלה! NEWS
ממשל טראמפ הודיע רשמית: מבטלים את המימון לארגון אונר"א
תשוש ובעל משקל עודף: תמונה של מובארק מסעירה את הרשת במצרים
"חייבים לשים לזה סוף": מכת הפשיעה המשתוללת במגזר הערבי

אדם שנפגע במתקפה של המשטר הסורי באזור דמשק מטופל בבית חולים, 26 בפברואר 2018. רויטרס
אדם שנפגע משאיפת כלור באזור דמשק, פברואר/רויטרס

גם היחסים הדיפלומטיים מתחממים ואתמול הזהיר שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, את שר החוץ הרוסי בחשבון הטוויטר שלו: "סרגיי לברוב מגן על ההתקפה הסורית והרוסית על אידליב וארצות הברית רואה בכך הסלמה מסוכנת של הסכסוך".

מוקדם יותר השבוע שר החוץ הרוסי יצא במסר למדינות המערב - לא "לשחק באש" עם אידליב. "ידוע היטב שההתקדמות של הפתרון הסורי, הפתרונות ההומניטאריים והמאבק בטרור אינה לרוחו של כל אחד", אמר לברוב. עוד הוסיף כי הקסדות הלבנות, קבוצה של עובדי הצלה לא חמושים, התכוננו להאשים את הממשלה הסורית במתקפה כימית כעילה לפעולה צבאית. "עוד פרובוקציה כזאת נערכת על מנת להפריע לפעולה האנטי-טרוריסטית באידליב", אמר לברוב, "לאחר שראינו את העובדות הזהרנו לא לשחק באש", הוסיף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במסיבת עיתונאים במוסקבה, 28 במאי 2018. רויטרס
מזהיר ש"לא לשחק באש". לברוב/רויטרס

אתמול השיב דובר הפנטגון, שון רוברטסון, לדבריו של לברוב: "רוסיה פתחה במסע דיסאינפורמציה מרוכז כדי להכפיש את ארצות הברית, את השותפים ובעלי הברית הבינלאומיים באופן ספציפי. רוסיה הציעה כי כעילה לפגיעה של ארצות הברית במשטר אסד, סוריה תכננה התקפה של נשק כימי. זה אבסורד".

"העובדה שרוסיה מבקשת לשתול שקרים מזויפים על שימוש בנשק כימי מעידה על כך שמוסקבה מנסה להסיח את דעתה מהאשמה שלה בשימוש בנשק מתועב זה", הוסיף רוברטסון. "מאמציה של רוסיה לטשטש את האמת רק מדגישים את תפקידה שנים רבות - הפעלת הרצח בניצוחו של משטר אסד".

הפנטגון במעקב אחר הפעילות הרוסית

הפנטגון עוקב בדריכות אחר התמרונים הצבאיים הרוסיים במזרח התיכון. 26 ספינות מלחמה ויותר מ-30 מטוסים קרב יהיו חלק ממה הרוסים מכנים - התרגיל הכי גדול באזור.

פקיד אמריקני בכיר אמר כי ארצות הברית סבורה שהרוסים ביצעו התעצמות של ספינות מלחמה ימיות כדי להיות מוכנים לתקיפה אמריקנית בתגובה לשימוש של משטר אסד בנשק כימי. "באמצעות הספינות באזור יוכלו הרוסים יכולים לנטר את טילים של ארצות הברית ולצלם אותם", אומר הפקיד הבכיר.
הפעילות הרוסית תיתן להם סיכוי טוב יותר לפגוע בטילים אמריקניים מאשר באפריל 2018, כאשר רוסיה לא הצליחה לסכל את התקיפה של ארצות הברית, בריטניה וצרפת נגד מטרות בשלושה אתרים בסוריה לאחר המתקפה הכימית לכאורה על אזרחים בדמשק.

"בקהילת המודיעין האמריקנית יש הבנה טובה של מה שהרוסים מנסים לעשות עם האסטרטגיה הימית", אמר הפקיד הבכיר. "זה גם ידוע שצבא ארצות הברית ישתמש בלוחמה אלקטרונית נגד כל מאמצי הצבא הרוסי". בתקיפות שנעשו באפריל האחרון, ספינות ואוניות של ארצות הברית ובעלות הברית ירו גם מהים האדום וממפרץ צפון מצרים, כדי למנוע את גילוי הרוסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-30 מטוסי קרב רוסים - התרגיל הצבאי הגדול של רוסיה. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד המודיעין האמריקאי ממשיך לבחון את האסטרטגיה הצבאית הרוסית ואת המוטיבציה, מציין הגורם הבכיר גם את הנוכחות הימית הרוסית כסותרת את כל הצהרותיה של מוסקבה על המצב. ארצות הברית רואה את המהלך הרוסי כראיה לכך שהם אכן מודעים לפעילות המשטר של אסד והשימוש בנשק הכימי.

ארצות הברית מסרה כי הם משטר אסד יישא באחריות אם ישתמש בנשק כימי בניסיון להחזיר את אידליב. גם היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, פרסם אזהרה ואמר: "רק כדי שלא יהיה כאן בלבול, אם המשטר הסורי ישתמש בנשק כימי, נגיב בחוזקה, והם צריכים לחשוב הרבה לפני שהם מגיעים לכל החלטה כי אין שום דו משמעות בעמדת ארצות הברית בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully